ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בנט: צאצאינו לא יסלחו למי שיחלק את הארץ

נפתלי בנט הציע לספח חלק מהשטחים ותקף: "אם יהודים יחיו בפלסטין, יהרגו אותם" • נתניהו: "איננו רוצים לספח פלסטינים"

בנט בנאום ניגוח: צילומסך
בנט בנאום ניגוח: צילומסך

התגוששות היום (שלישי) בשידור חי בין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו.

נפתלי בנט תקף את ראש הממשלה בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי ואמר: "אם יהודים יחיו בפלסטין - יהרגו אותם". נתניהו בתגובה אמר כי, "איננו רוצים לספח פלסטינים ולשלוט בהם".

שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט נאם היום בכנס למחקרי ביטחון לאומי, בו תקף את הצעת ראש הממשלה להותיר ישראלים תחת ריבונות פלסטינית. "אבות אבותינו וצאצאי צאצאינו לא יסלחו למנהיג יהודי שימסור את ארצנו ויחלק את בירתנו", אמר.

"אנחנו נמצאים בימים גורליים למדינת ישראל, בימים כאלה חובה לומר את האמת: עשרות שנים יש אנשים ששואפים בנחישות לחלק את הארץ ולמוסרה לפלסטינים ורק התירוץ הוא זה שמתחלף. פעם אמרו – זה יביא שלום, רק אם נמסור. כיום כבר מבינים שמסירות שטחים לא תביא לשלום. יש כאלה שאומרים שנמסור ונקבל שלום עם כל העולם".

"חייבים לזכור, במבט של אלפי שנים, אנחנו פסיק קטן במפת ההיסטוריה של העם היהודי. אנחנו צריכים להבין את הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו להיות שומרי הסף של ההיסטוריה, שומרי ירושלים".

"הבעיה מתחילה מבפנים, לא מנהלים כך מו"מ כל פעם שיש מאבק נחתוך בארץ? מה צריך לעשות? להיאבק חזרה, להילחם נגד. אמרו שאי אפשר לפתור את הטרור, אלא בהסדר. ב-2002 השתתפתי בחומת מגן וניצחנו את הטרור. נלחמנו במלחמות קונבציונליות וניצחנו. עכשיו יש טרור שקט, טרור הדה-לגיטימציה על ישראל", אמר.

"ישראל הפכה לשדה ניסוים של הקהילה הבינלאומית. ובימים האחרונים אף הגיח רעיון חדש: 'יהודים ישארו תחת ריבונות פלסטינית'. תנו לי לומר לכם - זה לא ייקרה, וזה לא יכול לקרות. אתם יודעים למה יהודים לא יכולים לחיות תחת ריבונות פלסטינית? כי הם יהרגו אותם. אם אין ריבונות אין ציונות. יהודים תחת ריבונות זרה זוהי פניית פרסה של הציונות. ניסינו את זה באירופה וזה לא ממש הצליח".

בנט הציע להחיל את הריבונות על השטחים בגדה בהם יושבים יהודים בצפיפות והענקת אזרחות ל-70 אלף פלסטינים באותם מקומות. "זה לא יפגע בדמוקרטיה", אמר, "בשאר השטח הפלסטנים יקימו שלטון עצמי. ייבחרו, ישלמו מיסים, יבנו לעצמם. האם זה מושלם? לא. האם זה עדיף בהרבה מאשר להחדיר ללבנו מדינת אויב – כן. תצאו כבר מההזיה שהכל אפשר לפתור בקאט אנד פייסט".

נתניהו עלה אחריו ולא הגיב למתקפה ישירות אך אמר: "איננו רוצים לספח פלסטינים ולשלוט בהם".

"במו"מ עם הפלסטינים אנחנו נשיג שתי מטרות – שלא תהיה מדינה דו לאומית, ושלא תהיה עוד מדינה בחסות איראן", אמר.

"האמריקנים פועלים כעת לגבש את העמדות שלהם שיוצגו לצדדים. ישראל אינה חייבת להסכים עם כל מה שהם יציגו, אבל אנחנו עומדים על שני דברים חשובים מול הפלסטינים: ההכרה במדינה היהודית כמדינת לאום, ופירוז המדינה הפלסטינית. זו הארץ שבה נצרבו הזיכרונות שלנו, כאן המדינה שהקמנו. הפלסטינים צריכים להשלים עם זה. איננו רוצים לספח פלסטינים ולשלוט בהם, אבל מטבע הדברים המדינה הפלסטינית תהיה מפורזת, וסממנים מסוימים של ריבונות יהיו מוגבלים".

בהתייחס להושא האיראני אמר: "מה שהאיראנים עשו ומה שההסכם עשה, זה להחזיר את הרכבת חזרה לתחנה הראשונה (העשרה של עד 3.5%), אבל הם משפצים את הקטר, כך שיוכלו לפרוץ בעתיד הישר אל ה-90%. הסכם ז'נבה הוא הסכם רע. ההסכם הרחיק את איראן בעוד שישה שבועות מהמקום שבו היא עמדה לפני ההסכם".,
נפתלי בנט ארה''ב ביבי נתניהו ראש ממשלה משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד