כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כל הרוג שלישי בתאונת דרכים ב-2013 - מהמגזר הלא יהודי

למרות שחלקם של אזרחי המגזר הלא יהודי במדינת ישראל נאמד ב-20%, שיעור ההרוגים מתאונות דרכים עומד על כ-35%. מנכ"ל אור ירוק: "אם שר התחבורה ישקיע תקציבים במגזר הערבי, מדינת ישראל תהיה בין חמשת המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים"

כל הרוג שלישי בתאונת דרכים ב-2013 - מהמגזר הלא יהודי
נתנאל אסרף חדשות 24




כל הרוג שלישי בתאונת דרכים הוא מהמגזר הלא יהודי, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" לסיכום שנת 2013 בכבישים, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בשנת 2013 נהרגו 108 בני אדם מהמגזר הלא יהודי, המהווים כשליש מסך כל ההרוגים בתאונות דרכים באותה שנה, וזאת למרות שחלקם באוכלוסיה נאמד בכ-20%.

מדובר בעלייה של כ- 13% לעומת שנת 2012, בה נהרגו 96 בני אדם מהמגזר הערבי בתאונות דרכים. מספר ההרוגים בתאונות דרכים מהמגזר הערבי בשנת 2013 מהווה כ- 35% מתוך סך ההרוגים הכללי (הנתונים נכונים ל-31.12.2013).

עוד עולה מהנתונים, כי העלייה הגדולה ביותר במספר ההרוגים בתאונות דרכים במגזר הערבי התרחשה בתוך היישובים: בשנת 2013 נהרגו 49 בני אדם מהמגזר הערבי בתאונות דרכים בתחום העירוני לעומת 35 שנהרגו בשנת 2012. מדובר על עלייה משמעותית של 40% במספר ההרוגים השנה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אסור להשלים עם ההיפגעות הגבוהה של המגזר הלא יהודי. אני קורא לשר התחבורה –אם תשקיע תקציבים במגזר הערבי לשיפור התשתיות והחינוך, תוכל לעמוד בהתחייבותך, כי מדינת ישראל תהיה בין חמשת המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים עד סוף העשור."

אחד הגורמים המרכזיים לשיעור ההיפגעות הגבוה במגזר הערבי בייחוד בערים, הוא רמה נמוכה של תשתית או היעדר תשתית בכלל. הדברים באים לילדי ביטוי בכבישים משובשים, חוסר תאורה, תחזוקה לקויה של תמרורים, שלטים ומעברי חציה וחוסר במדרכות. גם המשנה למנכ"ל מבקר המדינה שמואל גולן טען בהתייחסו למצב בחברה הערבית כי: "אין דברים בסיסיים כמו כבישים ומדרכות, שמחובתה של הרשות המקומית לבנות. למרות שמשרד החינוך מחייב גדרות בכניסה לבית הספר – הן לא הוקמו". סיבה נוספת למספר ההרוגים הגבוה במגזר הערבי בתוך היישובים היא כי ניתן למצוא שיעור גבוה של כלי רכב כבדים שנמצאים תוך שטח המגורים. בנוסף ניתן להצביע על מספר גבוהה יחסית של כלי רכב ישנים, ללא אביזרי בטיחות מתקדמים.

כדי לצמצם את מספר ההרוגים והנפגעים הגבוה במגזר הערבי, יש להקצות משאבים לטיפול יסודי ומקיף בתשתיות. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות בתוך הישובים ומשרד החינוך צריך להגביר את החינוך לבטיחות בדרכים בבתי הספר ובגני הילדים.
אור ירוק מגזר ערבי תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד