ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מה עושה הבת של אריה במחלקה של צביקה?

וגם: האופניים של אריה ארליך, נפרדים ממענדי גרוזמן וחוגגים בחתונה של ישי כהן • הסיפורים הקטנים שעשו את השבוע

מה עושה הבת של אריה במחלקה של צביקה?





כך מתרגמים מספרים...

• ועוד בעיתונות: המגזין המצולם 'העולם החרדי', המופיע כבר 7 שנים בתפוצת שיא, כאשר מלבד המכירות בחנויות הוא מצורף גם לעיתוני 'מורשה' ו'בקהילה', הוסיף החל מהשבוע גליון תורני בשם 'תבונות', כפי שדווח פה.

אממה, חונה דייטש, המפעיל את המתחרה הצעיר 'הציבור החרדי' מזה כשנה וחצי, אץ רץ גם הוא לייצר מוסף נוסף, ובו כתבות מתורגמות ותמונות מהעולם מתוך מגזין 'אבליק', המופיע בארה"ב באידיש.

ללייבל'ה, שאינו דובר אידיש, נותר רק לתהות האם הכותרת המובלטת המבשרת על כך שמדובר בגיליון ה-150 - תורגמה גם היא בטעות מאידיש. לייבל'ה לא חזק במתמטיקה, אבל נראה לו שמחודש אב תשע"ב, אז הופיע לראשונה 'הציבור החרדי', חלפו קצת פחות מ-150 שבועות.

לייבל'ה הבין שבשל החיפזון טרם נבחר שם למוסף החדש. אבל הוא משוכנע שעד לגיליון ה-1,000 שיופיע בקרוב, יזכה המוסף המהודר לשם משלו.

נפרדים ממענדי

• לייבל'ה, שעוקב באדיקות אחרי האייטמים האיכותיים מבית היוצר של עיתונאי ערוץ 1 בהווה ו'בחדרי חרדים' בעבר - איציק הלפרין, גילה להנאתו כי הערב שידר הלפרין אייטם מורחב, אשר נחשף לראשונה בשבוע שעבר אצל לייבל'ה.

מי שפספס את האייטם הראשוני, הסוקר את עלילות הראשל"צים תחת הכותרת 'פרשת אילת', מוזמן לבקר פה.

• ואפרופו עיתונאים יוצאי 'בחדרי': עובדי 'בחדרי חרדים' נפרדו השבוע מאחד העורכים הצעירים והמוכשרים, מענדי גרוזמן, עם מינויו ככתב לענייני חרדים בעיתון 'מעריב'. לייבל'ה מבטיח להמשיך וללוות את גרוזמן בדרכו החדשה, והוא רק תוהה לאור סקר TGI האחרון, האם החשיפה לה יזכו הגיגיו המבריקים של גרוזמן מעל דפי 'מעריב', תהיה גבוהה מזו שהייתה עת החל את יצירתו העיתונאית בשבועון 'כפר חב"ד' ובאתר החבד"י שטורעם נט.





• ומי שגרוזמן ירש את מקומו, העיתונאי ארי גלהר, שעזב את מעריב ובישר בראיון ל'בחדרי חרדים' כי פניו לתחום יחסי הציבור בפוליטיקה - נצפה השבוע בסיור עם יו"ר ש"ס אריה דרעי בעיר דוד בירושלים, שסוקר בהרחבה פה. יודעי דבר לחשו ללייבל'ה כי גלהר החל לעבוד לצידו של דרעי, והוא יקח חלק במערך הדוברות המורחב.

מן הגורן ומן היקב:

• רכש חדש לאסטרטג יעקב איזק: בין סיבוב אחד למשנהו בכיכר ספרא, חתם איזק על הסכם עם חברת 'גלעד יחסי ממשל ולובינג', בה הוא משמש כמנהל משרד עבור המגזר חרדי ודתי. בשבוע האחרון הצטרפה למחלקה יועצת חדשה – היחצ"נית ואשת הקרוקס מירי רחימי, בעלת משרד לייעוץ ושיווק מגזרי.

• עובדי, כתבי ועורכי עיתון 'המבשר' התפנקו בשבת האחרונה בגיבושון שהתקיים במלון 'סביוני הגליל'. לאורך השבת זכו העובדים להרצאות ושיחות מאלפות מפייותיהם של יו"ר אגודת ישראל בירושלים מאיר פרוש, נחמן בנשעיה והעורכים יום טוב רובין ובנימין ליפקין.

במוצאי שבת נערכה הגרלה בין כל העובדים המצטיינים שהצליחו לגייס מנויים ליומון. בין הזוכים המאושרים - אברהם רכשטפר שקיבל חופשה זוגית באירופה, והעובד המצטיין יהושע א. - האיש ומודעות המאורסים - אשר בגורלו עלתה חופשה משפחתית בסופשבוע במלון בארץ.

• בעוד הסערה מדבריו של ישעיהו ויין, המשמש גם כראש לשכת סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק תרבות תורנית - חיים אפשטיין (בני תורה), טרם שככה - גילה לייבל'ה כי הבוס אפשטיין בחר להמריא בסוף השבוע לארה"ב. אם תהיתם, הסיבה היא שמחה משפחתית.

• בימים האחרונים מונה צעיר חרדי מוכר לתפקיד יועץ לענייני חרדים של סגן השר לענייני דתות, אלי בן דהן. שמו של הצעיר כבר עמד לליבל'ה על קצת הלשון, אך הוא עדיין לא הותר לפרסום. עד השבוע הבא מקווה לייבל'ה להתגבר על המכשול.

• בכיכר ספרא בירושלים נהג שמאי שזירי, יו"ר החברה למימוש זכויות קהל, לקבל את האזרחים הפשוטים בלשכתו של שלמה רוזנשטיין. משום מה, עם פתיחת הקדנציה החדשה עברה קבלת הקהל ללשכתו של סגן ראש העיר ישראל קלרמן. לייבל'ה עדיין מגרד את הראש בניסיון להבין את הפוינט.

• במודיעין עילית אין עדיין סגן ראש עיר ליהדות התורה - ראש בראש נאבקים על התפקיד הנחשק אנשי 'דגל' הדורשים אותו עבור מרדכי גולדברג, ואנשי 'אגודה' הדורשים אותו עבור טוביה פריינד. ראש העיר יעקב גוטרמן - ידידו של פריינד - נמצא בין הפטיש החברי לסדן של חזון איש 5. למרות הצרות מבית, התחדש גוטרמן השבוע ברכב מג סיאט אלמברה, שהחליף את הרכב הישן ששירת את הראיס בחמשת השנים האחרונות - מאזדה MPV.

מאזינים מספרים על ולדר

• פעם שלישית גלידה: כבר שלושה שבועות ברציפות מוזכר שמו של הסופר והמחנך חיים ולדר על ידי לייבל'ה. מאז שעבר ולדר לשדר ב'קול חי', הוא זוכה להישמע גם ב'קול ברמה', שם משודרות תוכניות עבר שלו.

ולדר, שזכה לברכת הדרך לבבית ממנהל התכניות של 'קול ברמה', אבי מימרן,, נאלץ השבוע להסביר למאזין כיצד קולו נשמע בשתי התחנות בו זמנית.

כך זה נשמע:

אליוביץ.דוט.קום

• אליהו אליוביץ, העיתונאי הצעיר והמוכשר המספק לנו מידע בזמן אמת באמצעות מערכת 'קבוצות העיתונאים רוטרניק' בווטסאפ - מתפשט ברחבי הגלובוס.

כך הודיע השבוע אליוביץ למאות החברים: "חברים יקרים! קבוצת העיתונאים רוטרניק ממשיכה לגדול. לאחרונה התווספו נציגים נוספים לקבוצה ממדינות אוקראינה, צ׳כיה וצרפת. בנוסף היום נפתח קבוצה נוספת בשם ׳רוטרניק תקשורת זרה׳, מדובר בקבוצה שמיועדת לנציגי תקשורת הזרה הפועלים בישראל.

"נכון לרגע זה מחוברים כבר לקבוצה נציגים מ-: AFP (צרפתי), Tve (ממלכתי ספרד), RTR (רוסי), גלובל פוסט (מגזין בארה״ב), Fox News (ארה״ב), Xinhua (סיני), Bloomberg (ארה״ב), ARD (גרמני). בקרוב יצורפו נציגים נוספים של רשתות תקשורת זרים מרחבי העולם".

לייבל'ה מחכה בקוצר רוח לראות איך מאייתים אליוביץ בסינית.

חזן בבית הקברות

• מאות מחובבי החזנות המתגוררים בפתח תקווה, השתתפו בשבת האחרונה – פרשת יתרו - בשבת החזנות המרכזית בבית הכנסת הגדול בעיר. בתפילות השבת עבר לפני התיבה החזן דובלה הלר, בליווי אנסמבל 'לשמוע אל הרינה', בניצוחו של מאיר בריסקמן.

השבת - שמתקיימת מידי שנה בשנה - הונצחה לזכרו של ר' בן ציון גליס זצ"ל, אשר שימש כגבאי הראשי בבית הכנסת וכיו"ר 'חברה קדישא' גחש"א בעיר.

בין השאר, כיבדו את התפילות בהשתתפותם: רבה של העיר הרב מיכה הלוי, ראש העיר יצחק ברוורמן, ממלאי מקומו איציק דיעי ואוריאל בוסו, אבי בלושטיין – ראש האגף לתרבות תורנית, הרב מנחם שוורץ – יו"ר היחידה לחינוך חרדי ותרבות מורשת ישראל ועוד.

מנהלו האישי של החזן דובלה הלר, יעקב גרודקה, היה אחראי על ההפקה. מוקדם יותר, לכד לייבל'ה את גרודקה והלר על קברו של החזן יוסלה רוזנבלט בהר הזיתים.





פינת המזלטי"ם:

• העיתונאי הנמרץ ישי כהן, כתב אתר 'כיכר השבת', נישא אמש באולמי 'לה בלו' ברחוב האומן בשכונת תלפיות בירושלים. לייבל'ה לא החמיץ את האירוע בו השתתפו כל המי ומי - עיתונאים, צמרת ש"ס, וכאלה שהם גם עיתונאים וגם בצמרת ש"ס.

ב'סקופ' מיוחד גילה לייבל'ה כי שמו של ישי הוא בכלל ישראל, אלא ש'כיכר השבת' מעסיק כבר ישראל כהן אחד, ולכן נבחר הפסבדון ישי - שהפך למותג, עד כדי כך שהופיע בהזמנה לחתונה, ומזווית העין של לייבל'ה - הופיע גם בכתובה.

עיתונאי 'הארץ', יאיר אטינגר, שלא פספס את האירוע, הסביר קודם לכן בווטסאפ שההסכם שהושג באלעד באותו יום - נחתם במהירות שיא, כדי שהמשתתפים יספיקו להתקלח לפני החתונה.

ויש גם תמונות, מעדשתו של יעקב כהן:






• בשבת שעברה הפך יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אריאל אטיאס, בשעה טובה ומוצלחת ל'סבא אטיאס', עם הולדת נכדו הראשון, בן לחתנו הרב יצחק דרעי - בנו של רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי.

שמחת הברית תתקיים בשבת הקרובה בבאר שבע, שם צפוי להגיע גם הבוס של אטיאס, והדוד הזקן של הרך הנולד – יו"ר התנועה הקדושה אריה דרעי. לייבל'ה מקווה לפתור עד אז את התשבץ המשפחתי של ש"ס במלואו.

• ואפרופו תשבצים משפחתיים וש"ס: כפי שדווח פה בשבוע הבא ביום שני תתקיים שמחת בר מצווה משותפת לנכדם של הראשל"צים הגר"י יוסף והגרש"מ עמאר. מקום האירוע חסוי לעת עתה.

• הלל פרידמן, מנהל השיווק המתוק של עיתון 'המודיע', חגג את שמחת בר המצווה לבנו אמש באולמי 'שערי העיר' בירושלים.

• איש הנדל"ן אלי פוברסקי, בנו של הגר"ש פוברסקי - מראשי ישיבת קול תורה, הכניס היום את בנו בבריתו של אברהם אבינו. האירוע התפצל לשני חלקים, והחברים מאחרי-קום זכו לסעוד את ליבם בשעות הצהריים באולמי בית ישראל בירושלים.
ארליך לייבלה פרידמן המבשר חיים ולדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד