י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הולנד דורשת הסגרת מלמד חרדי שפגע בילדים

לפי דיווח מקומי, המלמד - שנמלט לישראל - ממשיך לעסוק בחינוך • מעצר על רקע דומה גם בעיירה סקווירא בניו יורק

הולנד דורשת הסגרת מלמד חרדי שפגע בילדים

התובע הכללי של הולנד הגיש היום (ג) תביעה למדינת ישראל, להסגיר יהודי חרדי שנמלט לפני שנה וחצי מאמסטרדם לישראל. מדובר באברך בן 26 ששימש כמלמד בחיידר באמסטרדם, ואשר פוטר עקב תלונות על פגיעה בילדים.

במכתב הפיטורין שקיבל האברך נאמר כי הוא פוטר עקב ‘inappropriate behaviour (התנהגות בלתי הולמת), כך מדווח עיתון ה-Telegraaf המופיע באמסטרדם. בעיתון אף נטען כי המלמד ממשיך בחינוך ילדים כאן בארץ. עורך דינו של המלמד הגיב לעיתון כי מרשו מכחיש את האשמות ויתנגד להסגרתו.

מסתבר שתופעת ההתעללות בילדים הפכה להיות בעיה אוניברסלית בקהילות החרדיות. ביום שישי האחרון, שעות ספורות לפני כניסת שבת, הגיעה המשטרה לעיירה סקווירא בניו יורק ועצרה את המלמד הוותיק ר' משה מנחם טאובנפלד, באשמת התעללות מתמשכת בילד - התעללות שנמשכה משנת 2001 עד 2006, כך לפי הדיווח של העיתון 'רוקלנד קאונטי טיימס'.

לדברי העיתון החלה החקירה רק בשנת 2013 כאשר הורי הילד החליטו לשבור את "מדיניות ההשתקה" הנהוגה בחסידות סקווירא ובקהילות החרדיות האחרות ברחבי ניו יורק. ביום שישי האחרון, בתום חקירה ארוכה, נעצר טאובנפלד והובא לפני שופט מחוזי, שהסכים לשחרר את טאובנפלד בערבות של $25,000, עד למשפטו שיתקיים בעוד חודש.

המעצר התקבל ברגשות מעורבים בעיירה סקווירא, מאחר ומעצרו של המלמד החסידי הוותיק תפס כותרות בכלי התקשורת המקומיים, וכמובן גרם לחילול ה'. עם זאת, היו בקהילה מי שצידדו במעצר. לדבריהם, הגיע הזמן להוקיע את אותם מחנכים שמאמללים ילדים במשך שנים מבלי להיענש. גם עורך דינו של טאובנפלד, ג'רארד דמיאני, הכחיש את האשמות נגד מרשו.
חיידר מלמד הולנד סקויירא טאובנפלד התעללות בילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד