י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דריכות בבית שמש: היום הדיון בביהמ"ש העליון

היום ידון בית המשפטים בערעורים נגד ההחלטה לערוץ בחירות חוזרות בבית שמש אבוטבול • "יש דמוניזציה של המצב בעיר"

ראש העיר בהנחת אבן הפינה אתמול בבית שמש
ראש העיר בהנחת אבן הפינה אתמול בבית שמש

,

לקראת הכרעה: בשעה 2:00 בצהרים היום (חמישי) ידון בית המשפט העליון בירושלים, בערעור נגד החלטת בית המשפט המינהלי בירושלים לערוך בחירות חוזרות בבית שמש.

בית המשפט העליון בהרכב נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס, והשופטים אליקים רובינשטיין ועוזי פוגלמן, ידונו אם ניתן לאפשר זכות ערעור על החלטת בית המשפט, ורק לאחר מכן, אם וכאשר ימצאו לנכון לאפשר ערעור יפתח החלק השני של המשפט שיעסוק בערעורים.

גורמים משפטיים טוענים כי מדובר בסוגיא תקדימית ולפיכך קשה לחזות את תוצאות הדיון. עם זאת, לאור האוירה הציברית הקשה קשה להניח שבית המשפט יקבל את הערעורים.

ראש העיר משה אבוטבול אמר, כי תקוותו שהאמת תצא לאור ובית המשפט יכנס לחקר האמת, ויביא לכך שהכרעתם הדמוקרטית של תושבי בית שמש תכובד גם בערכאה המשפטית, כפי שנעשה בכל עיר בישראל.

"אני מודע לכך שבית שמש נמצאת תחת עין התקשורת", הוסיף ואמר ראש העיר, "מנסים לעשות כאילו ויש מלחמות רחוב ורוח קרב בין האוכלוסיות השונות, כאשר למעשה זה דמוניזציה של המצב, ובית שמש יכולה להיות דוגמא לדו קיום בין ציבורים השונים. כל הדיבורים וניסיונות הסכסוך הללו רק פוגעים בהמשך התפתחותה של בית שמש, ולכך תקוותי כי השופטים הנכבדים יראו את תמונת המצב לאשורה כמו שהיא, ולא כמו שמבקשי רעתה של בית שמש מנסים בכוח להציגה".

בבית שמש מנסים לשדר עסקים כרגיל: אמש נערכה ברמת בית שמש ג' הנחת אבן פינה לישיבה הראשונה שתקום בשכונה, ישיבת 'היכל התורה' שע"י מוסדות 'תורת אליהו' בראשות הרב דוד טקשה.

במעמד שהתבטאו רבני העיר אודות המאבק נגד פריחת הקהילות התורניות בעיר, והם ציינו כי "בנייתה של בית שמש היא בכוח התורה, וזה הכוח יחד עם כוח האחדות יביאו להצלחה גם במערכה הגדולה על עתידה וצביונה של בית שמש, ולמרות הקשיים ואבני הנגף, לא יצליחו להשתיק את קול התורה בעיר, ובית שמש תמשיך להיות אכסניה לתורה ולומדיה".

רבני העיר חיזקו במעמד את ראש העיר משה אבוטבול, והדגישו כי לא מדובר במאבק אישי של מועמד זה או אחר, אלא מאבק על צביונה של בית שמש.,
בית המשפט בית שמש בחירות ראש העיר הכרעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד