ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

'העדה' מופתעת: האדמו"ר מסרב לקבלת פנים

חצרות הנמנות על 'העדה החרדית' ביקשו לארגן קבלת פנים לאדמו"ר מסאטמר העומד להגיע ארצה • ומדוע סירב האדמו"ר?

האדמו"ר מסאטמר. צילום: ארכיון
האדמו"ר מסאטמר. צילום: ארכיון



הפתעה ב'העדה החרדית': סאטמר אינה מאשרת לחוגים הנמנים על העדה לערוך קבלת פנים, במסגרת ביקורו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר בחודש הקרוב בישראל.

עסקנים בקרב חצרות תולדות אברהם יצחק, תולדות אהרן ודושינסקיא פנו לבית האדמו"ר והביעו את רצונם, לערוך קבלות פנים בנפרד או במאוחד, לאדמו"ר. העסקנים הבהירו, כי אינם מצפים לקבל כל תמורה, עבור ארגון המאורע.

אך ההצעות נדחו: בבית האדמו"ר הגיבו כי "האדמו"ר איננו מחפש כבוד בשום קהילה ומטרת ביקורו הינה אך ורק על מנת לחזק את חסידיו ולבקר במוסדותיו".

מקור בבית האדמו"ר מוסיף, כי מעיניהם לא נסתר המסר העקיף שמבקשים לשדר כאן: "אין זה סוד, כי חצר האדמו"ר מהרי"י מסאטמר מזוהה עם ארגון 'אתרא קדישא', וחלק מחברי אותן חצרות רכשו דירות באגודת 'גבעת ירושלים' שבמתחם גולובנציץ בבית שמש ואינם רואים בעין יפה בלשון המעטה, את התייצבותו הטוטאלית של הדמו"ר מהרי"י לצד 'אתרא קדישא'. האדמו"ר שלנו לא יהיה השוט והמקל של אף אחד והוא אינו מוכן לשרת אינטרסים כאלו ואחרים. האדמו"ר שומר על ניטרליות בסכסוך המתוקשר הזה".

בסאטמר הוסיפו והזכירו כי כאשר אנשי ארגון 'נטורי קרתא' נסעו לאירן לפני כמה שנים, והוציאו דיבת היהדות החרדית רעה, נכנסו כמה עסקנים לבית האדמו"ר וביקשו ממנו אישור למחות נגד הביקור. האדמו"ר לא אימץ את ההצעה והשיב לעסקנים: "את המחאות וההכחשות עושים בדרך כלל, דווקא אלו שחשודים כי ידם במעל...מי שלא חשוד במעל, לא צריך להכחיש ולמחות נגד משהו או מישהו".

"בשבועות האחרונים, יוצאים בכל שני וחמישי, הכחשות ומחאות. ב"ה שלא חושדים בנו", הם אומרים, "רק מי שחשוד על הנפקתם, הוא גם זה שמנסה להתגונן במחאות והכחשות מנגד".



תוך כך, נודע ל'בחדרי חרדים', כי העילה לפרסום המכתב מצד קהילת המהרי"י מסאטמר, שגינתה את ההתקפה על האדמו"ר מדושינסקיא בבית המדרש של החסידות בלונדון, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הייתה בשל איום של דושינסקיא נגד גורמים בקרב קהילת האדמו"ר המהרי"י מסאטמר.

בדושינקיא איימו כי כי במידה ולא יתנערו מהקיצוניים שממשיכים לבזות את האדמו"ר מדושינסקיא, הרי שעם ביקורו של האדמו"ר מדושינסקיא בעוד חודש בארה"ב לרגל נישואי בנו, דושינסקיא תחרים את הקהילה ולא תזמין אף גורם מטעמה להשתתף בחתונה.

הלחץ עשה את שלו והעסקנים מיהרו להוציא לאור את המכתב ולתלות אותו על לוח המודעות בבית המדרש.

הדבר לא הפריע לכמה קיצונים, להכתים את המודעה בנוזלים ולטנפה באורח מבזה, כדי להביע 'מחאתם' נוכח מכתב התמיכה.
סאטמר ביקור תולדות אברהם יצחק דושינסקיא 'העדה החרדית'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד