ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

תורה בלי דרך ארץ: אברכים הבטיחו "למרר את החיים"

האלימות נגד חיילים חרדים נמשכת: קבוצת אברכים מאלעד, בתמיכת ועדת האכלוס, הבטיחו "למרר את חייו" של חייל חרדי

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה

החלטות ועדת שקד מתקרבות וגורמים קיצוניים בחברה החרדית מגבירים את האלימות: העיתונאי יקי אדמקר מ'וואלה' מדווח היום (ה) כי קבוצת חרדים מאלעד מאיימת על חייל, תושב העיר, שבאם לא יפסיק להסתובב באזור במדים – הם יגרמו להעפת משפחתו מהמקום. החייל נכנע לאחר שקיבל מסר כי בתוך שבועיים "ניאלץ לקבוע סופית כי אין מקומך בשכונתנו".

ההסתה נגד החיילים החרדים, המשרתים ברובם במסלולים ייחודיים לשומרי תורה ומצוות, נמשכת כבר תקופה ארוכה: הפעולה המרכזית במסגרת הפיכת ללא לגיטמיים הינה קמפיין מודעות רחב היקף המציגים כ"חרדקים" – חרדים קלי דעת – ומשתמש בשלל דימויים מבזים. עד עתה, זהותם של יוזמי הקמפיין אינה ידועה והם מעדיפים להישאר בעילום שם. בשנה האחרונה אף אירעו מספר מקים של אלימות כנגד חיילים חרדים.

על פי הדיווח ב'וואלה', הסיפור האחרון החל לפני כחודשיים: אברכים הודיעו לחרדי המשרת בצבא כי במידה וימשיך להסתובב בעיר לבוש במדים הם ינקטו נגדו במעשים שישפיעו על חייו "באופן דרמטי". גורם אמר ל'וואלה' כי "הם הבטיחו למרר את חייו".

ועד האכלוס באלעד שלחה לו מכתב כי "לאור בקשות חוזרות ונשנות מצדנו שלא להסתובב בשכונה עם מדי צה"ל מכיוון שאין זה הולם את רוח השכונה, אנו נאלצים לפעול לביטול חוזה השכירות שלך בשכונתנו בדירה. אם בתוך 14 יום לא נראה אותך מתחשב ברגשות תושבי השכונה, נאלץ לקבוע סופית כי אין מקומך בשכונתנו. אין לנו כל עניין אישי נגדך, אך עליך לכבד את דעתנו שהיא דעת תורה ולכבד את תושבי השכונה".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה ל'וואלה': "עד לרגע זה לא הגיעה אף פנייה לשום גוף עירוני בנושא. לכשתגיע היא תיבחן".

מעמותת הנח"ל החרדי נמסר בתגובה כי "החיילים החרדים הם חלק בלתי נפרד מהציבור החרדי, על כן הניסיון להדירם ולפגוע בהם הוא מעשה חמור. השימוש במושגים כמו 'דעת תורה' בהקשר זה הופך את המעשה לחמור שבעתיים, שכן אין דבר הנוגד יותר 'דעת תורה' כמו פגיעה בחיילים חרדים, המחרפים את נפשם למען ביטחון המדינה תוך שמירה מוקפדת על אורח חייהם ועל קיום מצווה קלה כחמורה".

קמפיין החרדקים, שנפסק לתקופה, חודש בשבוע שעבר ומודעות רבות נתלו בריכוזי הציבור החרדי.
אלעד חייל חרדי אברכים הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד