כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מדינה יהודית? החילונים לא עושים לנו טובה

הרה"ג רצון ערוסי, חבר מועצת הרבנות הראשית, רבה של קרית אונו ויו"ר מכון "הליכות עם ישראל", בטור מיוחד לגולשי 'בחדרי חרדים' • על דברי לפיד: "התלהמות גסה וזולה" • "חובה לשמור על אחדות העם, ולמנוע הפרדת הדת מהמדינה" • והעיקר: חובה על כולם להתאחד ולפעול למען האפשרות לקיום משפט על פי התורה

הרב ערוסי. צילום: פלאש 90
הרב ערוסי. צילום: פלאש 90

בתקופה האחרונה קיים גל חקיקה אנטי דתי במדינה, כאשר המגמה הכללית הפכה לזלזול ברבנות ובכל דבר שבקדושה. הרבנים הראשיים אמרו לאחרונה את עמדתם נגד גיוס בנות לצבא, ושר בכיר בהתלהמות גסה וזולה מאיים לפטר אותם, כביכול הרבנים הם פקידים. זה רק מראה כמה זלזול יש היום.

הדבר מתבטא גם כאשר מדברים על נישואין, או גיורים. אלו נושאים מהותיים, איך הם דנים בזה מבלי להתייעץ עם הרבנים? מישהו היה מעז לחוקק חוק בנושא בית המשפט בלי להתייעץ עם נשיא בית המשפט העליון? יש כאן הפקר מוחלט וכל אחד נהיה 'חכמלוג' בנושא הרבנות, המחוקקים מנסים לעשות את הרבנות כשפוטה של המערכת, וכדי להוכיח זאת צריך פשוט לבדוק מה המדינה עשתה בשנים האחרונות כדי לחזק את הרבנות הראשית - פשוט כלום. ולכן החוק הזה, חלק מהמגמה להחליש את מוסד הרבנות הראשית, וכתוצאה מכך לגרום לכך שתופרד בעצם הדת מן המדינה. לצערי בקצב הזה, לא ירחק היום לכך.

מבחינת הציבור הדתי והחרדי, אין ספק כי גם אם תהיה הפרדה של דת מהמדינה, הם ישמרו על הגחלת, אבל אם אנחנו רוצים לשמור על אחדות העם, חובה שהחיבור בין דת ומדינה יישאר, כדי הרחוקים מתורה ומצוות לא יגיעו חלילה לידי התבוללות. הם צריכים להבין שהצורך הזה הוא צורך של כולם ושלא עושים טובה לדתיים.

בימים אלו אנו מקיימים את הכנס השנתי ה-23 במספר למכון "הליכות עם ישראל" במלון 'רמדה' בירושלים בהשתתפות הרבנים הראשיים, רבני ערים, חברי כנסת ומכובדים, כאשר הדגל שלנו כמו תמיד, הוא הטמעת משפט התורה במדינת ישראל.

ידידי, הרה"ג יצחק זילברשטיין שליט"א, אמר לי פעם: "אתה נלחם על דבר כל כך אמיתי, על החלת משפט התורה במדינת היהודים, ואם כל חברי הכנסת הדתיים והחרדיים, שהם כיום עשרות במספר, היו מתאחדים לצורך העניין הזה, הם ללא ספק היו יכולים לדרוש לדון לפי משפט התורה ולתת לכך גם תקציבים, אבל כל עוד זה לא יקרה, זה לא יצליח". ואכן, גם בכנס שלנו בכל שנה, כולם מגיעים, מבטיחים, גם שרים וגם חברי כנסת מכל סיעות הבית שולחים לנו מכתבים ומעודדים את פועלנו, אבל בפועל דבר לא נעשה.

אני מאמין כי 'אמת מארץ תצמח', אנחנו צריכים לפעול וזה יגיע בעז"ה בסופו של דבר, אסור להתייאש. אנו אומרים במליצה כי 'התנערי מעפר קומי' - אם מגיעים עד לעפר, יש אפשרות להתעוררות. אסור להתייאש, ודווקא ההתדרדרות מטה מטה יכולה אולי להביא להתעוררות, הרי כשמביטים על הרחוב החילוני והחינוך החילוני, החינוך הכושל בקרב בני הנוער, כאשר מצד אחד הנוער מתקדם לעולם של התחדשות והתפתחות בתחום ה'הייטק' ובעלי יכולות וידע עצום, ומצד שני היכן מבלים? בשכרות, באלימות, זה כישלון אדיר ואולי עם הזמן הדבר הזה יגרום להם להתפכחות.

אבל צריך להבין שעלינו לצאת בפעילות אקטיבית, בקירוב לבבות, לא להביא לכעסים והתלהמויות, אלא לפעול מתוך אהבה ואולי כך נגרום להתפכחות ויבינו שאנחנו אחים ורעים.

יש לנו מפעלי קירוב גדולים, וככל שנצליח לחלחל בתוך הציבור, חברא חברא אית ליה, יראו אורח חיים יהודי וערכי, אמוני ודתי - מול אורח חיים חילוני ומתפרק, ככל הגויים בית ישראל. ולכן אנחנו צריכים לעשות מה שרק ניתן בקירוב ובהסברה, להגיע לכל יהודי שיבין שמשפט התורה איננו כפיה, שתורת ישראל שייכת לכולנו, ובעיקר להשפיע על המחוקקים שיאפשרו להחיל את משפט התורה בישראל,

הרי אין אבסורד גדול מזה, אנחנו מבקשים בסך הכול שאם שני נידונים רוצים להתדיין בבית דין, שיוכלו לעשות זאת על פי החוק, ולא מאפשרים זאת, זוהי מדינה יהודית ודמוקרטית? איך מונעים זאת מאתנו? אנחנו נמשיך ונתבע זאת מהמחוקקים, ומכל אלו שיש להם יד ורגל בעניין, הן חברי הכנסת הדתיים והחרדיים שיתאחדו ויפעלו לצורך כך בלי בושה והתנצלות, אנו רוצים משפט התורה במדינת ישראל, והן מהחכי"ם החילונים, שיבינו שבקצב הזה לא תהיה כאן דת ומדינה יחדיו וחלילה נגיע לידי התבוללות. אנו לא נתייאש, לא נרפה מהעניין ובעז"ה נראה את ישועת ה'.
דת הפרדה גיור התבוללות הרב ערוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד