כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בנט התקפל: "אם רה"מ נפגע אני מצר על כך"

השר נפתלי בנט התייחס לעימות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אני מכבד את ראש הממשלה ואת המנהיגות שלו בתנאים לא פשוטים" • ראש הממשלה קיבל את ההתנצלות • בנט הוסיף: "הבהרתי, לא התנצלתי, ולא חוזר בי מהדברים • דיווח: נוסח ההתנצלות סוכם מראש בתיווכו של שר השיכון אורי אריאל

נתניהו ובנט. צילום: פלאש90
נתניהו ובנט. צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

האולטימטום עבד: השר נפתלי בנט התייחס הערב (רביעי) לראשונה לעימות בינו לראש הממשלה ואמר. "אם ראש הממשלה נפגע, אני בהחלט מצר על כך", אמר בנט בכנס בים המלח. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את ההתנצלות.

הדברים באו לאחר מסרים שהגיעו לשר הכלכלה לפיו עליו להתנצל וכי אם לא יעשה כן יפוטר מהממשלה.

עוד בנושא:
יש מועד: עד ראשון בבוקר או שבנט יפוטר
מסר מנתניהו לבנט: תתנצל או שתפוטר

מקורביו של ראש הממשלה אמרו כי מכתב הפיטורין כבר היה מוכן במשרדו של נתניהו. אך מי שתיווך בין הצדדים היה השר אורי אריאל, שהביא את הצדדים לנוסח מוסכם של התנצלות.

בכנס מנהלים במלון בים המלח אמר שר הכלכלה נפתלי בנט: "יש גורמים שמנסים להפוך דיון מהותי על שמירה על ארצנו למתקפה אישית, שלא היתה".

"אם ראש הממשלה נפגע זו לא היתה הכוונה. אני מכבד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת המנהיגות שלו בתנאים לא פשוטים כלל. אני רואה אותו בקבינט ובממשלה ואת מערך הלחצים והוא עומד מול אתגרים קשים".

בנט הדגיש כי הוא תומך בראש הממשלה כאשר הוא נזקק לתמיכתו, ומבקר אותו כשצריך: "זו היא חובתי. הטלת ריבונות פלסטינית על אזרחים ישראלים היא מסוכנת. חובתי היתה להוריד רעיון זה מסדר היום וכך פעלתי ואכן רעיון זה ירד".

יותר מאוחר הערב הבהיר בנט כי לא התנצל או חזר בו מהדברים שאמר בתחילת השבוע. "הבהרתי ולא התנצלתי ומבחינתי זהו סוף האירוע. כעת הכדור עובר לראש הממשלה".

"המטרה העיקרית הייתה למעוך את רעיון הריבונות הפלסטינית על יהודים, הוסיף, "ואם רעיון דומה יעלה אעשה זאת פעם נוספת".

אמש (ג') אמר השר בנט כי "צאצאינו לא יסלחו למנהיג שימסור את ארצנו ויחלק את בירתה". כך דרש להסיר מסדר היום את הרעיון לאפשר לְמתנחלים להישאר בריבונות פלסטינית ואמר כי פלסטינים אינם יכולים לשלוט על ישראלים והם ירצחו.
בנימין נתניהו נפתלי בנט הבית היהודי ממשלת ישראל תהליך השלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד