א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מלחמת סרטים באירופה: בעד או נגד הברית?

המאבק על ברית המילה נמשך • במסגרת דיון במועצת אירופה הוצג תיעוד מתינוק שנפגע • ח"כ נחמן שי הציג סרטון תמיכה

צילום: מנדי אור
צילום: מנדי אור

מועצת אירופה החלה בהליכים היום (שלישי) לדיון חוזר בהחלטה נגד ברית מילה. בעת הדיון התנהלה 'מלחמת סרטי הסברה' בנושא ברית המילה.

הועדה העוסקת בנושאים החברתיים. בריאות ופיתוח, שניסחה את ההחלטה נגד קיום הברית, החלה אתמול בדיאלוג עם הארגונים היהודים במהלכה הופיעו בפניה מומחים בתחום.

בפני המועצה מונחת גם ההצעה לעיגון חופש הדת שתוגש בימים הקרובים ע"י כמאה חברי הפרלמנט. ההצעה שגובשה ע"י חברי כנסת מישראל בראשות חבר הפרלמנט, סנדרו כוזי מאיטליה. במקביל יבחן הקבינט של המועצה את הצד המשפטי של חופש הדת לקראת המשך הדיונים בנושא בימים הקרובים.

כזכור, לפני כארבעה חודשים החליטה מועצת אירופה לבקש ממדינות היבשת לקדם חוקים למניעת עריכת ברית מילה. ארגונים יהודיים בעולם דרשו לבטל את ההחלטה.

בשבועות האחרונים הוחתמו כמאה חברי מועצת אירופה נגד ההחלטה והתקיימו מגעים עם חברי מועצה נוספים ובמיוחד עם המשלחות מטורקיה ואיטליה.

את 'ועידת רבני אירופה' ייצגו בדיון; נשיא איגוד המוהלים של אירופה, הרב שלמה הופמייסטר. רבה של מץ, הרב פנחס פיזון. רבה של שטרסבורג, הרב שמואל גוטמן. מנכ"ל הועידה, הרב משה לוין ופרופ' ברנרד לובל מחשובי האורולוגים באירופה. את ישראל ייצג ח"כ נחמן שי ועוד.

פרופ' לובל ששימש כמנהל מחלקה בבי"ח מפורסם בראן שבצרפת הוכיח כי ברית המילה אינה מזיקה אלא להיפך. הרב הופמייסטר שהציג בפני חברי המועצה את איגוד המוהלים האירופאי (UME). אמר כי האיגוד שהוקם ע"י 'ועידת רבני אירופה' מבוסס על מודל האינישייישון סוסייטי הבריטי והוא מאגד בתוכו מוהלים מוסמכים מרחבי אירופה, בכדי להבטיח כי חברי הקהילות היהודיות ייהנו משירותי מוהלים כהלכה ברמה הגבוהה ביותר ובסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר.

מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה' הרב משה לוין שהשתתף בדיונים אמר כי "את הדיאלוג עמנו היה עליהם לקיים בטרם החליטו לפני ארבעה חודשים נגד ברית מילה". עם זאת הביע הרב לוין את בטחונו כי בימים הקרובים, יקבל הקבינט החלטה להעלות את הנושא לדיון חוזר במליאת המועצה וככל הנראה הנושא יועבר לניסוח החלטה לועדת התרבות של המועצה.

יוזמי ההצעה נגד ברית המילה הציגו סרטון המתעד תינוק שנפגע בברית, אך התברר שהמוהל אינו חבר באיגוד המוהלים באנגליה. ח"כ נחמן שי הציג סרטון שהפיקה לפ״מ ובו מציגים 4 מנהלי בתי חולים בישראל את עמדתם בעד ברית מילה.
אירופה ברית דיון ישראל רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד