י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בית המשפט: "בית הסוהר אינו אולם שמחות"

שופט המחוזי בחיפה, רון שפירא, דחה עתירתו של אסיר שחפץ לקיים את טקס חתונתו בין כותלי הכלא

צילום ארכיון
צילום ארכיון

"בית הסוהר איננו אולם שמחות", כך קבע בית המשפט המחוזי בחיפה, שדחה עתירתו של אסיר שביקש כי השב"ס יתיר לו להינשא בטקס בתחומי הכלא.

העותר, שכבר מרצה את מאסרו העשירי (!) כאשר כעת מדובר בעונש מאסר לתקופה של 25 חודשים, ביקש לערוך את טקס נישואיו לאישה, שמאסריו המרובים לא הפריעו לה. כדי לחסוך בעלויות, ואולי מפני סיבות נוספות מובנות, יחד עם רעיו לתא, הוא חפץ להינשא באגף בית הכנסת שבמקום. אך השב"ס סירב לאשר לו זאת, משום שאינו עומד בתנאי¬ הקבוע ¬ בפקודות שב"ס המאפשרות קיום חתונה בין כותלי הכלא.

האסיר עתר לבית המשפט נגד השב"ס, אך עתירתו נדחתה.

השופט רון שפירא, ציין בפסיקתו את נימוקי דחיית העתירה: "בהתאם לפקודות הנציבות יאושר לאסיר לקיים טקס חתונה בכלא, רק כאשר מדובר באסיר בעל סיכון ביטחוני גבוה, סיכון בריחה גבוה או כאשר מסיבה אחרת לא ניתן להוציאו בליווי מיוחד ובסידורי אבטחה מיוחדים. העותר אינו עומד באמות מידה אלו.

"כפי שהבהיר העותר, למעשה רצונו הוא לחסוך בעלויות טקס החתונה. בכך אין עילה כדי לאשר לעותר להתחתן בין כותלי הכלא. ייתכן שלא בכדי, רואה העותר בשב"ס ובאנשיו כביתו וכמשפחתו. עם זאת, ובצד ההשתתפות בשמחתו, ובתקווה שנישואיו אולי ישנו את דפוסי התנהגותו של העותר, שב"ס אינו חלופה לאולמות שמחות. כאמור, רק במקרים חריגים תאושר חתונת אסירים בין כותלי הכלא. בנסיבות אלו דינה של העתירה להידחות".

לאחר נימוקי הדחיה, השופט עובר לפסים אופרטיביים: "על העותר להירשם, ראשית, לנישואין . לאחר שימציא אישור מהרבנות כי נרשם לנישואין, ישקול שב"ס את הוצאתו לחופשה חריגה או לחילופין להוציאו לחתונתו בלווי סוהרים. הכל בהתאם לנהלים ולפקודות".
בית משפט סוהר אסיר כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד