י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גולובנציץ: "אתרא קדישא" נחלו תבוסה

נזרקו מכל המדרגות: נדחתה סופית עתירת "אתרא קדישא" נגד הוועד החדש • מה יהיה הצעד הבא של הארגון?

אנשי אתרא קדישא במתחם גולובנציץ. צילום: יעקב לדרמן
אנשי אתרא קדישא במתחם גולובנציץ. צילום: יעקב לדרמן

בשבועות האחרונים היה נראה כי אנשי "אתרא קדישא" שמו מבטחם בבית המשפט, הערב כבר לא - עתירתם של אנשי הפלג הקיצוני בעדה החרדית נדחתה באופן סופי.

בית המשפט המחוזי ברחוב צלאח א דין בירושלים, דחה הערב (ב') את עתירת 'אתרא קדישא', שביקשה לעצור את העבודות במתחם גולובנציץ, ולבטל את תוצאות הבחירות לוועד הרכישה החדש. בית המשפט אף השית על הארגון הוצאות משפט בסך 20,000 שקלים.

כזכור, לפני שבועיים, קיים בית המשפט דיון בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד דהאן בשמו של מרשו הרב שמואל גריינמן, בבקשה להוציא צו מניעה על המשך החפירות ופיתוח התשתיות במתחם גולובנצ'יץ. גריינמן טען בעתירתו שהוא מייצג חמישים רוכשים בפרוייקט של 'גבעת ירושלים' , למרות שבידיו היו יפויי כח מצד שלושים רוכשים בלבד.

הנתבעים מהווים רוב בקרב הרוכשים , שכזכור בחרו בגר"מ שפרן לתפקיד הרב שילווה את העבודות, ואת אגודת 'ארץ החיים' שבנשיאות הגר"מ שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית, שתפקח על עבודות החפירות והפיקוח בשטח. לראשות הוועד החדש מינו את עסקן הדיור הרב יצחק פירר.

מטרת העתירה של אתרא קדישא היתה: לבטל את החלטות הרוכשים ואת חוקיות הוועד החדש, וכן מתן צו מניעה כאמור, עד להחלטת בית המשפט אודות כשירות המהלכים שננקטו בשטח.

בית המשפט האזין לטענות הצדדים ולעדויות כל הגורמים המעורבים בעניין, ולפני שבועיים הודיע כי את החלטתו ייתן במועד אחר ובינתיים, הוא אינו מורה על צו מניעה לעיכוב הליכים באשר הם.
לפני שבוע, העותרים ביקשו מבית המשפט, כי יזרז את מתן ההחלטה, שכן בכל יום שחולף, נגרם בשטח נזק בלתי הפיך.
השופטים התייחסו לערעור שהעלו העותרים על הלגיטימציה והחוקיות של הוועד החדש: "גם לשיטתכם, שמנעו מכם לבחור באופן דמוקרטי, הלא אין ספק, כי מרביתו המכריע של הרוכשים, איננו מצדד בעמדותיכם ומה לכם כי תלינו". נימק השופט את החלטתו שלא להטיל צו מניעה, ולאשר את הבחירות לוועד.

בית המשפט הורה, כי העותרים ישלמו לעו"ד אהרוני , שייצג את כלל רוכשי אגודת 'גבעת ירושלים' ב- 10,000 שקלים. ובנוסף, עוד 10,000 שקלים הוצאות משפט לוועד הרוכשים החדש בראשות הרב פירר.
אתרא קדישא גולובנציץ בית המשפט בית שמש העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד