י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ב'אתרא' מתגוננים: הרב זורגר התיר 'ערכאות'

בתגובה לדרשה הנוקבת של גאב"ד 'העדה', מסבירים ב'אתרא קדישא' מי סיפק את ההיתר לפנות לערכאות בפרשת בית שמש

הגאב''ד. צילום ארכיון
הגאב''ד. צילום ארכיון

הדברים החריפים שנשא גאב"ד העדה החרדית בליל שבת האחרונה, נגד אלו המתירים לעצמם ללכת לערכאות, וכפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', ממשיכים לעורר גלים וליצור תהודה רבה.

אנשי ארגון 'אתרא קדישא', שראו עצמם נפגעים במיוחד מהתוכחה, בגין הפרשנות שרווחה, ולפיה הגאב"ד כיוון את חיצי ביקורתו כלפי הארגון, שניסה לאחרונה לקבל תימוכין וסעד מבית המשפט החילוני, מיהרו לפרסם הבהרה, ובה הם מציינים מי הם הרבנים שהתירו להם לפנות לערכאות.

"היות והגאב"ד השמיע בליל שבת קודש, בעת עריכת שולחנו הטהור, דברים חוצבים להבות אש", פותחים אנשי הארגון את מכתבם, "והתבטא בדברים חריפים ונוקבים נגד אלו המתירים לעצמם בלי היתר בית דין לילך בערכאות של עכו"ם, וציטט מלשון המחבר שו"ע חו"מ סימן כ"ז גודל האיסור לילך לערכאות של עכו"ם, והוסיף מפי החזון איש, שבערכאות של יהודים האיסור הוא פי כמה מערכאות של עכו"ם ובזה מייקרים שם אלילים ר"ל".

"ולאור דברי הגאב"ד, פנו אלינו רבים מיראי ה' ושאלתם בפיהם, על סמך איזה היתר בית דין פנינו לאחרונה שלוש פעמים לערכאות הציונית בעניין חפירות הקברים בבית שמש".

"על כן הננו לגלות דעת, קבל עם ומלואו כי כל מה שעשינו, הוא על סמך היתר של הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל בעל ה'אגרות משה'. וכמו כן קיבלנו היתר בעל פה מהגאון רבי משה זאב זורגר, דומ"צ סאטמר ומו"צ בעדה החרדית, שהתיר לנו לפנות לבית המשפט לחייב בחירות חוזרות ולעצור את החפירות בבית שמש".

מנסחי המודעה, אינם מפרטים היכן מקור הדברים ב'אגרות משה', הם גם מתעלמים מה'חזון איש', ובעיקר, לא מסבירים כיצד התעלמו מהגאב"ד, המשמש כנשיא הארגון.
בית משפט מכתב עתירה הסבר אתרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד