כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דו"ח: אשכנזים מרוויחים יותר

פער של 30 אחוז בשכר בין מזרחים לאשכנזים • דרעי ל"בחדרי חרדים": "כשאני אומר זאת מתנפלים עלי"

דרעי ולפיד. צילום: פלאש 90
דרעי ולפיד. צילום: פלאש 90

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב הבוקר (ד) לפרסום הדו"ח על הבדלי השכר בין מזרחים לאשכנזים: "אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לבטל לאלתר את גזרות התקציב האחרון, הפוגעות בעיקר, בשכבות המוחלשות".

"זכותם לרווחה של עולי מרוקו עיראק ותימן אינה פחותה משל אף אזרחי ממוצא אחר".

הדו"ח התפרסם על ידי מרכז אדוה, המספק מידע על שוויון וצדק חברתי בישראל, והוא חושף הבדלי פער בשכר לפי מוצא: "ב-2012 ההכנסה החודשית של שכירים עירוניים אשכנזים (ילידי ישראל לאב יליד אירופה או אמריקה) עמדה על 42% מעל ההכנסה החודשית הממוצעת של כלל השכירים העירוניים. הכנסתם של שכירים עירוניים מזרחים (ילידי ישראל לאב יליד אסיה או אפריקה) עמדה על 9% מעל לממוצע וזו של עירוניים ערבים עמדה על 34% מתחת לממוצע".

"ישראל ניצבת במעלה סולמות האי שוויון והעוני של העולם המערבי", נכתב. "האי שוויון מוכר כיום בעולם כאיום חברתי וכלכלי. לא כך בישראל: כאן הממשלה בוחרת להתמודד – וליתר דיוק, שלא להתמודד - באמצעות ועדות לסוגיות נקודתיות: ועדת טרכטנברג, ועדת הריכוזיות, או הוועדה למלחמה בעוני".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר יו"ר ש"ס אריה דרעי: "כעת זה רשמי, כשאני אומר זאת כולם מתנפלים עלי, עוד פעם השיח על האפליה, עוד פעם ההתקרבנות, אבל הנה מכון אקדמי מפרסם זאת שחור על גבי לבן".

הוא שולח גם מסר אישי לשר האוצר: "השרים שלו מסתובבים בדרום ומתהדרים בחלוקת אוכל, אני חושב שמול הנתונים הוא צריך לשקול את המשך דרכו במשרד האוצר".

ח"כ אלי ישי הגיב גם הוא על הנתונים שהתפרסמו: "עד שהמדינה לא תראה בפריפריה ובהשקעה בחינוך שם חלק ממדינת גוש דן, לא ניראה שינויים".

ח"כ ישי מוסיף ואומר: "המקור לפערים בין מזרחים לאשכנזים נובע מאי השקעה מספקת בפריפריה ובחינוך שם וזאת ביחס למדינת גוש דן. כל עוד לא תשנה המדינה את סדרי העדפותיה, ניראה דוחות דומים חדשות לבקרים. לאחר למעלה מ 65 שנה, על מדינת ישראל לראות בפריפריה ובאזרחיה שם חלק בלתי נפרד ממנה".

עוד אמר ח"כ ישי: "הגיע הזמן שנושא ספרדים-אשכנזים, בכל הקשור לפערים ביניהם, יהיה רק פרק נשכח בהיסטוריה של מדינת ישראל".
דרעי שכר מזרחים אשכנזים דוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד