י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"יראי ה' מוכים, נמרטים ונרמסים בחמת רצח"

פרפורי כניעה? התאחדות הרבנים המזוהים עם סאטמר במכתב חריף נגד העסקן אברהם סלונים, בנוגע לחפירות בבית שמש

החפירות במתחם. צילום: יעקב לדרמן
החפירות במתחם. צילום: יעקב לדרמן

אין רגע דל בזירה המבעבעת והגועשת של מתחם גולובנציץ: למרות התפטרותו הרועמת של העסקן הרב אברהם סלונים מתפקידו כיו"ר אגודת 'גבעת ירושלים', ממשיכים אנשי 'אתרא קדישא' בהפעלת מכבש הלחצים עליו, כדי שיורה להפסיק את עבודות החפירה בשטח.

את החיזוק הצפוי הבא, הם קיבלו מעשרים וחמשה מרבני ודייני התאחדות הרבנים, המזוהים עם קהילת האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, ובראשם ראב"ד סאטמר הגאון רבי ישראל חיים מנשה פרידמן.

במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים' לראשונה, ואשר שוגר כבר לפני שבועיים, תחת הכותרת 'מכתב התראה', ואשר מוען לידי "הרב סלונים ואתו שותפיו בעניין 'בית הקברות גבעת ירושלים'", כהגדרתם, מותחים הרבנים ביקורת נוקבת וחסרת תקדים על המשך עבודות החפירות, וקוראים לסלונים להורות מיד לצוות החפירות לחדול מעבודתו.

"היות שזה כמה חדשים שהולכים ומחללים מערות קבורה בעיר בית שמש, בשטח גבעת ירושלים", פותחים הרבנים את המכתב החריף, שהעתקו נמסר לגאב"ד העדה החרדית ולחברי הבד"ץ, "במרידה גלויה בפסק הגאב"ד ובית דינו והאיסור חמור מאד ופוגע ביסודות האמונה בהשארת הנפש ובתחיית המתים, מלבד הסכנה הגדולה שיש בזה ויראי ה' היוצאים למחות, מוכים ונמרטים ונרמסים בחמת רצח שלא נשמע כמוהו".

"והיות שהקולר תלוי על צוואריכם ואתם אחראים בדבר, על כן אנו פונים אליכם בדרישה תקיפה שתעצרו את החילול תיכף ומיד ותצייתו לפסק הבד"ץ כאשר התחייבתם בחתימת כתב ידכם לגאב"ד ירושלים".

כאן מתריעים הרבנים, כי במידה וסלונים לא יציית, הם ינקטו נגדו צעדים חמורים יותר: "והננו להודיעכם, כי אם לא ייעצר חילול הקברים הנורא, נהיה מוכרחים לצאת חובותינו מדין תורה ולעשות נגד העוון הנורא הזה כל מה שביכולתנו בכל החומר כדת של תורה, ולא ננוח ולא נשקוט עדי תוסר חרפה זו מישראל".

"ובעניין בית הקברות הנ"ל, אך למחסור לציין פסק המנחת יצחק, כי אף אחר עקירת בית הקברות נשאר המקום בדין בית החיים ואסור בהנאה, והוא באיסור חמור לדור במקום הזה וכאשר כן הורו הרבנים הגאונים מדור הקדום בי דינא רבא שהעדה החרדית, בעניין בית הקברות דיפו שאסור אפילו ליקח איזה דירה או משרד או חנות או איזה חנות והזהירו בעונשים חמורים.

"לכן חוסו על נפשותיכם מאד ותעשו כל טצדקי, לבטל חילול שם שמים הנורא מאד ותפסיקו החפירות תיכף ומיד, בלי שום דיחוי וקדשו שם שמים ויהא שם שמים מתקדש ומתפאר והבא לטהר מסייעין אותו".
התאחדות סלונים מכתב גולובנציץ דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד