י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ה'שומרי אמונים': "בתי השלימה את תפקידה"

האדמו"ר מ'שומרי אמונים' ששכל את בתו הרבנית שרה גולדשטיין ע"ה ספד לה באוזני המנחמים וחשף את הסיפור שמאחורי שמה

השבעה בבית ה'שומרי אמונים'
השבעה בבית ה'שומרי אמונים'



חצר שומרי אמונים, המתה בשבוע האחרון, מהמנחמים הרבים שבאו לנחם את האדמו"ר באבלו הכבד, עם פטירת בתו הרבנית שרה גולדשטיין ע"ה.

במהלך ביקורי התנחומים של האדמו"רים והרבנים, חשף האדמו"ר את הסיפור שמאחורי שמה של המנוחה.

"מייסד שושלת שומרי אמוים, רבי אהרן ראטה, זקנו של האדמו"ר, הייתה אחות בשם הרבנית שרה שפירא ע"ה, שנפטרה ערירית.

"כאשר נולדה המנוחה - ביקש אביו כ"ק האדמו"ר משומרי אמונים זצוק"ל מבנו, שיעניק לה את השם 'שרה' על שם הדודה, שנפטרה זמן קצר לפני כן.

"האב חשש שכן לא נהוג להעניק שם לתינוק שנולד, על שמו של אדם שלא זכה לפרי בטן. אך אביו האדמו"ר הרגיע אותו והבטיח, כי התינוקת הזו, "תשלים את החסר והיא תעמיד את הדור שלא זכתה לה דודתה".

"יתכן, שלאחר שבתי המנוחה, זכתה והעמידה זרע ברך ה', נגמר תפקידה עלי אדמות והיא נלקחה בחזרה לעולם שממנו נחצבה נשמתה", אמר האדמו"ר כשדמעות בעיניו.

החרפות מהאלמנה

האדמו"ר הוסיף וסיפר, אודות דודה אחרת שנפטרה בצעירותה, על שמה נקראה אמו הרבנית משומרי אמונים מרת בתיה חיה ע"ה, (בתו של רבי מרדכי מזוויעהל זי"ע, שיום ההילולא שלו יחול בשבוע הקרוב) זו שנפטרה לפני שנים ספורות.

"לזקני רבי שלומקע מזוויעהל זי"ע, הייתה בת בשם בתיה חיה. כאשר חלתה בתו, ביקש רבי שלומקע לסייע לה. ברשותו הייתה דירת מגורים בירושלים שהושכרה לאשה אלמנה. מכיוון שחלף זמן רב והאישה לא עמדה בתשלומים, עלה זקני לביתה ודרש את החוב שהצטבר. האלמנה נענתה: 'איך לא תבוש לבקש ממני כסף. כשיש לי בקושי לחם לאכול? מדוע אתה לא חס עלי ולא מתחשב במצבי?' שאלה בכאב.

"ליותר מכך לא נזקק הרבי. הוא כבר השיג את המטרה. מנות החרפות והביזיונות שספג, היו התמורה המתאימה. הוא שמח וידע שבתו תיוושע. "ברוך ה', פעלתי עבורה", אמר למכריו. והיא אכן החלימה וחזרה לאיתנה.

שנתיים לאחר מכן, שוב חלתה. הרבי ניסה שוב את מזלו ועלה לבית האלמנה, כדי לקבל את 'המנה' שתחיש את הישועה.

לאכזבתו, הפעם התנצלה האלמנה וביקשה את סליחתו: 'רבי, אני מבקשת מחילה, על אופן התבטאותי בפעם הקודמת. זה לא היה יפה מצדי. אני מבטיחה לך כי אחסוך ואשלם לכם את החוב". פניו של הרבי התכרכמו והוא החל לבכות. הוא הבין כי הפעם נגזרה הגזרה. ואכן, זמן קצר לאחר מכן, נפטרה בתו , שהייתה צעירה לימים. ועל שמה, נקראה אמי עליה השלום", חתם האדמו"ר.
ירושלים שומרי אמונים אבל אדמו''ר בת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד