כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חשש לניגוד עניינים במינוי פינדרוס למנכ"ל

בשיא המשבר בעמותת "לב החינוך" מתפרסם מינויו של יצחק פינדרוס למנכ"ל • עורך הדין שופל נציג העובדים: "המינוי נגוע בניגוד אינטרסים, על פינדרוס לעבור תקופת צינון ולהתפטר מחברותו במועצה" • 320 עובדי "לב החינוך" ישבתו עד להודעה חדשה • פינדרוס ל"בחדרי חרדים": "קיבלתי אישור משפטי"

יצחק פינדרוס. צלם: קובי הר צבי
יצחק פינדרוס. צלם: קובי הר צבי

אחר שדווח היום (ה) על מינויו של חבר מועצת העיר ירושלים יצחק פינדרוס שהחזיק בתיק חינוך חרדי בקדנציה הקודמת, למנכ"ל עמותת "לב החינוך", נחשף כעת על מכתב ההתנגדות למינוי שנשלח על ידי עורך הדין משה שופל המייצג את העובדים וטוען לניגוד עניינים חריף עקב העובדה שפינדרוס עצמו ישב עם העובדים בתוקף תפקידו הקדנציה הקודמת.

עורך הדין משה שופל ל"בחדרי חרדים" :"לא ייתכן שמי שהיה אמון על הטיפול בעמותה יהפוך להיות המנכ"ל מהיום להיום, זהו ניגוד אינטרסים שאין חריף ממנו, על פינדרוס לעבור תקופת צינון, ואף להתפטר מהעירייה, בכדי שיוכל לשמש בתפקיד אם בכלל".

פינדרוס לפי הדיווחים יחליף בתפקיד את דוד גרטנר, שהיה מנכ"ל העמותה עד עכשיו, ובתקופתו צברה העמותה חובות של מיליוני שקלים המאיימים על תפקודה.

320 עובדי עמותת "לב החינוך" המאוגדים ב"כוח לעובדים", החליטו להשבית החל מיום שלישי הבא ועד להודעה חדשה, את בית הספר "לב טהור" - המיועד לילדים בחינוך המיוחד, וישיבת "נתיבות לימוד" - תלמוד תורה לנערים עם בעיות תקשורת.

בהמשך השבוע ייתכן כי תורחב השביתה גם למוסדות העמותה האחרים. מאות העובדים ובהם עובדי הוראה, מורות, מורים וסייעות התפתחותיות, גננות, וצוות פארא-רפואי , מוחים על כך שלא קיבלו את שלוש משכורות והסייעות החינוכיות- ארבעה חודשים.

" אנו שרויים בחוסר וודאות מוחלט": אומרת נ' מהוועד היציג "לא קיבלנו משכורת שלושה חודשים השנה, והנה אנחנו בפתחו של חודש חדש ולא זו בלבד, שאיננו יודעים האם נקבל את המשכורת הבאה, הרי משרד החינוך, אשר אמור לפקח ולתקצב את המוסדות, מדבר עם ההנהלה ועם ההורים אך מדיר אותנו מהשיחות. האם סביר שגם נעבוד בחינם וגם ניתפש כמוקצים על ידי המדינה?".

כ-1600 תלמידים לומדים בעמותה שממומנת על ידי משרד החינוך, עיריית ירושלים ומימון הורים - תשלום שכר לימוד לאחד מבתי הספר.

"אנו מתקשים לעמוד בצרכי הילדים, היות ואנו מצויים תמיד בחוסר חמור באנשי צוות" אומרת ד' עובדת אחרת בעמותה. "הנחיות משרד החינוך מחייבות שני אנשי צוות לכל שניים עשר ילדים , ואנחנו מתקשים לעמוד בזה. מי יהיה מוכן לעבוד בתנאים כאלה?"

העובדות והעובדים משתדלים שלמור על אנונימיות בשלב הזה של המאבק, ולכן הם לא מזדהים בשמם, ד' מוסיפה: "חבל שמי שמשלם את המחיר הם הילדים. אדישות משרד החינוך כלפי המשבר בו שרויה העמותה לא ברורה לנו"..

מ"כוח לעובדים" נמסר גם כי "חובות העמותה מוערכים בלמעלה מ-10 מיליון ש"ח, כאשר רוב החוב הוא לעובדים. משרד החינוך נכשל בפיקוח ונמנע מלהתערב מכשלי הניהול, עד לשביתה בת יום בה נקטו העובדים בשבוע שעבר, אולם למרות פניות חוזרות, משרד החינוך לא הבהיר לוועד העובדים כיצד בכוונתו לפתור את המשבר".

"משרד החינוך בעצם מצפה מהעובדים לעבוד בחינם. כל הנהלה חדשה, תירש את חובות העתק ותתקשה להתקיים" מסביר יוני בלבן מ"כוח לעובדים" המלווה את העובדים השובתים."הנה למשל בחודש הבא אמורים לקופת העמותה כמה מיליוני שקלים ממשרדהחינוך ותשלומים מעיריות מהן מגיעים הילדים-לאן ילך הכסף הזה? לנושים, לבנקים. אין מנוס מפתרון עומק יצירתי. ופתרון כזה לא ימצא בלי משא ומתן עם נציגי העובדים".


במידה ולא יתקבלו תשובות ממשרד החינוך, צפויים העובדים להרחיב את השביתה בצורה מתגלגלת ולפתוח בעיצומים והשבתות במוסדות נוספים וכן למחות בפני משרד החינוך, במחאה על אי תשלום המשכורות וסירוב המשרד להיפגש עם הנהגת ועד העובדים.

דובר "כוח לעובדים" יניב בר אילן, מה הדרישות שלכם?

"לעובדים יש דרישה מינימלית: לקבל את המשכורות שלהם. בינתיים אפילו לא יושבים איתם, זה לא ייתכן. לא יכול להיות שהחובות של העמותה יפלו על הכתפיים של העובדים"
ומה צריך לעשות בשביל שזה יקרה?

"משרד החינוך, שיודע במשך חודשים כי המשכורות לא עוברות, צריך לתת ערבויות לעמותה כדי שזו תוכל להתנהל מבחינה כספית, ולא להיות כבולה לנושים הגדולים, כמו הבנקים, שלמעשה נוטלים מחלקם של העובדים עצמם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "המשרד פועל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים לפתרון המשבר בעמותת החינוך".
גורמים במשרד מסרו עוד כי "המשרד עומד בקשר רציף וטוב עם היציגות הקבילה משפטית לעובדי העמותה".

יצחק פינדרוס חבר מועצת העיר ירושלים הגיב לבחדרי חרדים: "טרם קבלתי את התפקיד ביקשתי חוות דעת רשמית מהיועץ המשפטי לעיריית ירושלים והוא הגיש לי אותה בכתב, אין שום ניגוד עניינים ושום מניעה. את המנכ"ל ממנה עמותה ולא המשרד, כמובן שאצטרך להתפטר מתפקידים בוועדות הקשורות לחינוך וכבר דאגתי לכך, מעבר לעובדה הזאת אין לי מה להוסיף".

לשאלה כיצד יתמודד המנכ"ל החדש עם המשבר החריף הגיבו בלשכתו של פינדרוס: "פינדרוס רק כעת קיבל עליו את התפקיד, והוא מתכוון להקדיש לכך את מירב תשומת הלב".
משכורת שביתה עמותה פינדרוס לב החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד