י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

למען האחים: עצרות תפילה סביב השעון

עצרות תפילה מסביב לשעון למען האחים מיכאל ויצחק גרוס המאושפזים עדיין בבית החולים שניידר • במשפחה אופטימיים: "שני הילדים הגיבו בתנועות ולחצו לנו ידיים" • עצרת מרכזית בבני ברק • האדמו"רים מבעלזא, ויז'ניץ וצאנז התייחסו לאירוע: "חובה לערוך חשבון נפש" • במסגרת החקירה: ייתכן וצוות 'בטרם' יוזמנו לתשאול

תפילה בכותל המערבי. צילום אלוסטרציה: אלישמע סנדמן
תפילה בכותל המערבי. צילום אלוסטרציה: אלישמע סנדמן



תפילות ועצרות חיזוק בעולם התורה בצל אסון ההדברה בירושלים, בו מצאו את מותן הפעוטות אביגיל ויעל גרוס ע"ה, ונפצעו באורח קשה שני ילדי המשפחה מיכאל (6 וחצי) ויצחק (5) גרוס.

המשפחה שואבת עידוד מכך שהילדים המאושפזים עדיין בבית החולים שניידר בפתח תקווה, הגיבו בתנועות לבני המשפחה. יצחק אף פקח את עיניו והצליח לתקשר עם הרופאים. "שני הילדים הגיבו לנו בתנועות ידיים ולצו לנו ידיים", אמר האב הרב שמעון גרוס.

במהלך השבת הורידו הרופאים את מינון חומרי ההרדמה של הילד שמחובר למכונת האקמו שמחליפה את פעילות הלב.

עוד בנושא:
האב זעק בבכי: "בלילה אביגיל ויעל עוד רקדו - בא מישהו וחטף אותן" • סיקור נרחב
תקווה: "יצחק התעורר ותיקשר עם אביו"
המדביר: "אמרתי לאם - אם תריחו ריח תברחו"
בן המשפחה שהורעלה: אנו בהלם - אנא התפללו
הגז המרעיל • גם כמות קטנה עלולה להיות קטלנית
משפחה חרדית הורעלה, שתי הבנות נפטרו

אמש (מוצאי שבת), התקיימה שורת אירועים ועצרות. בין היתר התכנסו רבים בבית הכנסת 'יוצאי חברון' בבני ברק, שם קראו הרבנים לעריכת חשבון נפש.

המוני אברכים ובני תורה מתושבי בני-ברק השתתפו באירוע בו נשא דברי התעוררות הגאון רבי צבי פרצוביץ מראשי ישיבת מיר ברכפלד.

מנייני תפילה ברצף מתקיימים ברחבת הכותל המערבי על ידי עשרות אברכים ובני תורה.

ביום שישי בבוקר עם הנץ החמה, התקיים מנין תפילה מרכזי ונאמרו עשרות ספרי תהילים לרפואת הילדים ברחבת הכותל המערבי.

כך גם האדמו"ר מבעלזא נשא דברים ב'טיש' ליל שישי, שנערך לציון הילולת סבו האדמו"ר מהר"י מבעלזא זצ"ל. האדמו"ר נכנס לטיש באיחור ניכר, והטיש ארך כחצי שעה. בסיום דבריו ציטט קטע מדברי האור החיים בפרשת השבוע המתייחס לפסוק 'ראשית ביכורי אדמתך תביא בית ה' אלקיך" – בו מדובר על מות תינוקות. "גידול הבנים לתורה ומצוות. נעשה על ידי הוספת קדושה וטהרה", אמר.

האדמו"ר מויז'ניץ התייחס לאירוע במהלך סעודה שלישית בשבת ואמר: "כלל ישראל עובר בתקופה האחרונה טרגדיות קשות ומצמררות הן במונסי והן בירושלים. זו תקופה מאוד קשה. חייבים להתחזק באיש לרעהו ולהגביר האהבה ביננו". את הסעודה סיים בשיר 'א-לי א-לי למה עזבתנו".

גם האדמו"ר מצאנז התייחס לאירוע במהלך השבת בסעודה השלישית וביקש מחסידיו להתחזק ולקבל על עצמם קבלות טובות.

השמות לתפילה: חיים מיכאל שלמה בן מיכל ורפאל יצחק אייזיק בן מיכל לרפואה שלמה.

המשטרה חוקרת

המשטרה ממשיכה בחקירת אסון ההדברה בו מצאו את מותן הפעוטות אביגיל ויעל גרוס ע"ה, ונפצעו באורח קשה שני ילדי המשפחה מיכאל (6 וחצי) ויצחק (5) גרוס.

בתוך כך, במסגרת חקירת האירוע, ייתכן ומשרד הבריאות או המשטרה יזמנו לתשאול את צוות מרפאת החירום של 'בטרם', כדי לבחון את חלקם באסון ואם נהגו ברשלנות.

האם מיכל טוענת כי פנתה למרפאה לאחר שבני המשפחה חשו ברע וציינה בפני הצוות הרפואי במרפאה כי בבית המשפחה בוצעה הדברה, אך במרפאה דוחים את הדברים מכל וכל, וטוענים כי המשפחה הצהירה כי מקור התסמינים הוא מרכיבים מקולקלים בארוחת הערב.

למעשה, גם כך לא ברור אם אפשר היה להציל את הילדות אם היו מופנות למיון שכן אין חומר שסותר את הרעלן. החומר הרעיל מחליש את הלב, מה שפוגע בזרימת הדם ומוביל בהמשך לקריסת המערכות.

ייתכן ולו הייתה אבחנה מוקדמת היה ניתן לחבר את הבנות למכונת "אקמו" המחליפה את פעילות הלב והריאות. אך בבית החולים שערי צדק, לשם פונו הילדים, אין מכונה כזו וספק אם היה ניתן לחבר את הפעוטות למכונה בזמן.
בית חולים משטרה אסון גרוס הדברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד