י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מכות בבית שמש: שני עצורים, פלאי בבית החולים

הסיקריקים הפגינו בבית שמש, תקפו את יעקב פלאי ושלחו אותו לבית החולים • וייס מתלונן: יקטר מטריד את אשתי

צילום ארכיון: יעקב לדרמן
צילום ארכיון: יעקב לדרמן

לאחר שהרב יעקב פלאי, יו"ר אגודת ארץ החיים, האחראי על ליווי עבודות החפירה במתחם גולובנציץ בבית שמש מטעם ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך ומטעם מרבית הרוכשים בקרב אנשי אגודת 'גבעת ירושלים', ספג איומים בוטים מצד הסיקריקים, הפועלים לדבריהם בשם ארגון 'אתרא קדישא', כי יפגעו בו - ממשו הללו את איומיהם, ובמהלך ההפגנות שהתקיימו היום (ד) בצהריים בזירה, התנפלו עליו המפגינים בחמת זעם והכוהו מכות נמרצות. פלאי הובהל לבית חולים, ומצבו קל.

במהלך ההפגנות שהתקיימו ברחוב נחל מאור בבית שמש והפכו עד מהרה למהומות, חסמו כמה עשרות מפגינים את הכביש במחאה על חילול קברים. כוחות משטרה שהוזעקו למקום פזרו אותם. המשטרה עצרה שני מפירי סדר, בהם הסיקריק גרשון טעפ ועוד אברך אחד מקרב המפגינים.

פלאי, שנכח במתחם החפירות, ניסה לצאת במכוניתו מהמקום, אך המפגינים חסמו את דרכו ולא הניחו לו לצאת. בתגובה, יצא פלאי מהמכונית והדף את הסיקריק שניצב בדרכו, ואף סטר לו. בתגובה, הלה וחבריו התנפלו עליו בחזרה והכוהו נמרצות. פלאי חש ברע והוא נלקח לבית החולים. בצל המהומות ובעקבות תלונתם של המפגינים בפני המשטרה, כאשר לדבריהם פלאי ניסה לדרוס אותם במכוניתו, הגיעה המשטרה לבית החולים על מנת לחקור אותו באשמת דריסה או תקיפה כלשון המתלוננים, והוא כעת שוהה בבית החולים על תקן עצור.

בתוך כך, הגיש העיתונאי יצחק וייס, הנמנה עם דוברי ארגון 'אתרא קדישא', תלונה במשטרה נגד אהרל'ה יקטר מפעילי אגודת 'ארץ החיים'. לטענת וייס, יקטר נוהג להטריד את רעייתו, כדי להתנקם בו על כך שהוא עומד בחוד החנית של המאבק, מצד אתרא קדישא.

יקטר לא מתרגש מכך ובתגובה ל'בחדרי חרדים' הוא טוען, כי קיבל טלפון מהמשטרה ולפיו ווייס התלונן כי בביתו התקבלו הטרדות ממספר הטלפון הנייד שלו. יקטר מכחיש כמובן כל קשר ובז לניסיונות לגרור אותו לעימותים הללו: "נותר בסך הכל שבוע עד לסיום החפירות. לכן הסיקריקים משתוללים כמו נר שמפרפר לפני גסיסתו. מאבקי הפרוטקשן נגמרו".

"לגבי ווייס, אמרתי לחוקר, כי אני מוכן שיוציא את פלט השיחות שיצאו מהמכשיר שלי, מידי חברת התקשורת עליו אני מנוי, כדי להיווכח, האמנם יצאה משם ולו שיחה אחת, לביתו של ווייס".
יקטר ממשיך ותוהה בסרקזם, כיצד הותר לווייס הנמנה עם פלג חסידי סאטמר המתנגדת לציונות, לפנות למשטרה הציונית, על מנת למסור תלונה נגד יהודי.

"קודם כל הם פנו לבית המשפט המחוזי הציוני, על מנת לנסות ולעצור את העבודות. אסור לחפור קברים, אבל מותר להשתמש ב'ציונים' לכל מטרה שמשרתת אותם. כעת, הותרה הרצועה ומותר גם להתלונן בפני המשטרה עלי או על פלאי. אין גבול לדמגוגיה".

לאחרונה, הותקנו מצלמות אבטחה במתחם גולובנציץ ותוגברה השמירה על ידי אגודת ארץ החיים, לאחר שנודע לה, כי פעילי אתרא קדישא מנסים להחדיר למתחם, עצמות אדם שנגנבו ממקורות בלתי ידועים ולפזרם בשטח, על מנת להאשים את האגודה כמי שחופרת קברים.
משטרה קברים פלאי גולובנציץ יקטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד