י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

זקן מגידי המישרים הגאון רבי יעקב גלינסקי זצ"ל

הלך לעולמו זקן המגידים הגאון רבי יעקב גלינסקי זצ"ל, בן 93 • משרידי ישיבת 'בית יוסף' נוברדהוק, ראש ישיבה בראש העין וחדרה

הגאון רבי יעקב גלינסקי זצ"ל.
הגאון רבי יעקב גלינסקי זצ"ל.



ברוך דיין האמת: אבל כבד בעולם התורה עם פטירת מגיד המישרים הגאון הצדיק רבי יעקב יצחק גלינסקי זצ"ל. הלך לעולמו בבית החולים 'מעיני הישועה' שבבני-ברק והוא בן 93 בפטירתו.

ביום שני האחרון אושפז הגר"י זצ"ל בבית החולים כשהוא סובל מקוצר נשימה. בבית החולים אובחן כי לקה במים בריאותיו, הוא טופל ומצבו השתפר.

אולם היום שוב הדרדר מצבו. בני משפחתו הוזעקו אל מיטתו והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

ר' יענק'לה זצ"ל כך כונה בפי כל, נולד בשנת תרפ"א בעיירת קרינק שפולין לאביו הרב אברהם צבי גלינסקי ז"ל ולאמו מרת דבורה ע"ה.

בבחרותו למד בישיבת 'בית יוסף נובהרדוק' בעיר ביאליסטוק אצל הגאון רבי אברהם יפה'ן זצ"ל, חתנו של ה'סבא' מנובהרדוק.

בתקופת מלחמת העולם השנייה, הוגלתה הישיבה לסיביר יחד עם קבוצה של מאה בחורי ישיבה, מה שהציל את חייו וחיי בחורי הישיבה מליחפול בידי הגרמנים.

לאחר המלחמה נישא לרעייתו הרבנית צביה שתחי' בתם של הרב חיים בנימין הלוי ברוד ז"ל ושם במשך תקופה שהה במחנות העקורים בגרמניה.

ברבות השנים עלה לישראל והתיישב בעיר התורה והחסידות בני ברק.

בבני ברק היה מקורב לבעל ה'חזון איש' ולגרי"י קנייבסקי זצ"ל ברבות השנים עמד בראש ישיבה בראש העין ופעל בקרב צעירי העדה התימנית. ומאוחר יותר עמד בראש ישיבת נובהרדוק-חדרה, יחד עם רעו הגאון רבי אלחנן פרלמוטר זצ"ל מתלמידי נובהרדוק.

במשך שנים רבות נהג לפקוד יישובי עולים ברחבי ישראל ולדרוש בפני התושבים. דרשותיו התבססו על אסכולת המוסר של נובהרדוק והיה מרבה לתבל את דבריו בסיפורים ותיאורים מן התקופה שלמד בישיבת נובהרדוק. משלים ואמרות כנף שהפכו נכסי צאן ברזל בעולם הדרשנות והם משמשים את הדרשנים והמגידים עד היום במושגים ובחידושים שטבע ר' יענק'לה בעולם המגידים.

בין השנים תשע"א-תשע"ג הוציא הסופר הרב שלום מאיר ולך את סדרת הספרים והגדת, על חמישה חומשי תורה, הגדה של פסח, ימים נוראים ומגילת אסתר - הכוללת דרשות, סיפורים ומשלים מהגר"י גלינסקי.

הותיר אחריו את רעייתו שתחי' ודור ישרים מבורך, בתו הבכורה אשת הגאון רבי חיים ברמן, מרבני כולל פוניבז'.

הלוויתו תצא הערב (ה) בשעה 19:30 מבית המדרש לדרמן ברחוב רשב"ם שם קבע את מקום תפילתו, דרך רחוב דבורה הנביאה, רחוב עזרא, לבית החיים בעיר שם יטמן.

משטרת מרחב דן נערכת לקראת ההלוויה, ובמהלכה יסגרו לסירוגין הרחובות הסמוכים לרחוב חידושי הרי"ם והרחובות המובילים לבית החיים בעיר. מתנדבי 'איחוד הצלה בני ברק' יאבטחו את מסע ההלוויה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
לוויה מגיד מישרים הגרי גלינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד