כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

קרבן רביעי באסון הגז בגילה: לינדה שוורץ ז"ל

פיצוץ בלוני הגז ממשיך לגבות קרבנות: לינדה שוורץ, שנפצעה קשה - מתה מפצעיה • הוריה תיארו את התחושה

הטרגדיה בגילה. צילום: פלאש 90
הטרגדיה בגילה. צילום: פלאש 90



שבוע לאחר הפיצוץ בשכונת גילה בירושלים, נפטרה מפצעיה לינדה שוורץ, שנפצעה באירוע באורח קשה מאוד, ולא הצליחה להחלים מפצעיה. בכך, עלה מניין ההרוגים בפיצוץ לארבעה.

דוברת המרכז הרפואי הדסה מסרה, כי בשעות הצהרים נפטרה מפצעיה האישה שנפצעה קשה מאד בפיצוץ הגז בשכונת גילה לפני כשבוע. "העובדים, האחיות והרופאים של המרכז הרפואי משתתפים בצער המשפחה".

כזכור, משפחת תופאן נספתה כולה בפיצוץ: אברהם ז"ל בן 56, אשתו גלית בת 42, ובנם הפעוט יוסף חיים בן השנתיים.

חקירת המשטרה בעניין הפיצוץ נמשכת, וטכנאי הגז החשוד ברשלנות ישוב כנראה לעברדתו כבר מחר, זאת לאחר אישור בית המשפט.

עו"ד יהודה שושן, פרקליטו של החשוד, אמר: "בשיחה שערכתי עם מנכ"ל החברה עלה כי הוא ישוב ביום שלישי הקרוב לעבודה סדירה". הנהלת "סופרגז" הבהירה מעט מאוחר יותר כי היא "תאפשר לטכנאי לשוב לעבודתו כאשר יחפוץ בכך, ובהתאם להנחיות בית המשפט בנושא".

עוד בנושא:

תחקיר 'בחדרי חרדים': המקומות שעשויים להתפוצץ בבני ברק
"משפחות נכחדות. דרוש חשבון נפש"
טכנאי הגז שוחרר למעצר בית: "מצפוני נקי"
"היה ריח של גז ואש, עזרתי לדיירים לצאת"
חשש לסכנה נוספת: צוותים סורקים את הדירות שנפגעו
משפחה נכחדה בגילה: הורים ותינוק נהרגו

ההורים מקס ומאיה. צילום: דלית מור עיתון מעלה אדומיםצילום: ההורים מקס ומאיה. צילום: דלית מור עיתון מעלה אדומים
ההורים מקס ומאיה. צילום: דלית מור עיתון מעלה אדומים




הזוג שוורץ מקס (88) ומאיה (86) מאושפזים בבית אבות סיעודי 'עמל' במעלה אדומים לאחר האסון בגילה, בו אירע פיצוץ בדירתם כתוצאה מדליפת גז, זוג הורים ופעוטם בן השנתיים מהדירה הסמוכה נהרגו כתוצאה מההדף. 11 בני אדם נוספים נפגעו בפיצוץ.

לינדה שוורץ ז"ל, ביתם היחידה של מקס ומאיה נפצעה באורח קשה נשרפה בפניה, אך כאמור לפני זמן קצר היא נפטרה מפצעיה, זוג ההורים הקשישים סובלים מכוויות בידיים ובפלג גוף העליון.

בראיון שהעניקו לעיתון "מעלה אדומים" הם ישבו על מיטותיהם בעמל שבמעלה אדומים, תחבושות על ידיהם, על פניהם סימני האסון. הם דוברי רומנית ומתקשים בעברית. מפאת גילם שמיעתם חלשה והשיחה מתנהלת כמעט בצעקות.

מקס הדומיננטי מבין שני בני הזוג, רוב השיחה מתנהלת איתו מידי פעם לינדה מתערבת בשיחה "בשעה 23:00 כיביתי את הטלוויזיה ונכנסתי לחדר לישון" מספר מקס "בשעה 1:00 התעוררתי שמעתי בום, הכל נפל עלינו. שכבנו במיטה והמון אבנים גדולים וקטנים נפלו עלי, לא יכולתי לזוז ולא יכולתי לראות כלום, היה חושך ובלאגן". מתאר מקס את רגעי האימה כשהתעוררו לקולות הפיצוץ.

לינדה ביתם היחידה בת 50 ומתגוררת בביתם. הם מתמודדים עם הטראומה, הכוויות הפצעים, אובדן הבית וחפצים אך, יותר מכל הדאגה הקשה ללינדה. כשמקס מדבר על לינדה הוא מזדקף עד כמה שיכול "לינדה לבורנטית, מוכשרת מאוד ועובדת קשה, פעם פגשתי אנשים שעובדים איתה והם לחצו לי את היד ואמרו שזה כבוד גדול".

"אני לא יודע מה קרה, אנחנו בכלל לא משתמשים בגז ולא הזמנו טכנאי, לא הרחנו כלום" הוא אומר, השכנים שהריחו ריח גז שכנראה דלף מכיוון דירתם לא שוחחו איתו על כך והוא נשמע מבולבל. למרות שהוא מתקרב כבר לגיל 90 הוא מספר שהוא מתחזק את הבית "אני עושה הכל בבית, למאיה קשה ולינדה עובדת כל הזמן, אני מנקה, עושה ספונג'ה ומבשל". כשאני שואלת כיצד הוא מבשל הוא עונה שבתנור כי הוא אוהב גריל "אני לא משתמש בכלל בגז, רק בתנור, בחשמל" הם מחממים את ביתם בתנור חשמל ומתקלחים במים חמים בזכות דוד שמש כך הוא מספר.

"התעוררתי מהפיצוץ, הכל היה בלאגן, ניסיתי לזוז ולא יכולתי. היו עלי אבנים ענקיות על הפנים ולא הצלחתי גם להזיז את הידיים" אומר מקס ומראה את ידיו החבושות "צעקתי לינדה לינדה הצילו. צעקתי למאיה ושנינו שכבנו שם ולינדה לא הגיעה, נבהלתי מאוד וגם לא הבנתי למה לינדה לא עונה".

כאשר הגיעו כיבוי ואמבולנס הם הוציאו אותנו "ראיתי אש:" אומרת מאיה "היה חושך בבית ואש בחוץ". את לינדה הם ראו כאשר פינו אותה. מקס מספר את שראה בעיניים מבוהלות "ראיתי שמוציאים את לינדה, אין לה פנים, אין לה עיניים. הכל נשרף" הוא אומר בכאב גדול "היא גם עברה ניתוח בראש, אני לא יודע מה קורה, המצב קשה מאוד אמרו שיש סכנה לחייה". דקות ספורות לאחר שיצאתי מחדרם שבבית החולים עמל, הגיעו צוות משטרתי לחקור את הקשישים המבולבלים, הכואבים והעצובים.

מחקירת המשטרה עולה חשד לרשלנות מצד טכנאי חברת אספקת גז "סופרגז", שהוזמן אתמול לבניין. הדיירים בבניין שנפגע הריחו גז והזמינו טכנאי. הוא ניסה לטפל בדליפה ללא הצלחה, אמר לדיירים כי מדובר בטיפול ראשוני עד למחרת בבוקר ועזב את המקום. כשעתיים לאחר מכן אירע הפיצוץ הקטלני. הטכנאי עוכב על ידי המשטרה בחשד לרשלנות. הטכנאי סיפר כי הבדיקה נעשתה בדערת השכנים ולא בדירת משפחת שוורץ. במשטרה חוקרים כיצד לא זיהה הטכנאי כי ריח חזק עלה ממשפחת שוורץ ולא ביצע שם בדיקה.
עוד התברר כי אין זאת הפעם הראשונה שדיירי הבניין התלוננו על ריח גז בבניין ועל כן השופט רפי כרמל אמר שמכיוון שמדובר בבעייה מתמשכת החשוד הראשון אינו הטכנאי. החקירה תגיע גם לדרגים גבוהים יותר.

פטריסיה מנהלת המחלקה בה מאושפזים הזוג שוורץ מספרת כי הם עוד יצטרכו להשאר בבית החולים במעלה אדומים זמן רב לדעתה "הם עדיין פצועים וזקוקים להחלמה, הם מוטשים וזקוקים גם למנוחה ומעבר לכך, אין לנו מושג מה יהיה איתם, אין להם לאן ללכת. גם אין להם ילדים או נכדים למעט לינדה שנאבקת על חייה כרגע".

מקס מביט על השקית המונחת לצד המיטה "הביאו לי מתנה, אנשים שאני לא מכיר הביאו לי מתנה" פטריסיה מסבירה "הם איבדו הכל, אין להם כלום, הבית הרוס לגמרי. אפילו השיניים התותבות שלהם אינם, הם הורידו אותם לפני השינה ונותרו ללא שיניים. משהו הביא להם כמה בגדים ושתי שמיכות פוך אבל, כמובן שהבגדים לא מספיקים. הם ישארו פה עוד הרבה זמן וצריכים דברים בסיסיים, הלוואי ומשהו יעזור להם גם עם השיניים"

מקס אומר "תכתבי בעיתון תודה". אומר בנימוס.

לקהל הקוראים, אם יש באפשרותכם לעזור לזוג הקשישים הנחמד בכל תרומה שהיא היא תתקבל בברכה, ששורץ מאושפזים בקומה 1 בבית החולים ומנהלת המחלקה ביקשה שאת התרומות להעביר דרכה על מנת שלא להטריד את מנוחתם.
שוורץ הרוגה גז פיצוץ גילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד