ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הכוללים נצחו: נדחתה עתירת "בני תורה"

בית המשפט דחה את עתירת "נצח" נגד רשתות הכוללים "עטרת שלמה" ו"נחלת משה" • השופט ג'ובראן: "שהאברכים יתבעו"

הדיון בבית המשפט, צלם בחדרי חרדים
הדיון בבית המשפט, צלם בחדרי חרדים

מסולקים פעמיים: בתום דיון קצר שהתקיים היום (ג') אחר הצהריים בוועדת הבחירות המרכזית דיון בתביעת מפלגת "נצח – בני תורה" נגד ראשי כוללים על אפליית אברכים המזוהים עם המפלגה, הודיע השופט סלים גו'בראן העומד בראשות וועדת הבחירות על דחיית העתירה בנימוק לפיו הוא אינו מוכן לדון בטיעונים פוליטיים, והעתירה תידון רק אם תובא לפניו רשימת האברכים המסולקים עצמם.

כזכור, העתירה הוגשה לאחר הבחירות האחרונות כנגד רשת הכוללים "עטרת שלמה" בראשות הרש"ב סורוצקין ורשת "נחלת משה" בראשות הרב אברהם רובינשטיין, על רקע טענות אברכים כי סולקו מהכוללים לאחר שהביעו בפומבי את עמדה המזוהה עם מפלגת "בני תורה".

לטענת ראשי הכוללים הסיבה לסילוקם של האברכים היתה כיון שעברו על תקנון הכולל ויצרו מהומות וויכוחים סביב נושאים פוליטיים השנויים במחלוקת.

את מפלגת "בני תורה" ייצג עו"ד איתן הברמן, שגם ייצג את המועמד אלי כהן בדיון על הבחירות החוזרות בבית שמש. את ראשי הכוללים ייצגו עו"ד משה מורגנשטרן שייצג את רשת "נחלת משה", ועורך הדין שפורר שייצג את הרש"ב סורוצקין ורשת "עטרת שלמה".

כאמור, העותרים ביקשו להוציא צו מניעה כנגד סילוקם של האברכים ולחייב את הכוללים לחשוף את רשימת האברכים שנזרקו. השופט ג'ובראן דחה את העתירה לעת עתה, וזאת מבלי להיכנס לוויכוח העומד מאחורי סילוקם של האברכים. נימוקו היה כי בכדי לעתור בנושא זה על "בני תורה" לחשוף בעצמם את רשימת האברכים.

השופט אף ציין כי אם יעלה בידם לחשוף רשמה כזו בתוך 60 יום יוכלו לחזור ולעתור.

בתגובה ראשונה ל"בחדרי חרדים" הביע עורך הדין מורגנשטרן סיפוק מהחלטת השופט. לדבריו, העובדה שלא הוגשה רשימה של אברכים מוכיחה כאלף עדים שרשימה כזו כלל איננה קיימת, עקב כך שכל האברכים שסולקו אכן הפרו את תקנון הכוללים וסולקו מסיבה זו בלבד.
מורגנשטרן: "אנחנו מרוצים מאד מהחלטת יו"ר וועדת הבחירות ומאמינים שלאור ההחלטה היום הסתיים התיק".

מעורך הדין שייצג את בני תורה נמסר: "כבוד השופט שמע את הצדדים בקשב רב ובין היתר הביע את מורת רוחו מהמעשים שנעשו לכאורה על ידי המשיבים. לגופם של דברים, כבוד השופט ניסה ולגשר בין הצדדים ולצמצם את המחלוקת בדרך של נסיון משותף להגיע לרשימת אברכים שלגבי חזרתם ללימודים בכולל קיים חוסר הסכמה. התיק עדיין תלוי, עומד ומתברר, וטענות הצדדים שמורות".
אברכים עתירה סורוצקין עץ בני תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד