כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב הראשי לישראל נגד האפיפיור הנוצרי

כלי תקשורת באיטליה מדווחים כי האפיפיור יבקר בקרוב בישראל ויקבל לידיו חלק מקבר דוד המלך - הראשל"צ הגר"י יוסף הגיע למקום וחיזק

צילום: אבי פלאח
צילום: אבי פלאח

היכונו למאבק הבא: חשש התעורר שהקומה השנייה מעל קבר דוד המלך תועבר לידי הכנסייה הקתולית, בעקבות טענתה כי מייסד הנצרות סעד במקום את סעודתו האחרונה. כלי תקשורת באיטליה דיווחו כי בחודשים הקרובים יבקר האפיפיור בישראל ובמהלך הביקור עתיד לקבל לידיו את המקום – ופעילים יהודיים פתחו בצעדים למנוע את ההעברה.

במוצאי שבת האחרונה, פרשת משפטים, הגיע הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף למקום ונשא דברים נגד הכוונה: "אבא, מרן הגר"ע זצ"ל, היה מגיע למקום בכדי לחזקו, ואף אני עושה כן. חס וחלילה שהמקום הקדוש הזה יועבר לידי ידיים זרות, הוא יישאר תמיד בחזקת יהודים".

בנוסף, ח"כ אורי מקלב, מ'דגל התורה', הגיש שאילתא בנושא לראש הממשלה בדרישה לבדוק האם אכן מתקיים משא ומתן על הקומה השנייה.

הראשל"צ הגר"י יוסף אינו היחיד ממשפחת יוסף הפועל כנגד ההעברה. נכד הגר"ע זצ"ל, יונתן יוסף, פעיל רבות במאבק לשמירה על המקום. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא אומר כי "זוהי שערורייה. לא שייך שכל אחד שיבוא ויאמר שהמקום שייך לו – יקבל את מבוקשו. המקום לא יהיה כמו הר הבית".

כאמור, הכנסייה טוענת כי מייסד הנצרות אכל במקום את סעודות האחרונה, לפני כ-1900 שנה. פעילי המאבק מכחישים את העובדה הזו ואומרים: "המקום נבנה לפני 600 שנה. אין כל יסוד לטענתם".
מאבק הרב יצחק יוסף האפיפיור קבר דוד המלך הכנסייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד