כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אנטישמיות ברומא: "עשוי לגרור השלכות חמורות"

שלושה ראשי חזיר נשלחו לקהילה היהודית המקומית • נשיא ועידת רבני אירופה: "אין להקל ראש באנטישמיות"

רבה של רומא בבית הכנסת
רבה של רומא בבית הכנסת



סערה בקהילה היהודית ברומא: שלושה ראשי חזיר נשלחו בחבילות חתומות לבית הכנסת הגדול ברומא, לשגרירות ישראל ולמוזיאון היהודי בסוף השבוע האחרון.

החבילות נפתחו על ידי שירותי הביטחון, שנדהמו לגלות בהם ראשי חזיר.

'ועידת רבני אירופה׳ מסרה בעקבות האירוע, כי היא מגנה את הפגיעה בקהילה היהודית - ימים אחדים לפני יום השואה, אף שמדובר בפגיעה סמלית בלבד, נשיא הועידה, הרב פנחס גולדשמידט, קרא לשלטונות באיטליה שלא להקל ראש באירוע, מכיון שלכל מעשה אנטישמי - סימלי או פוליטי - עשויות להיות השלכות חמורות, שיכולות לפגוע בשלומם ובביטחונם של יהודי המקום, כפי שקרה בשבוע שעבר בקייב באוקראינה, בדקירתו של צעיר יהודי.

הועידה גם ציינה את דאגתה מהמשך התדרדרות המצב הביטחוני באוקראינה, עקב הסלמת המאבק בין תומכי האופוזיציה והשלטון, שבעקבותיו אירעו כבר שתי התקפות פיזיות חמורות על יהודים שהלכו לתומם לבית הכנסת בשבועיים האחרונים.

הרב גולדשמידט הוסיף וציין כיֿ מצב של אנדרלמוסיה ביטחונית מהוה סכנה חמורה לקהילה היהודית, וקרא לשלטונות להעניק הסדרי ביטחון נאותים לבני הקהילה.

רבה של רומא וסגן נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳, הרב שמואל די סייני, אמר הערב (מוצ"ש) כי סידורי הביטחון הקפדניים הנהוגים במוסדות הקהילה היהודית ברומא לא איפשרו את פתיחת החבילה שבה נמצא ראש החזיר, וכי נודע לו על כך רק הבוקר.

הרב די-סייני ציין עוד כי הוא מצטרף לקריאתו של הרב גולדשמידט לשלטונות ברומא ובכל אירופה, שלא להקל ראש בתופעות אנטישמיות - הגם שהן סמליות. "עם זאת, אנחנו כאן ברומא חשים ביטחון, ומודים לשירותי הביטחון המאפשרים לנו חיי קהילה פעילים - תחת אבטחה קפדנית נאותה".
גינוי פגיעה אנטישמיות רומא גולדשמידט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד