י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בן המשפחה שהורעלה: אנו בהלם - אנא התפללו

מחר בבוקר תתקיים הלווית שתי האחיות למשפחת גרוס, אביגיל בת הארבע ויעל בת השנה וחצי ז"ל • האחים עדיין נלחמים על חייהם ובני המשפחה מבקשים: "אנא התפללו למענם" • עצרת תפילה בישיבת מיר - שם לומד האב • המדביר נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות • החובש בזירה מספר כיצד חשף את ההרעלה: "ראיתי שהם אפאתיים"

יעל ואביגיל גרוס ז"ל
יעל ואביגיל גרוס ז"ל



מחר (חמישי) בבוקר תתקיים הלווית שתי האחיות למשפחת גרוס, אביגיל בת הארבע ויעל בת השנה וחצי ז"ל שנפטרו לאחר שנחשפו לחומר הדברה.

שעת הלוויה, שתצא להר המנוחות, תלוייה בשעת שחרורם של שני ההורים המאושפזים למעקב בבית החולים שערי צדק בירושלים, עד מחר.

שני האחים בני החמש והשבע, נמצאים במצב קשה מאוד ולפי הודעת בית החולים אובחן כשל בתפקוד שריר הלב.

בית החולים חיבר את שני הילדים לטיפול תומך על ידי מכונת 'אקמו' המחליפה את פעולת הלב בנסיון להשיג התאוששות מסוימת של הלב. הם הועברו כשהם מונשמים ומחוברים למכונת 'אקמו', לבית חולים שניידר בפתח תקווה.

ד"ר אפרת ברון הרלב מבית החולים שניידר אמרה כי, "אין חומר שנוגד את הרעל, הזמן יגיד אם נצליח להצילם. אנחנו מקווים שהאיבר יצליח להתאושש לאחר שפעילות הרעלן תפסיק. זה לא עניין של מה בכך. זה דורש המון מיומנות".

בשל מצבם החמור נוסף לשמם שם: חיים מיכאל שלמה בן מיכל ורפאל יצחק אייזיק בן מיכל לרפואה שלמה. בני המשפחה מצויים סביב מיטת האחים ועוקבים בדאגה אחר מצבם.

"אנא הרבו בתפילה למען שני הילדים האחים שנלחמים כעת על חייהן", כך מבקש בן משפחה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

עוד בנושא:
הגז המרעיל • גם כמות קטנה עלולה להיות קטלנית
משפחה חרדית הורעלה, שתי הבנות נפטרו

"אנו המומים מהמקרה", אומר בן המשפחה, "מה יש לומר לאחר שמשפחה שלימה בת שש נפשות נפגעת בצורה כזו. אנו לא מעכלים את האסון הנורא ומבקשים מהציבור להתפלל למען הצלת חיי הילדים הקטנים הנלחמים על חייהם".

בישיבת מיר שבירושלים, שם לומד אבי המשפחה, נערכת עצרת תפילה המונית לשלום הילדים, וכך גם בריכוזים נוספים ברחבי הארץ.

קיבלו אקומול

בני המשפחה סיפרו כי ההדברה נעשתה ביום שני, כך שמאז היו חשופים לחומר המסוכן. מבדיקת האירוע עולה כי ילדי המשפחה ביקרו אתמול במוקד לרפואה דחופה "טרם" משום שחשו ברע, ונשלחו הביתה לאחר שקיבלו טיפול תרופתי

'בטרם' הגיבה כי, "בני המשפחה הגיעו ל'טרם' במצב כללי טוב ומתלוננים על בחילות לאחר שאכלו את ארוחת הערב. הצוות הרפואי ערך לבני המשפחה בדיקה רפואית מקיפה, ובבדיקות לא התגלה כל ממצא מחשיד. לאחר קבלת תוצאות הבדיקות והענקת טיפול נגד הבחילות שוחררו בני המשפחה לביתם. מיד עם היוודע על פטירת הפעוטה ואשפוז שאר בני המשפחה, התכנס ב'טרם' צוות מומחים לרפואת דחופה ומומחים לרפואת ילדים לבירור המקרה, ולאחר שיחה עם הצוות המטפל בבית החולים נערכה בדיקה ראשונית ממנה עולה כי בני המשפחה קיבלו את המענה הרפואי המיטבי ועל פי הסטנדרטיים המקצועיים המקובלים, בהתאם לתוצאות הבדיקות שהתקבלו.

"יודגש כי מצבם הכללי של בני המשפחה היה טוב ובשלב בדיקתם לא היו ממצאים מחשידים לבעיה רפואית דחופה. צוות מומחי 'טרם' ימשיך בביצוע בדיקה נסיבות האירוע ובמקביל העביר מיוזמתו למשרד הבריאות את תוצאות המחקר הראשוני".

דובר כבאות והצלה ירושלים דיווח כי עם היוודע על המקרה, הוזנקו צוותי כבאות והצלה, הכוללים רכב חומ"ס, רכב ניטור חומרים מסוכנים, וכן צוותי כיבוי נוספים. הצוותים הגיעו תוך שניות למקום, שכן הזירה ממוקמת בצמידות לתחנה הכבאות הראשית.

צוותי הניטור גילו שמדובר בחומר הדברה בשם פוספין. צוותי החומ"ס החלו בפינוי וניקוי החומר מהחדר הנגוע הבניין וסביבתו פונו. כמו כן הורו לחלק גדול מהרחוב להסתגר בבתיהם לסגור חלונות הרמטית ולחכות להוראות.

לאחר שעות רבות של ניקוי החומר מהדירה ירד ריכוז החומר בדירה ובהתאם לכך הוחלט להשיב לבתיהם את תושבי הבניין הסמוך וכן להורות על סיום ההסתגרות בבניינים הסמוכים. בהערכת מצב שהתקיימה בפיקוד כבאות והצלה ירושלים, הוחלט להמשיך ולסגור את הבניין כל הלילה שבמהלכו כל כמה שעות יבוצע בדירה ניטור לוודא שרמת הריכוזיות של החומר לא עולה, בשעות הבוקר יבוצע ניטור נוסף ולאחר מכן תתבצע הערכת מצב ובסיומה יוחלט מתי יחזרו דיירי הבניין לבתיהם.



הרופאים נלחמו על חיי הילדה

משה טייטלבוים, סמנכ"ל 'איחוד הצלה' שהיה הראשון שהגיע לדירה בה הורעלו בני המשפחה, תיאר ל'בחדרי חרדים' את השתלשלות הדברים.

"הייתי בתחילת הרחוב בעת שקיבלתי את הקריאה במירס. תוך שתי דקות מרגע קבלת הקריאה נכנסתי לבית המשפחה יחד עם החובש אהרן גץ שהגיע מצידו השני של הרחוב".

"למעשה, האב, שהבחין כי בתו אינה מגיבה, חייג למוקד איחוד הצלה, שם נתנו לו הדרכה טלפונית לביצוע החייאה, כך שתוך דקה ו-12 שניות מרגע קבלת הקריאה האב החל בביצוע החייאה.

"אנו המשכנו בהחייאה ושאלנו את ההורים אם קרה משהו. הם סיפרו כי הילדים לא הרגישו טוב בלילה וסבלו מהקאות, והם נסעו לטר"ם להיבדק, שם אמרו להם שככל הנראה אכלו משהו מקולקל, והמליצו להם על תרופת פרמין למניעת בחילות, והם שבו הביתה לפנות בוקר".

"בהמשך, לאחר שהיה כבר צוות רפואי גדול כולל ניידת טיפול נמרץ של מד"א, נכנסתי לחדר הסמוך שם ישבה האם עם הילדים האחרים, והבחנתי כי חלק מהילדים אפאטיים. ביקשתי מיד מהצוות הרפואי לטפל בהם, וביקשתי מהאם לצאת יחד החוצה, זאת על מנת לנסות להבין מה קורה. האם אמרה כי אין חשד נוסף, וכי החדר הסמוך בו הדלת סגורה, אי אפשר להכנס להם, לשאלתי אמרה, כי עשו שם הדברה".

"הודעתי מיד לפראמדיק של מד"א ישראל כהן שישנו חשד גבוה להרעלה, כך שכל בני המשפחה נמצאים בדרגת חומרה דומה, שהם הושפעו יותר ופחות. וכמובן שביצעו מיד איוורור של הבית. העובדה כי ההתדרדרות אצל הילדים האחרים הייתה מהירה, חיזקה את ההשערה כי אכן מדובר בהרעלה".

"לאחר הפינוי לבית החולים שערי צדק, הגעתי לשם גם אני על מנת לתמוך ולסייע למשפחה ככל הניתן. ההורים היו בחדר המיון. האם הייתה בסערת רגשות מאוד גדולה, האב היה יותר מאופק. הם ביקשו ממני לבדוק מה קורה עם הילדים שאושפזו במחלקת טיפול נמרץ נשימתי. כשעליתי לשם פגשתי את אביה של האם ואחיה. הסב סיפר לי כי בלילה הגיעו לביתו לקחת את רכבו, כדי לקחת את הילדים לטרם להיבדק. כמובן שהם חזרו הביתה מאוחר מאוד, והילדים היו עייפים. מה שכן, שעה לפני שגילו שהיא איבדה את ההכרה עדיין תיקשרו איתה.

"זה מקרה מצמרר. הרופאים עבדו במשך שלוש שעות כדי להציל את חיי הילדה, הם השקיעו מאמצים רבים, אך לצערינו לבסוף קבעו גם את מותה".
הצלה אסון מד''א הדברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד