כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הספינה עלתה באש והחיילים הגיעו לעשות ...קידוש

הלוחמים שנפגעו בשריפה בספינת חיל הים, שוחררו מבית החולים בליל שבת • לאן הם פנו? • סיפורו המרגש של ישראל ירט

הספינה עלתה באש והחיילים הגיעו לעשות ...קידוש
יוני אלפר -טרור ווטש



בספינת חיל הים שהייתה אתמול (שבת) בסיור שגרתי לאורך חופי עזה, התגלה כשל מערכתי במשאבות. חיילי חיל הים ניסו לסדר את התקלה, ובעקבות כך פרצה שריפה בחדר המשאבות. 9 חיילים נפצעו באורח קל, מתוכם חייל שנכווה בפניו. כל החיילים פונו לבית החולים לקבלת טיפול. בחיל הים בודקים את נסיבות התקלה.

"לפעמים בן אדם עושה משהו ולא תמיד הוא יודע עד לאן הדברים יגיעו. ולמה כוונתי?" אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ישראל ירט, עוזרו של הרב גרוסמן, רבה של מגדל העמק.

"לאבא שלי הרב אליהו ירט, היה כל החיים חלום לפתוח מלונית בבית חולים קפלן ברחובות - עיר מגוריו. את התוצאה של החלום כולכם מכירים כבר, 'ארגון עזרת חולים - רחובות' זה דבר שקיים ועומד ומציל יהודים רבים מלחלל שבת".

"ב"ה מהרגע שהארגון הוקם לפני לפחות 16 שנה ועד היום, עברו שם אלפי יהודים שלא היה להם מה לאכול בשבת או איפה קצת לנוח בשבת - כשהם נמצאים ליד החולה".

"אבל מה שהיה השבת עבר את גבול הדמיון. מה שקרה הוא כך. כידוע, בניגוד לתדמית, יש היום המון משרתים שומרי תורה ומצוות דווקא במקומות הרגישים. והנה, החיילים שנפצעו בספינה, פונו לבית חולים קפלן לבדיקות בעיצומו של שבת".

"לאחר גמר הבדיקות ב"ה כולם שוחררו לביתם. אבל החיילים הדתיים לא הסכימו לחזור לבסיס בשבת. מה עושים? להשאיר את החיילים ככה הפקר בליל שבת אי אפשר. להחזיר אותם לאשדוד גם אי אפשר. התחילה קצינת הקישור לבדוק ולחשוב מה אפשר לעשות במצב הקיים, שמבחינתה הוא דרך ללא מוצא".

"אמרו לה שבמיון יש מלונית ושילכו לשם. הקצינה הבינה שברירה אין לה. הלכה עם החיילים רגלית לכיוון המלונית. היא מגיעה עם קבוצת החיילים בשעה 11:30 בליל שבת. דופקת בחשש מה על הדלת. פותחים לה את הדלת זוג דוסים שחורים. מקבלים אותה בחיוך ענק ובלב רחב. בואו תיכנסו. מה אתם רוצים לאכול? פותחים להם שולחן מלא במאכלי שבת ויין לקידוש, והכל ברוחב לב ובחיוך ענק. החיילים מסיימים לאכול ושואלים מה הלאה? אומרים להם מה הבעיה? הצענו לכם מיטות בואו תשנו בכיף.

"מחפשים את הקצינת קישור, ומוצאים אותה בצד עומדת ואומרת אין על הדתיים האלה, מה מביא אנשים להיות פה בשבת בבי"ח קפלן, רק כדי לעשות את הכל לאלה שאין להם, שיהיה להם. זה פשוט לא יאומן שאנשים עוזבים את הבית שלהם, את המשפחה שלהם, ומגיעים להתנדב ללא שום קבלת תמורה - רק לדאוג שלאחרים גם יהיה. זה קידוש השם שאין כמותו", מסיים ירט את סיפורו. "וב"ה שיש לי חלק קטן בדבר הזה. וזכות גדולה להיוולד בכזאת משפחה. ושבע"ה זה ישמש רק לדברים משמחים".

השריפה בספינת חיל הים כפי שנצפתה מרצועת עזה - התמונה באדיבות 'יוני אלפר - טרור ווטש'

חיילים פיצוץ שריפה ספינה מלונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד