ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שדרוג כביש 38 לבית שמש: הסתיימו המכרזים

ראש העיר הרב משה אבוטבול: "זכינו לסגור מעגל של 5 שנות פעילות לסלילת הכביש החדש, שעלותו כמיליארד ש"ח"

שדרוג כביש 38 לבית שמש: הסתיימו המכרזים



לאחר מאבק מתמשך ופעילות מאומצת במשך כחמש שנים על ידי ראש העיר הרב משה אבוטבול לבניית כביש 38 החדש, נבחרו הזוכים במכרזים לשדרוג כביש 38 בקטע שבין שער הגיא לבית שמש על ידי חברת נתיבי ישראל (מע"צ). חברת עינב החץ זכתה בביצוע הכביש עצמו, וחברת י.ד. ברזאני בע"מ זכתה במכרז לביצוע ההפרדה המפלסית מעל תוואי הרכבת והכוללת גם את הכניסה הראשית החדשה לבית שמש.

כזכור, בשנים האחרונות הציב ראש העיר את סלילת כביש 38 החדש בראש סדר העדיפויות העירוני, וקיים עשרות ישיבות ודיונים בנושא, הן עם שרי הממשלה הרלוונטיים, דהיינו שרי התחבורה, השיכון, הפנים והאוצר, והן בוועדות הכנסת השונות.

ואכן הפרוייקט שבמשך שנים רבות שכב מאובק אי שם במגירות הפקידים, קיבל קידום ותנופה גדולה, כאשר ראש העיר השיג תקציבים לפרוייקט בסך כמיליארד ש"ח, כאשר מתוכם למעלה ממאה מיליון ש"ח כבר הושקעו בתכנון הכביש ובהכנתו למכרז, זאת במקביל לפעילות ענפה לאישור תוכניות הכביש בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, וטיפול מוצלח במאבקי הארגונים הירוקים והתנגדויות המושבים בתוואי הכביש העתידי.

לפני מספר חודשים הנחה השר כץ את חברת נתיבי ישראל לפרסם את המכרזים לשדרוג כביש 38 אולם פרסומן נדחה בשל הדיונים על תקציב המדינה. בהמשך אישרה ועדת החריגים באגף החשב הכללי שבמשרד האוצר את בקשת השר כץ לתקצב את הפרויקט עוד בטרם אישור תקציב המדינה בכנסת.

שר התחבורה מסר כי בכוונתו להאיץ את עבודות ההקמה של הכביש בשל החשיבות שמשרדו מייחס לשדרוג הכביש, וכי עלות הקמת הכביש נאמדת ביותר מ-800 מיליון שקל ושדרוגו צפוי להסתיים בתוך שלוש שנים. הקבלנים שיזכו במכרזים יבצעו הן את התכנון והן את שדרוג הכביש בפועל. ההצעות הזוכות יהיו אלה שיתחייבו בין השאר לסלול את הכביש בתקופה הקצרה ביותר, במטרה לצמצם את לוחות הזמנים של הפרויקט.

השר כץ ציין כי שדרוג הכביש בין שער הגיא לבית שמש יקצר את זמן הנסיעה לבית שמש והסביבה באופן משמעותי וישפר את רמת הבטיחות. בנוסף לכך, הוא יהווה מנוף לפיתוח תוכניות המגורים בבית שמש. "הכביש יתן מענה לפיתוח של כ- 15 אלף יחידות דיור המתוכננות בעיר בית שמש", הוסיף כץ.

במסגרת הפרויקט יורחב הכביש בקטע שבין שער הגיא לנחם ויהפוך לכביש דו-מסלולי, בעל שני נתיבים, לכל כיוון. הכביש יואר לכל אורכו ויכלול בין השאר הקמת מחלף בצומת שמשון. בנוסף לכך יוקמו מפרדנים דרך בורמה, בחאן שער הגיא, במסילת ציון ובנחם. במסילת ציון יוקם מעבר אקולוגי שישמש מעבר לבעלי חיים ובכניסה לבית שמש תבוצע הפרדה מפלסית מעל מסילת הרכבת.

ראש העיר הרב משה אבוטבול הודה לשר התחבורה בשם המשפחות השכולות נפגעי הכביש ובשם כל 100.000 תושבי בית שמש, על כך ששם בצד את כל השיקולים האחרים, והציב במרכז את מצוקת תושבי בית שמש שלמרות שהפכה למטרופולין דרכי הגישה אליה נותרו כמו בעבר, והגיע העת לפתור אחת ולתמיד מצוקה כאובה זו.

"מאבקם של תושבי בית שמש ומטה יהודה איננו רק מאבק של איכות חיים אלא בעיקר מאבק של שמירת חיי אדם", ביקש הרב אבוטבול להדגיש, בהזכירו את עשרות ההרוגים והפצועים 'קורבנות הדמים' שידע כביש 38 בעשור האחרון, שאמורים להיות תמרור אזהרה אדום עבור כל מקבלי ההחלטות במדינה.

מלבד זאת הודה אבוטבול גם לח"כ אלי ישי, שר הפנים לשעבר, ח"כ אריאל אטיאס, שר השיכון לשעבר, וח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, ולנציגים המקומיים: סגן ראש העיר לשעבר שלום אדרי, הרב משה מונטג יו"ר ועדת תכנון ובניה, וסגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג יו"ר ועדת תחבורה.

גם ח"כ הרב משה גפני בירך את הקבלנים הזוכים במכרז, ואמר כי הוא מקווה שיפעלו כמה שיותר מהר לפתור את הבעיות ולסלול את הכביש, "כביש הדמים הזה ראה מדי הרבה שכול וכאב והגיע העת לפעול כמה שיותר מהר, ללא ביורקרטיה וללא עיכובים נוספים, כדי שחלילה לא יהיה בכביש זה עוד אסונות", סיכם.
ועדה מחלף פרויקט כבישים שמשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד