י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רבני הציונות הדתית: ניאבק גם למען פוניבז'

מאות מרבני הציונות הדתית בכנס תמיכה בישיבות החרדיות • הרב שמואל אליהו קרא לאיחוד כוחות עם הציבור החרדי

הרב יעקב אריאל הערב בכינוס. צילום: משה ויסברג
הרב יעקב אריאל הערב בכינוס. צילום: משה ויסברג

מאות רבני הציונות הדתית בכנס למען עולם הישיבות הערב (שלישי), הביעו מחאה נגד הפגיעה בישיבות החרדיות.

תחת הכותרת "אין אומתינו אומה אלא בתורתיה", התכנסו הערב רבני הציונות הדתית לכנס לחיזוק עולם הישיבות, בביתן 10 שבגני התערוכה בתל אביב.

יוזמי הכנס הם הרב חיים דרוקמן והרב יעקב אריאל והשתתפו בו כ-400 רבנים מארגון רבני בית הלל, צהר, מרכז הרב ועוד.

הגאון רבי יעקב אריאל, רבה של רמת גן פתח בדברים והצהיר כי יש לדאוג לעולם התורה והישיבות ללא אפליה וללא הבדל בין חרדים לציונים: "בתי המדרשות שלנו מלאים בספרים של כל החוגים וגדולי התורה", אמר, "אין הבדל בין הישיבות. כולנו צריכים לדאוג לעולם הישיבות".

רבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו, הזכיר את דברי אביו הגר"מ אליהו זצ"ל כאשר עלה לדיון שאלת מקומו של עולם התורה בארץ ישראל. "'כן ירבה', אמר על כך אבי", סיפר.

"כשדובר על הקמת הממשלה לאחר הבחירות ישבו הרבנים עם גדולי האדמו"רים במטרה לחבר ידיים ולשמור על עולם התורה", אמר, "גם היו כינוסים בביתו של הרב קוק מרחובות ועם הרב אלבז ראש ישיבת אור החיים לחבר את עולם התורה לשמה כי הוא יקר לכולנו.

"בכינוס הזה היו כאלו שרצו לומר שהנושא כרגע הינו ארץ ישראל אבל כבר ראינו שראש הממשלה אומר שאין כוונה לעקור יישובים וחמת קרי ירדה מאיתנו ברוך ה' (מזכיר המדינה האמריקאי קרי מ.ו), וכל מטרת רבני הכינוס הזה היא לומר שעולם התורה חשוב לכולנו באמת, ושנזכה לראות בצמיחת עולם התורה".

הגאון רבי מיכה הלוי רבה של פתח תקוה נאם גם הוא וקבע: "ישנה חשיבות לישיבת פוניבז' בשווה עם ישיבת 'פורת יוסף', בשווה עם ישיבת 'מרכז הרב'. את כולם אנו צריכים לגדל. בכולם צריך לתמוך. או אחרת מהיכן יצמחו לנו תלמידי חכמים וראשונים לציון?".

"מחותני אל"מ דרור וינברג הי"ד, שנהרג בחברון", סיפר, "אמר לי: "למה אתם לא מחדשים מספיק בתורה תחדשו חידושים ותכתבו עוד ספרים וככה אני ימצא שיטות חדשות בצבא לתפוס מחבלים'. כל מה שאנחנו עושים זה רק מכח התורה".
כנס הרב אליהו ציונות דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד