כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

קרית יואל: הגר"ג ברקוביץ אושפז בבית החולים

הגאון רבי געציל ברקוביץ, דומ"צ קרית יואל, חווה אירוע מוחי ואושפז • התפללו: רבי שלום אליקים געציל בן דבורה חנה

הגאון רבי שלום אליקים געציל ברקוביץ
הגאון רבי שלום אליקים געציל ברקוביץ

הגאון רבי שלום אליקים געציל ברקוביץ, דומ"צ קרית יואל – מונורו ובעל מחבר הספר 'אגלי דבש' הובהל אמש (ב') לבית החולים במנהטן לאחר שחווה אירוע מוחי.

הגרשא"י, נחשב לאחד הרבנים החשובים ביותר בקהילת סאטמר. הוא הדיין היחידי שמונה עוד על ידי האדמו"ר ה'דברי יואל' מסאטמר זצ"ל, כדיין העיר קריית יואל. נודע בגאונותו המופלגת ועל פי יישק כל דבר בקהילה או בעיר.

מאז שהתפוצץ סיפור הקברים בבית שמש, הגרשא"י מאד כאב את הנושא. הוא מתח ביקורת נוקבת, על העובדה שמבזים תלמידי חכמים ברבים ומפיצים נגדם כתבי פלסטר, משתלחים בהם ברבים, או נלחמים נגדם בצעקות.

"מותר לחלוק ענינית. אפשר ללבן את הסוגיה ולהתדיין בה באמצעות החלפת מכתבים בין הרבנים, כמו בכל תחום הלכתי. אבל גלישת הנושא לזירה הציבורית והמאבק המכוער שמתנהל על גביו, מקוממת וצריכה להחריד לב כל אחד", טען הגרשא"י שוב ושוב.

הרב ברקוביץ גם פנה לכמה עסקנים בהצעות שונות, על מנת לנסות להשכין שלום בין הצדדים הניצים או לפחות להוריד את גובה הלהבות ביורה המבעבעת הזו. הדבר הטריד אותו והעסיק אותו רבות.

הבוקר, בשבתו על מדין בבית ההוראה שבביתו, חש ברע והתמוטט. הוא איבד את הכרתו ואנשי ההצלה שחשו אליו, הבהילו אותו, כאמור, לבית החולים במנהטן, שם אובחן כמי שעבר אירוע מוחי.

למרבה המזל, הגרשא"י שב להכרתו תוך זמן קצר ואף פקח את עיניו. מצבו, לדברי הרופאים יציב וסביר. במידה והוא יצליח להתאושש, צפוי הגרשא"י לשוב לביתו בתוך מספר ימים.

הציבור נקרא להכביר בתפילות עבור רבי שלום אליקים געציל בן דבורה חנה לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל
קרית יואל ברקוביץ מונרו אשפוז אירוע מוחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד