כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

גוטרמן הביא פשרה: יש סגן במודיעין עלית

בסוף יצא עשן לבן: הסכם נחתם במודיעין עלית • דגל יקבלו סגן בשכר, פריינד - סגן • דגל הסירה את הווטו נגד האיש של ליצמן

יעקב גוטרמן. צילום ארכיון: פלאש 90
יעקב גוטרמן. צילום ארכיון: פלאש 90

לאחר אין ספור דיונים ודחיות הוחלט הערב (א') סופית בלשכתו של יעקב גוטרמן ראש עיריית מודיעין עילית על מינוי מרדכי גולדברג מ'דגל התורה' לסגן ראש העיר בשכר, וטוביה פריינד מ'אגודת ישראל' שימונה לסגן ראש העיר בתואר.

כזכור, בעיר מודיעין עילית הוקמה לפני חודש קואליציה ראשונה מאז הבחירות, ש"ס בראשות אבנר עמאר קיבלה סגן וממלא מקום ראש העיר, וסיעת 'בני תורה' לה שני חברים נשארה באופוזיציה.

מינוי הסגן מטעם יהדות התורה נדחה בגלל מאבק בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' על תפקיד הסגן, גוטרמן שניצב בפלונטר בין הפטיש - נציג דגל, לחברו הטוב פריינד ניסה לפשר בין הצדדים. מה שעמד בלב המחלוקת היה הוטו שהטילה 'דגל התורה' על פריינד חסיד קרלין, כתב 'המודיע' ומקורבו של חה"כ ליצמן.

הערב כאמור נסגרו הקצוות סופית והסכם הפשרה נחתם בין הצדדים: גולדברג מדגל, מנהל סמינר מוכר בעיר, מתמנה לסגן בשכר - יחליף את קודמו יעקב ולנשטיין, ופריינד, חסיד קרלין ואיש אגודה, יתמנה לסגן בתואר וימשיך גם בתפקידו הקודם - יועץ לראש העיר.

גורמים בדגל התורה בעיר מציינים כי הניצחון היחסי הושג לאחר ישיבה מיוחדת שכינס לפני כשבועיים מנהל המחלקה המונציפאלית של "דגל" מנחם שפירא, בהשתתפות חברי הכנסת וחברי מועצת העיר מטעם דגל בקרית ספר שבה הוחלט להתעקש על תפקיד הסגנות בשכר. כמו כן הם מציינים את סירובו של האדמו"ר מקרלין להביע תמיכה בצד זה או אחר - כגורם ליתרון שהסתמן לדגל.
הסכם מודיעין עילית סגן טוביה פריינד מרדכי גולדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד