י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"הצרות - בגלל ששפכו דמה של אישה עגונה"

רבה של בני ברק מספר: "אנשים קטנים הטרידו אותי בטלפונים שוב ושוב בחוצפא יסגי, וגם צעקו עלי באמצע הרחוב"

הגרמי"ל לנדא אמש. צילום: יהודה פרקוביץ
הגרמי"ל לנדא אמש. צילום: יהודה פרקוביץ

הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, הסביר אמש (א) בדרשה שנשא בבית מדרשו 'בית יעקב' בבני ברק לרגל הילולת אביו - הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל, רב העיר - בשל מה לדעתו פוקדים האסונות האחרונים הקשים במיוחד את הציבור החרדי.

"בחודש האחרון קרו אסונות קשים וכל אחד מנסה לעשות חשבון נפש לעצמו בשל מה הסער הגדול הזה, זה אומר בכה וזה אומר בכה,

"אבל אני אומר לכם שהאסונות באו עקב ביזוי תלמידי חכמים ושפיכות דמים של אישה עגונה כשרה בחוצות העיר, באו אנשים קטנים שלא מבינים בטיב גיטין וקידושין והחלו לרדוף רבנים אישית, ואותי, אני רב העיר של בני ברק והטרידו אותי בטלפונים. אני אמרתי להם מה לכם להתערב, אם יש רבנים שהתירו אתם מבינים יותר טוב?.

עוד בנושא:
בני ברק: הגאב"ד ערך הילולא וסיום הש"ס • תיעוד

"ובחוצפא יסגי למחרת התקשרו שוב ושוב, וגם צעקו עלי באמצע הרחוב. איפה נשמע כזאת? אנשים כאלו יכתיבו לרבנים מה לעשות? הם יכתיבו לרבנים מה לפסוק או לשנות את דעתם ההלכתית?", אמר הגרמי"ל.

"לא חרבה ירושלים אלא בגלל שביזו בה תלמידי חכמים, ובירושלים גופא ביזו רב בתוך מאה שערים על כך שפסק שהגט כשר, מה הם רוצים להשאיר אשה בעגינותה? שלא תוכל לעולם להינשא?" סיים את דבריו החריפים.

כזכור, לפני כחודש וחצי התחוללה פרשה מסעירה בענין גט שכביכול ניתן שלא כדין לאשה, ולאחר שעמדה להינשא בשנית - הציפו הפשקווילים את לוחות המודעות. למרות זאת, לבסוף נישאו בני הזוג המאושרים בשעה טובה ומוצלחת בחתונת ענק בבני-ברק, בהשתתפות גדולי האדמו"רים והרבנים.
הגרמיל לנדא דרשה גט אסונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד