י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התרגשות בצאנז: נחשפה ה"כתובה" של ה'עצי חיים'

בטאונה של חסידות צאנז חשף פיסת היסטוריה: כתובת האדמו"ר בעל 'העצי חיים' • מדוע גם חסידי סאטמר מרוגשים?

האדמו"ר בעל ה'עצי חיים' מסיגעט זצ"ל,
האדמו"ר בעל ה'עצי חיים' מסיגעט זצ"ל,

בטאון חסידות 'צאנז' חשף השבוע בפרסום ראשון את ה'כתובה' של האדמו"ר בעל ה'עצי חיים' מסיגעט זצ"ל, שהיה חותנו בזיווג ראשון של האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל ואביו של בעל ה"ברך משה" מסאטמאר זצ"ל. ה'כתובה' עצמה מונחת היום אצל האדמו"ר מצאנז.

ההתרגשות גדולה מאוד והתפרסמה בחצרות בית סאטמר וצאנז על פרסומה לראשונה של ה"כתובה" מנישואיו ומעוררת ענין רב אצל חסידי החצרות ושוחרי הגנוזות.

לרגל פרסום ה"כתובה" לרגל יום היארצייט שחל החודש נערך מאמר מיוחד ומקיף על שמחת נישואיו של בעל העצי חיים, שנולד לאחר הרבה שנות ציפייה לאביו בעל הקדושת יו"ט מסיגעט. החתונה נערכה בעיר טארנא, שם התגורר אבי הכלה, רבי שלום אליעזר מראצפערט, בהשתתפות אלפי חסידים משתי החצרות, ובראשם האדמו"ר בעל ה'דברי יחזקאל' משינאווא - חתונה שנחשבה כחתונה היסטורית בדברי ימיה של בית צאנז.

בתוך המאמר מסופר: "אלפים רבים של חסידים ואנשי מעשה גדשו את טארנא ורחובותיה מלאו המון אדם. קהל עצום של חסידים התגודד סביב בית האכסניה של הרה"ק משינאווא, עד שמפאת גודל הלחץ והדחק נתעורר חשש לבריאותו של הרה"ק משינאווא, שכבר היה לעת זקנותו כבן פ"א שנים ותש כוחו. על מנת למנוע את הצפיפות במקום אחד, טכסו עצה והכינו כמה חופות בכמה מקומות בעיר, בכדי שהציבור לא ידע בבירור היכן יתקיים מעמד החופה וכך לא יתאספו במקום אחד".

"בשעות הערב נכנס הרה"ק משינאווא לחדרו לנוח קימעא, ואחר כך ישב בחדרו ולמד בהתמדה רבה ושום אדם לא הרהיב להפריעו. כיון שנתאחרה השעה אזרה עוז אחת מאחיותיו, והיא נכנסה אליו לומר לו שהשעה מאוחרת. מיד קם הרה"ק משינאווא ממקומו והכין עצמו לצאת לחופה, אבל מפאת המון האדם שצבא על פתח הבית עלתה הצעה לעשות את החופה על גג בית האכסניה... הרה"ק משינאווא הסכים לכך, אך החתן והכלה שהיו בבית אחר לא היו יכולים להיכנס ולא הצליחו לפלס להם דרך, עד שבלית ברירה העלו אותם בעזרת חבלים על הגג".
חצרות כתובה עצי חיים סיגעט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד