כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"עלית לשמים ללמוד עם אביך הדגול" • תיעוד

הגאון רבי אברהם אלישיב זצ"ל בן זקוניו של הגרי"ש - הובא למנוחות • השתתפו הגר"ח קנייבסקי והגר"ש אויערבך

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

מאות השתתפו אמש (רביעי) במסע הלוויתו של הגאון רבי אברהם אלישיב זצ"ל, צעיר בניו של הגרי"ש זצ"ל שנפטר במרכז הרפואי 'שערי צדק'.

במסע ההלוויה שיצא מביתו ברחוב גבעת שאול בירושלים השתתפו גדולי ישראל ובראשם הגר"ח קנייבסקי, הגר"ש אויערבך, הגרמ"צ ברגמן, הגרד"צ קרלנשטיין ועוד.

פתח את שורת ההספדים הגר"ש אויערבאך שאמר: "צריכים לבכות את השריפה אשר שרף ד', זרע קודש ממש ספר תורה שנשרף, לא נבראו הרעמים אלא לישר עקמומיות שבלב, איזה רעם יש לנו פה? צריך להתעורר ולהתחזק, ועכשיו רוכב ערבות שש ושמח בבוא אליו נפש נקי וצדיק".

לאחר מכן הספידו דודו הגאון רבי שמחה שלמה לוין: "רבי אברהם היה ממש מיוחד בחבורה, במשפחה. הלב טוב שלו לפרגן לשני, ג' מידות של תלמידיו של אברהם אבינו, עין טובה ונפש שפלה ורוח נמוכה, כל זה היה במידה גדושה אצל רבי אברהם, כשהייתי אצלו בביה"ח לפני שנים ראיתי שלא התאונן כלום, ואביו מרן זצ"ל אמר לי: 'תראה מה קורה פה, איך שלא מתאונן על ייסוריו הרבים'".

גיסו הגאון רבי יצחק זילברשטיין רב שכונת רמת אלחנן בבני ברק הספיד: "אני זוכר את הימים שמורי חמי הגרי"ש קם בבוקר ולמד עם רבי אברהם זבחים וקדשים, איזו רוח טהרה, איזו רוח קדושה שרתה במקום, עכשיו רבי אברהם הולך לשמים, להמשיך ללמוד עם אביו הדגול".

גיסו הגאון רבי עזריאל אויערבאך רב שכונת בית וגן, אמר עליו: "הקב"ה אומר למלאכים צאו וראו מה הבריות אומרים עליו, כשר היה, ירא שמיים היה, משאו ומתנו באמונה עם הבריות".

כך גם הספידו, גיסיו הגאון רבי נח הייזלר, והגאון רבי יוסף הייזלר, בנו רבי אריה אלישיב והגאון רבי זלמן צוקרמן רב ביהכנ"ס פרושים.

































































לוויה גבעת שאול הספדים הגרא אלישיב גרי זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד