י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

על רקע הגזירות: ויז'ניץ אומרת תודה לגבירים

אחרי שנה של גזירות, חסידות ויז'ניץ קיימה ערב הוקרה מיוחדת לנגידים שמחזיקים את מוסדות החינוך • סקירה ותיעוד

ההצגה בדינר. צילום: משה גולדשטיין
ההצגה בדינר. צילום: משה גולדשטיין

בסימן שכולו הוקרה והכרת הטוב ציינו במוסדות ויז'ניץ באלעד את ועידת 'עמודי זהב' שנערכה בסוף השבוע באולמי 'כתר הרימון' בבני-ברק כאשר לאורך כל הערב עברו נימים של הכרת הטוב, מהנהלת המוסדות למאות התומכים הנכבדים.

השנה החולפת היתה שנת מפנה קשה בעולם התורה. חרב חדה הונפה על תקציבי עולם התורה. רדיפות אין-קץ אחר כל דבר קדושה. כל אלו איימו למוטט חלילה את המוסדות ומנהליהם המסורים.

עתיד קיומם של כ-1800 תלמידים וכ-500 בתי אב מונחים על כף המאזניים.
.
מרכז המעמד היה עם הופעתו בהדרו של האדמו"ר מויז'ניץ הנושא את משא המוסדות על כתפו, ואף נשא מדברותיו בגודל זכות התמיכה במוסדות כשהוא משבח את מנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ העמל ללא ליאות לבניית ואחזקת המוסדות.

בכתר שם טוב התעטר ידיד ותיק ורב זכויות בהפתחותה של ויז'ניץ אלעד הנגיד הרב זאב ינקוביץ בונה ומקים בית תורה ותפילה 'בית יצחק' בבנין המרכזי של ויז'ניץ אלעד. כנואם הכבוד הופיע ונשא מדברותיו הגר"ש רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים.

שיאו של הערב הייתה תכנית אומנותית מושקעת ומרתקת הוכנה על כל פרטיה, ברוח ימינו – ימי הגזירות ורדיפת הדת, בהפקת מקהלת נערי הפלא 'רננו חסידים' בניצוח המנצח והמעבד נפתלי פולק בליווי תזמורתו המורחבת של ראובן פוירשטיין ומקהלתו הידועה והמפורסמת של נעים זמירות ישראל יהודה מאיר פולק, שאף הנעימו בנעימות ומחרוזות מלאי טעם ורגש, ובשילוב פרקי חזנות ע"י החזן הנודע שמשון צין.

ראש העיר באלעד ישראל פרוש הביא את ברכת העיר לכבודה של ממלכת ויז'ניץ באלעד כשהוא מעלה על נס את פועלו של מחזיק תיק החינוך ומנכ"ל המוסדות חיים מאיר כץ שמוסר נפשו בעבודת הקודש בתוך שאר פעילו למען תושבי העיר והביע את רצונו להמשיך לעזור לימין הקהילה ומוסדותיה.

השי ההיסטורי – עתיקא קדישא, הספר 'נועם אלימלך' מצילום דפוס ראשון הנדיר, הנודע בסגולותיו הנדירות והמיוחדות לשמירה ולהצלחה ולהנצל מכל פגע ומחלה. וכעת הוסיף האדמו"ר בכתב יד קדשו הקדשה מיוחדת ונדירה שהוטבעה ע"ג כריכת הספר, לכבודם של תומכי המוסדות וז"ל: "הספה"ק הזה מסוגל לשמירה ולהצלחה לכבודם של ידידי ותומכי המוסדות באלעד ובזכות אבותי הקדושים" וחתימת ידו.

השי נדיר וההיסטורי בכריכת עור מפוארת ע"ג מעמד ייחודי, ייצא לאור ע"י מח' יחסי ציבור במוסדות ויזניץ אלעד הוענק אישית לגדולי התומכים "עמודי הזהב", ע"י האדמו"ר אף לשאר תומכי המוסדות הוכן שי מפואר ומיוחד, ברכת המזון בפתיחת פטנט כקישוט קיר שהופק ע"י מלכות וקסברגר במיוחד לבאי הוועידה.





















































































































חסידים אלעד ויזניץ ועידה עמודי זהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד