כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מסוכן להיות יהודי בקייב: הרב קיבל הוראה לבטל חתונה

האנטישמיות ממשית: המשטרה הורתה לרבה של קייב לבטל את חתונת בתו מחשש לפגיעה • עכשיו הם מחפשים מקום

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

האנטשימיות באוקראינה הופכת לאיום של ממש: הרב יונתן מרקוביץ, רבה הראשי של קייב ושליח חב"ד בעיר, קיבל הוראה מסגן הפרקליטות וממפקדי המשטרה לא לערוך את חתונת בתו בעיר הבירה.

"מפעם לפעם אני נפגש עם בכירי העיר" אומר הרב בשיחה עם 'בחדרי חרדים. "אתמול (ג) ישבנו בפגישה שגרתית וסגן פרקליט המדינה ומפקד המשטרה פונים אלי ומבקשים ממני להעביר את חתונת ביתי שאמורה להתקיים בשבוע הבא ביום רביעי בקייב לארץ אחרת. הוסבר לי כי המצב הבטחוני והמדיני, כמו גם האירועים האנטישמיים שאירעו לאחרונה בקייב, ידרשו אבטחה מתוגברת ויגרמו לכאב ראש לא קטן למשטרה ולאחראים על הביטחון".

"לא האמנתי למשמע אוזניי, התגובה המיידית שלי היתה כי הדבר אינו אפשרי. יש לי אורחים מברזיל מארה"ב וממדינות נוספות. כולם כבר הזמינו כרטיסים ויקשה עליי מאוד למצוא אולם חילופי תוך שבוע ימים".

לבסוף הבין הרב שאין לו ברירה. "אני במרוץ למצוא אולם חילופי בישראל לשבוע הבא, התאריך בו אמורה להתקיים החתונה, ולהודיע מיד לכל האורחים מחו"ל על המיקום"

בין המוזמנים, רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, רבנים מאוקראינה, אוליגרכים רבים ובראשם מר אדוארד שיפרין, וכן אנשי ממשל וחברי פרלמנט אוקראינים. הזמר שי לפידות שהיה אמור להשתתף בחתונה ביטל את הכרטיס שלו היום ויופיע בארץ.

"אנחנו רוצים לעשות את החתונה בירושלים אני מקווה למצוא בשעות הקרובות אולם שיוכל להתאים לחתונה" אמר הרב יונתן מרקוביץ.

אוקראינה קייב אנטישמיות ביטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד