ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כוחה של ש"ס בלי מרן: רק שבעה מנדטים

הספרדים לא שומרים אמונים: בסקר פאלאנס מקבלת ש"ס 7 מנדטים • בנט מחוזק מהעימות עם נתניהו ומטפס ל-17 • פרשנות

לקח איתו את כוחה של ש"ס. קבר הגר"ע זצ"ל, צילום: בועז בן ארי
לקח איתו את כוחה של ש"ס. קבר הגר"ע זצ"ל, צילום: בועז בן ארי

צוואת מרן לא מדברת לליבם של האלקטורט הספרדי: ש"ס ממשיכה להידרדר בסקרים וכעת ממוקמת על שבעה מנדטים – כך על פי סקר שפורסם בערוץ הכנסת ונערך על ידי מכון פאלאנס.

הנפילה הנוכחית מהווה חלק ממגמה נמשכת: בשבוע שעבר עמדה ש"ס על שמונה מנדטים. הדבר מצביע על קו ברור, אשר ככל הנראה נובע מכך שהקהל המסורתי-ספרדי לא מוצא בש"ס בית פוליטי ראוי בעידן שאחרי הסתלקות הגר"ע יוסף זצ"ל.

קברינטי ש"ס מודעים לבעייתיות וכבר מתחילים למצוא פיתרון: העיתונאי יאיר אטינגר ב'הארץ' דיווח לאחרונה כי המפלגה שכרה חברת ייעוץ במטרה לבחון את "תהליך ההתחדשות". עיקר ההתלבטות היא האם המפלגה תפנה לכיוונים חרדיים מתוך כוונה לבסס את עצמה בקהל התורני-ספרדי או שתשאף להפוך למפלגה מסורתית כלל-ישראלית ותנסה לנגוס בקולותיהם של מפלגות הליכוד וה'הבית היהודי'.

האחות האשכנזית, מפלגת יהדות התורה, דווקא שומרת על כוחה ועומדת על שבעה מנדטים.
במידה והליכוד וישראל ביתנו ירוצו במשותף גם בבחירות הקרובות הם יעמדו על כ-30 מנדטים. בחירתו של היו"ר החדש במפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג, והדחה של שלי יחימוביץ', מוכיחה כעת את עצמה והיא עומדת על 19 מנדטים.

על פי הסקר, העימות הישיר בין ראש הממשלה לנפתלי בנט עשה לאחרון רק טוב: סיעת 'הבית היהודי' מתחזקת ועומדת על 17 מנדטים. חשוב לציין כי הסקר החל להיערך אתמול (ד) בשעה 16:00 אחר הצהריים והסתיים בשעות הבוקר של יום חמישי, כך שהעימות והתנצלות של בנט בהחלט השפיעו על התוצאות.
סקר הרב עובדיה שס עימות בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד