ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מה הסיפור מאחורי ביטול התשלום באומן?

ראשי חסידות ברסלב הודיעו כי הצליחו לבטל את התוכנית לגביית תשלום בציון רבי נחמן • ומה אירע מאחורי הקלעים?

תפילה באומן. צילום: יעקב נחומי
תפילה באומן. צילום: יעקב נחומי

סופית: הצעת חוק לגביית תשלום מבאי ציון רבי נחמן מברסלב, בוטלה סופית.

הרב מאיר נחמן אלחדד מנכ"ל בית ציון רבנו שבאומן, מסר לכתב 'בחדרי חרדים': "הצעת החוק הדהימה את חסידי ברסלב והכתה בכל הקהילות כרעם ביום בהיר. מאמצינו נושאו פרי וזכינו ובסייעתא דשמיא לביטולו של החוק המקומם, אבל אנו עוד נתמיד לפעול וללוות את העניין לבל נאלץ שוב להיקלע להפתעות מסוג זה. בכוונתנו לשכלל ולטפח את הקשרים מול הגורמים המשפיעים לתועלתם של כלל חסידי ברסלב ואוהדיה".

עוד בנושא:
הקלה בברסלב: השהייה באומן לא תעלה כסף
רבי נחמן בתשלום? האוקראינים רוצים כסף
ח"כ אלי ישי לשר הפנים: סייע לעולים לאומן

ומה הסיפור שמאחורי הביטול?

הרב אלחדד מנהל בפועל את בית הציון באומן, אך עד עתה הקשר עם המשטרה המקומית וממשל מחוז צ'רקס נוהל באמצעות גורמים אחרים. עם הישמע דבר הגזירה, נקרא אל הדגל והתבקש לפעול בכל המישורים לביטול החוק.

במוצאי שבת קודש, התכנסו חברי "התאחדות הרבנים של חסידי ברסלב", גוף של שלושים מרבניה ומשפיעה של חסידות ברסלב הנושאים באחריות ניהול הפעולות באומן - וקיימו דיון דחוף בעניין. הדיון התנהל יחד עם מנכ"ל וגבאי בית ציון רבינו, הרב מאיר נחמן אלחדד שליט"א מנהל בית הציון מטעם "המרכז העולמי דחסידי ברסלב", במהלך ההתכנסות שמעו הרבנים דיווחים עדכניים מהשטח, סקירה מפורטת על מצב החוק ואופן התגבשותו והדרכים האפשריות להביא לבלימתו עוד טרם יעלה לדיון.

הרבנים דנו על עריכת עצרת תפילה לביטול חוק הסחטנות, אך מנהל 'בית הציון' ביקש להעניק לעסקנים שהות נוספת של כמה ימים, ולתת הזדמנות לשתדלנות המצויה כבר בתהליכים מתקדמים.

כמו כן דיווח על כך שח"כ הרב אלי ישי שכיהן כשר הפנים, נכנס לעובי הקורה ואף שיגר מכתבים לשר הפנים האוקראיני בעניין. גם יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, החש קרבה מיוחדת לציון הקדוש באומן, הודיע כי נטל על עצמו את הטיפול בעניין. לאור ההתקדמויות הללו ומאמציהם האינטנסיביים של כל הנוגעים בדבר, חוק הסחטנות מצוי מאחורינו ולא יעלה לדיון.

כאן המקום לציין את מסירות הנפש המיוחדת שהפגין הגאון הרב בערל לאזר רבה הראשי של רוסיה, אשר נענה בהתלהבות לפניית חסידי ברסלב ונטל על שכמו את העניין כפרויקט אישי, לפעול בכל דרך ובכל הערוצים מול הו הגורמים האחראיים לכינונו של חוק מופרך ופוגעני זה.
תשלום אוקראינה אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד