כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

80 אחוז מיהודי העולם: "האנטשימיות מחריפה"

לרגל יום השואה הבינלאומי פורסם דו"ח האנטישמיות והוא מעלה נתונים קשים • יותר מ-60 שנה אחרי המלחמה: שנאת יהודים כאן

צילום אילוסטרציה: איי. פיי
צילום אילוסטרציה: איי. פיי

למעלה משישים שנה אחרי סיום מלחמת העולם השנייה – וגילויים אנטישמיים עדיין מהווים חלק מהחיים בימינו. ברחבי העולם מציינים היום (ב) את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, ולרגל כך מפורסם דו"ח האנטשימיות אשר מעלה נתונים קשים.

הדו"ח הוכן על ידי המשרד לענייני ירושלים והתפוצות והוגש אמש לממשלה. לדבריו, המדינות שבהן נרשמו אחוזי הדיווח הגבוהים על גילויים אנטישמיים הן הוגריה, בלגיה, שוודיה וצרפת.

כ-33 אחוז מהנשאלים חוששים מהתקפה אנטישמית, כ-20 אחוז אף שוקלים בשל כך להגר מארצם. 33 אחוז לא יוצאים מביתם עם סימנים יהודיים בולטים, כמו כיפה, ו-23 אחוז נמנעים מהשתתפות באירועים יהודים. רבע מהנשאלים חוו עלבונות מילויים בשנה האחרונה, על רקע השתייכותם היהודית, ו-76 אחוז סבורים כי האנטשימיות החריפה בחמש השנים האחרונות. כ-80 אחוז סבורים שהאיום כלפיהם רק החריף.

יו"ר 'הבית היהודי', המשמש גם כשר לענייני ירושלים והתפוצות, אמר כי האנטישמיות אינה מהווה גורם מדרבן דווקא לעלייה ארצה. לדבריו, בעקבות האנטישמיות רבים לנתק קשר עם החיים היהודיים. "בניגוד למה שאנשים חושבים, האנטישמיות אינה מקרבת את היהודים בתפוצות לישראל. על כל יהודי שעולה בגלל אנטישמיות בסביבתו, יש רבים המחליטים לא להיות קשורים לחיים היהודיים - האפקט השקט של האנטישמיות".

אירופה אנטישמיות יום השואה דוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד