כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חדו"ש מאיימת: "נעתור נגד המועצות הדתיות"

בתנועת 'התעוררות' בירושלים חגגו את הצבתה של נילי בן גיגי, אישה אורתודוקסית, לחברות במועצה הדתית בעיר • האם אכן מדובר ב'היסטוריה'? • ומה הסיכוי שהמועצה הדתית תתכנס מחדש? • בחדו"ש מאיימים: "הממסד הדתי רמס ברגל גסה פסק דין הבג"ץ, אם לא תהיה עלייה דרמטית במינוי נשים - נפעל לעצור את כל המינויים"

שחר אילן. צילום: יעקב כהן
שחר אילן. צילום: יעקב כהן

היום (ד) הודיעה סיעת 'התעוררות' במועצת עיריית ירושלים על מינוי אישה כנציגת הסיעה במועצה הדתית בעיר. מועמדת הסיעה לתפקיד היא נילי בן גיגי, פעילה מוכרת בעיר ומנכלי"ת האגודה לזכות הציבור לדעת, כאשר המינוי צפוי לעלות לאישור המועצה בישיבה שתתקיים ביום חמישי הקרוב.

ב'התעוררות' מיהרו לחגוג ולציין כי מדובר ב'היסטוריה', יו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ', מסר: "התעוררות מאמינה בשינוי מציאות ונורמות גם אם מדובר בתהליך שאינו פשוט, לכך קיבלנו את המנדט וכך אנו פועלים. אנו רואים בכניסתה של אישה לגוף כמו המועצה הדתית צעד משמעותי וחשוב בדרך לירושלים סובלנית ושוויונית יותר אשר מתאימה לכל המינים".

בן גיגי עצמה אמרה: "אני מודה ל"התעוררות" על האפשרות לשרת את הציבור הירושלמי במועצה הדתית, ורואה את עצמי כשליחה של כלל הציבור בירושלים. בכוונתי לפעול למען כל הזרמים והמגזרים העושים שימוש בשירותי הדת העירונים. אני מאמינה במציאת פתרונות מתוך רצון טוב, הידברות ושיתוף פעולה".

עם זאת, מן הראוי לציין כי אין זו הפעם הראשונה בה מונתה אשה למועצה הדתית בירושלים. בשנות ה-90, לאחר פסיקת בג"ץ כי מינוי חבר במועצה הדתית הינו תפקיד מנהלי בלבד וכי ניתן למנות אשה לתפקיד - התמנו בירושלים ענת הופמן ונעמה קלמן למועצה הדתית.

עם זאת, כיון שאז היה מדובר בנשים רפורמיות, המועצה הדתית לא התכנסה כלל, וכך למעשה המינוי הפך לחסר משמעות. בן גיגי, לעומת זאת, הינה אשה אורתודוקסית. ולאור זאת, מקווים גורמים ליברליים בעיר כי בקדנציה הנוכחית המועצה תתכנס - למרות מינויה של בן גיגי, ובכך תתנער מהתרדמת ארוכת השנים שבה היא שרוייה.

לעומת זאת, בארגונים הרפורמיים ובעמותת חדו"ש בראשות אורי רגב לא מיהרו להתלהב מההודעה, והם אף מאיימים לפנות לבג"ץ בתביעה למינוי נשים נוספות לתפקידים במועצות הדתיות.

לדבריהם: "בג"ץ קבע חד משמעית שחברות במועצה הדתית היא תפקיד מנהלי ואין כל מניעה למנות אישה. העובדה שלאחר קרוב ל-30 שנה אנחנו עדיין מתרגשים ממינוי אישה למועצה הדתית בירושלים - מוכיחה שגם במקרה הזה הממסד הדתי רמס ברגל גסה את פסק הדין. כדאי שהמשרד לשירותי דת יביא בחשבון שאם לא תחול עליה דרמטית בהיקף מינוי הנשים לכל התפקידים במועצות הדתיות, חדו"ש תפעל לעצור את מינוי המועצות בכל הארץ".
מועצה דתית אישה מינוי ירושלים התעוררות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד