כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

וינרוט פסימי: ככל הנראה הערעור יידחה

בבית המשפט העליון תם הדיון בערעור נגד הבחירות החוזרות בבית שמש, ההכרעה תתקבל בשבוע הבא • עו"ד וינרוט פסימי

וינרוט, צילום: פלאש 90
וינרוט, צילום: פלאש 90

אחר הצהריים (ה) תם הדיון בבית משפט העליון בירושלים, בערעור נגד החלטת בית המשפט המינהלי בירושלים לערוך בחירות חוזרות בבית שמש. הכרעת השופטים תינתן בשבוע הבא.

בית המשפט העליון בהרכב נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס, והשופטים אליקים רובינשטיין ועוזי פוגלמן, דנו אם ניתן לאפשר זכות ערעור על החלטת בית המשפט, ורק לאחר מכן, אם וכאשר ימצאו לנכון לאפשר ערעור יפתח החלק השני של המשפט שיעסוק בערעורים.



עו"ד ויינרוט פסימי ואומר כי ככל הנראה הערעור נדחה.

את העתירה לביטול ההחלטה על ביטול הבחירות הגישו ראש העירייה משה אבוטבול, וממלא מקומו מאיר בלעיש. הם טענו כי יש לבצע בחירות חוזרות רק בקלפיות בהן התגלו הזיופים.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה ביקש ביום שני מבית המשפט העליון שלא לאפשר ערעור על ההחלטה לבטל את תוצאות הבחירות לעיריית בית שמש. ויינשטיין אמר לבית המשפט כי הליקויים בבחירות היו כה חמורים ושיטתיים עד שאפשר לומר כי נפגע אמון הציבור בתקינות ההצבעה. והוסיף כי בית המשפט צדק בקביעתו כי ישנה אפשרות שהליקויים בהליך הבחירות שהובאו בפניו השפיעו על תוצאות הבחירות, נגד רצונם האמיתי של הבוחרים בעיר.

בתשובת היועץ המשפטי לממשלה נכתב כי "דינן של שתי הבקשות להידחות, כך שפסק דינו של בית המשפט המחוזי - על מכלול קביעותיו והנמקותיו החשובות – יוותר על כנו".

גורמים משפטיים טוענים כי מדובר בסוגיא תקדימית ולפיכך קשה לחזות את תוצאות הדיון. עם זאת, לאור האוירה הציברית הקשה קשה להניח שבית המשפט יקבל את הערעורים.

ראש העיר משה אבוטבול אמר, כי תקוותו שהאמת תצא לאור ובית המשפט יכנס לחקר האמת, ויביא לכך שהכרעתם הדמוקרטית של תושבי בית שמש תכובד גם בערכאה המשפטית, כפי שנעשה בכל עיר בישראל.

"אני מודע לכך שבית שמש נמצאת תחת עין התקשורת", הוסיף ואמר ראש העיר, "מנסים לעשות כאילו ויש מלחמות רחוב ורוח קרב בין האוכלוסיות השונות, כאשר למעשה זה דמוניזציה של המצב, ובית שמש יכולה להיות דוגמא לדו קיום בין ציבורים השונים. כל הדיבורים וניסיונות הסכסוך הללו רק פוגעים בהמשך התפתחותה של בית שמש, ולכך תקוותי כי השופטים הנכבדים יראו את תמונת המצב לאשורה כמו שהיא, ולא כמו שמבקשי רעתה של בית שמש מנסים בכוח להציגה".
בית שמש ערעור דיון אבוטבול וינרוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד