כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

לפי דרישות ההלכה: נחנך מוקד המצוקה של 'יד שרה'

הגאון רבי אשר וייס התכבד בקביעת המזוזות, ואורי לופוליאנסקי סיפר על הקשר הייחודי עם הגרי"ש אלישיב זצ"ל

לפי דרישות ההלכה: נחנך מוקד המצוקה של 'יד שרה'

"יד שרה הייתה הראשונה בעולם במציאת הפתרון המצוקתי למרותקי בית. גם כיום, כאשר חברות רפואיות ומקצועיות צועדות אחריה, מהווה מוקד המצוקה של יד שרה המקום היחיד בעולם בו הפעילות כולה נעשית על פי כל דקדוקי ההלכה". הדברים הללו, היו בליבת דיון הלכתי ער, אשר התנהל בעת חנוכת מוקד המצוקה המחודש בבית יד שרה בהשתתפותו של הגאון רבי אשר וויס.

מוקד המצוקה של יד שרה מספק פתרון לאנשים מבוגרים ובודדים החיים בחרדה מתמדת מחשש שלא יוכלו להזעיק עזרה בשעת חרום. גם בני משפחתם שותפים לדאגה זו ונמנעים מהשארת יקיריהם ללא השגחה.

המוקד מספק לכל מנוי לחצן מצוקה הנענד כשעון יד, בלחיצה קלה על הלחצן מופעל חייגן אוטומטי המחייג למוקד. עם קבלת הקריאה, מופיעים כל פרטי המנוי בפני המוקדן המזעיק את העזרה הנדרשת לפונה: רופא, אמבולנס, הזעקת שכן און קרוב משפחה לפי הצורך. המוקד פעיל 24 שעות ביממה, כל יום מימות השנה והמינוי אליו הוא ללא תשלום חודשי.

כבר למעלה משלושים שנה מפעילה יד שרה את מוקד המצוקה. מאות אלפי מרותקי בית כבר נמנו על 'לקוחות' מוקד המצוקה, מה שאיפשר להם רוגע ושלווה ופעמים רבות אף הציל את חייהם. מומחי מיחשוב ואלקטרוניקה מלווים כל העת את פעילות המוקד, כאשר המוטו לפעילות הינו הצלת חיים בכל מחיר מבלי להתפשר על איכות חייהם של המנויים. בשנים האחרונות, הורגש הצורך בחידוש מסיבי של המוקד, תוך התאמתו לחידושים טכנולוגיים שיקדמו בעז"ה את אפשרויות ההצלה, ובשבוע שעבר בירכה הנהלת יד שרה על המוגמר. מוקד חדש נבנה מהמסד עד הטפחות, כשהמערכת החדשה מעניקה למוקדנים אפשרויות רבות נוספות בהצלת חיי אדם ובשיפור חייהם של הפונים.

אירוע חנוכת מוקד המצוקה המחודש, התקיים בשבוע שעבר בבית יד שרה. "זכינו", כך אמר הרב לופוליאנסקי בהתרגשות, "כי הגרי"ש אלישיב זצ"ל נשא אותנו כנשוא האומן את היונק. כעדותו של חתנו הגאון רבי בנימין רימר, הייתה יד שרה יוצאת מן הכלל בהנהגתו של הגרי"ש. בעוד על כל שאלה נהג להשיב בקצרה ובאופן נקודתי, הרי שעל השאלות שהועלו בקשר ליד שרה נענה הוא בהרחבה תוך שהוא מפרט את המקורות שהביאו אותו לפסיקות השונות. הגרי"ש זצ"ל הנחה אותנו בדרך אשר נלך בה לאורך ימים".

מנהל שירותי יד שרה הרב משה כהן ומנהל האגף הרב אריה קאהן, הציגו בפני הגאון רבי אשר וויס את פעילות המוקד, אשר הכרחית לפעול גם בשבתות, והעלו בפניו את הקשיים ההלכתיים ואת הפתרונות הנהוגים ביד שרה, ולאח מכן הוא כובד בקביעת המזוזות.
יד שרה מוקד מצוקה אשר וויס לופוליאנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד