י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"דרעי, תן לו מכה חזקה לפינה!" • לייבל'ה מגיש

מה עשה הינוקא מבאיאן בבעלזא? • מה עלה בגורלו של 'דסק חרדים' במעריב? • סקירה קולינארית מסימטאות בני ברק ועוד

"דרעי, תן לו מכה חזקה לפינה!" • לייבל'ה מגיש












 


• כבר במוצאי שבת, בשעת רעוא דרעוין (סעודה שלישית), כשלייבל'ה הצטופף בדבקות על הפרנצ'עס בין המוני חסידי בעלזא, הוא קלט מזווית עינו ילד לבוש בחליפה הדורה עומד לבדו. בטביעת עינו זיהה לייבל'ה כי הילד אינו משתייך לחצר חסידות בעלזא.



לאחר בירור מהיר התגלה כי מדובר בבנו של האדמו"ר מבאיאן - ישראל ברייער. מתברר כי הילד בחר להגיע דווקא לבעלזא, לאחר שאביו האדמו"ר שהיה מצונן לא יצא לסעודה שלישית בבית מדרשו. הבנש"ק הצעיר מיהר מה'קלויז' במלכי ישראל ל'גרוייסע שטיב', שם כובד במהרה להגיע סמוך לאדמו"ר, ואף להגביה את הכוס בברכת המזון בסעודה שלישית.



למרבה המזל, צלם הבית של לייבל'ה כבר 'הוציא שבת', והנציח את האירוע.








• כמידי שבוע, לייבל'ה טורח לבלות שעות ארוכות בכיכר ספרא, כשהוא סמוך ובטוח שעודף הנציגים החרדים במקום יספקו את הסחורה. גם השבוע הכיכר לא אכזבה, ולייבל'ה חזר עם סדרת אייטמים מכובדת.



ביום שלישי האחרון התכנסו חברי סיעת אגודת ישראל בעירייה בלשכתו של המ"מ והסגן יוסי דייטש, שם דנו על חלוקת התיקים הפנימית. לאחר שעתיים של ויכוחים וצעקות יצא עשן לבן והחברים הגיעו להסכמות.



בין השאר, דייטש לא 'נפל מהכסא' מתיק הרישוי החרדי והמשנה לתכנון ובנייה שקיבל, משום שלטענתו זה 'ריק מתוכן'. היועץ החרדי אברמי קרויזר שחשש לכישלון, התערב במהירות ודאג להרחבת הסמכויות ולתופינים נוספים, עד שכולם מרוצים.



לייבל'ה גם צפה היום בליצמן ובפרוש שנכנסו בזה אחר זה [בנפרד כמובן] ללשכתו של הראיס ניר ברקת, ובזמן שדייטש מחככך את ידיו בהנאה – נודע ללייבל'ה כי ישראל קניג שהיה עוזרו של דייטש בעבר, צפוי להתמנות למנהל המחלקה המוניציפאלית באגודת ישראל [התפקיד המקביל של מנחם שפירא ב'דגל'], האם הגלגל סובב ודייטש יהיה כפוף לקניג? ימים יגידו...



• עוד ב'ספרא': יצחק פינדרוס לא טומן את ידו בצלחת, ואחרי שלייבל'ה חשף פה את תפקידו החדש בעיריית בית שאן, מתברר כי פינדרוס ממשיך להפתיע בג'ובים ובמשכורות. השבוע הוא מונה לכהן כמנכ"ל מוסדות 'לב החינוך' בירושלים, הכוללים תלמודי תורה, בתי ספר וישיבות.



מקורב לפינדרוס פלט בסמוך ללייבל'ה, שכבר היום, סגן ראש העיר המודח הכפיל את משכורתו בשוק הפרטי, ונדמה כי קלרמן יכול לנשום לרווחה. עם זאת, ברגע האחרון התברר ללייבל'ה כי יתכן שהמינוי החדש נגוע בניגוד אינטרסים . אלא שעינו החדה של לייבל'ה צדה מסמך שנשר מתיקו של פינדרוס, ובו אישור משפטי לכהן בתפקיד. לפני שלייבל'ה החזיר את המסמך לבעליו - הוא השיג עותק.











• בכלל, יום עמוס בעיריית ירושלים: הערב בישיבת המועצה אושרה הקמת ועדת איתור לבחירת בכירים בעירייה. מדובר בוועדה שתאשר כל מינוי רם-דרג בעירייה. חברי הוועדה הם ראש העיר ניר ברקת, יוסי דייטש, המנכ"ל הנכנס ומשה ליאון.



בעוד חברותו של דייטש בוועדה כבר נחשפה פה , התפלא לייבל'ה מעודף הנדיבות שמגלה ברקת כלפי ליאון, כשהוא אף מגיע לנחם אותו על פטירת אמו, שם ניצפו צמד היריבים משוחחים בחמימות ומהדקים יחסים.



• וגם זה קרה היום, ערב ראש חודש, נערך המנין הקבוע לתפילת 'יום כיפור קטן' ברחבת הכותל המערבי בו משתתפים - מלבד לייבל'ה - הגר"ש כהן, הגר"ד לאו, רב הכותל הגר"ש רבינוביץ, דייטש, קלרמן, גוטרמן, קרויזר ואישים נוספים.



לייבל'ה שמח לגלות בין המשתתפים את אלימלך פירר, שהגיע היישר מטקס קבלת עיטור הנשיא עליו דווח פה . עמיתו לזכיה, הגרי"ד גרוסמן, חגג את המאורע עם תלמידיו ומעריציו במסעדת 'אהבת הים'.



בשולי התפילה נצפה גם חיים רוחמקין מ'בני תורה' ב"ב, שסביבו התחוללה התרחשות - אותה בלם אחד המשתתפים בתפילה.











• ואחרון מהכיכר, ובעצם דווקא משוויץ: ישעיהו ויין, סגן עורך 'הפלס' וראש לשכתו של חיים אפשטיין, ניצל את שהות הבוס בארה"ב וחמק למנוחה בשוויץ, שם הוא מתכוון להירגע מהמתקפה שספג לאחרונה.



מתברר כי גם שוויץ כבר אינה מקום מפלט בטוח, ואחד המועמדים לתפקיד רל"ש בכיכר ספרא דאג להנציח את ה'פלסניק' הנופש ולהעביר את התמונה ללייבל'ה.








• במהלך השבוע ביקר יו"ר הכנסת בעבר והנשיא המועדף על לייבל'ה בעתיד, רובי ריבלין, את ילדי משפחת גרוס בבית החולים 'שניידר' בפתח תקוה, כפי שסוקר בהרחבה פה . לפני שעזב את המקום, שוחח ריבלין עם ההורים, והאב אף נתן לו מספר פתקים עם שמות הילדים לתפילה.



בהמשך השבוע, כאשר מחצית הכנסת נסעה לאושוויץ, נמנה ריבלין בין קבוצת הח"כים שנתקעו במטוס. חברי הכנסת יצחק כהן ויצחק ועקנין מש"ס ששהו באותה טיסה, לא בזבזו זמן וארגנו מניין לתפילה.



ריבלין פשפש בכיסיו ומצא את הפתקים, וכך, מיד לאחר התפילה ערכו הח"כים מניין תהילים לרפואת הילדים. עם הגיעם לישראל, שמעו חברי הכנסת על ההטבה במצב הילדים, והתקשרו לספר לאב על התפילה המיוחדת באושוויץ.


• 'דגל' ו'קרלין' בקשר חזק מתמיד: טובי הפרשנים ייחסו את זכייתו בתפקיד סגן הראיס במודיעין עילית של מרדכי גולדברג מ'דגל התורה', לזכותו של יו"ר התנועה משה גפני, וכפי שדווח פה .



כזכור, גפני הטיל את כל כובד משקלו נגד מינויו של טוביה פריינד, נציג קרלין המזוהה כ'איש של ליצמן וככתב 'המודיע', ובין השאר ביקר גם אצל מורו ורבו של קליין - האדמו"ר מקרלין סטולין - והצליח לשכנעו שלא להילחם עבור המשרה הנחשקת.



משה גולדשטיין, צלם החצרות הזריז, הנציח את המפגש בין הח"כ והאדמו"ר באולמי תמיר בירושלים.











• לעומת זאת, מי שנמלט ממודיעין עילית לטובת סגן ראש עיר בבני ברק, מנחם שפירא, קבע השבוע מזוזה בחנות החדשה של אפרים הספר בעיר. הצלם יעקב כהן הקדיש את הצילום ללייבל'ה.








• עורך 'בקהילה', אברהם דוב גרינבוים, חנך השבוע טור חדש בשם 'הישורת האחרונה'. הטור - כדרכו של גרינבוים - שנון, מבריק, קצר וקולע, וככל הנראה יתרום רבות ל'בקהילה פלוס'.



אממה, לייבל'ה נבר בזכרונו וגילה כי העיצוב דומה להפליא לטור דומה בשם 'פרשות השבוע' של סיון רהב-מאיר בעיתון 'ידיעות אחרונות'. גרינבוים בתגובה: "אני אחראי על תחומים רבים במערכת. גרפיקה זה התחום החלש שלי". הישורת האחרונה: הטור מצוין, העיצוב מוכר.











• החילופים בתחנות הרדיו הכו את כולם בהלם, לאחר שנחשף כי יו"ר 'עזר מציון' הרב חנניה צו'לק יגיש תכנית בשם 'פלא יועץ' במשך שעתיים ברדיו קול ברמה מידי יום שני בערב, בשעות בהן היה מגיש עד כה חיים ולדר - שנטש לטובת רדיו 'קול חי'.



לייבל'ה שמע שבעקבות הפייט המיידי הצטננה ההתלהבות בקול חי מהרכש הטרי שמספק עצות מהחיים. לייבל'ה יודע לספר גם כי ב'יום הסגירה' - יום שני האחרון - נצפו צו'לק ומנהל התוכניות אבי מימרן ברחוב חזון איש בבני ברק.



• שלמה קוק, האיש שהביא לעולם את המושג "דובר הבית של גדול בישראל", קיבל שלשום הודעת אס.אם.אס מאחד ממוקדי הנייעס, וזו לשונה: "שלמה קוק מונה לראש דסק חרדים בקבוצת 'מעריב' ו'מקור ראשון'".



לייבל'ה הנרגש מהגיור המהיר שעבר 'מעריב', אץ רץ לחפש את הדסק, ובסוף מצא בקושי חלקיקים. מתברר כי אכן יש דברים בגו, וההצעה בעינה עומדת, אבל טקס ה'לחיים' עוד רחוק.



לייבל'ה מבטיח לעקוב ולעדכן, אך בינתיים משה גולדשטיין [זריז, כבר אמרנו] הנציח את קוק כשהוא מתברך השבוע מהגר"ח קנייבסקי בשמחת ברית משפחתית ב'לדרמן'.



האם הגר"ח נתן ברכתו להקמת הדסק? ימים יגידו








• אם אתם חובבי הרינג מעושנים וסלטים טובים קבלו המלצה חמה במיוחד: 'מעדני זהבה' בבעלותם של האחים מוטי ושמעון כהן - החוסים בצל סינרו של אביהם רבי אביגדור הכהן. מכל רחבי הארץ צובאים חרדים, דתיים וחילונים על החנות בסופי השבוע כדי לזכות בפיסת הרינג עסיסית.



ביום שישי האחרון התארחו השניים בשידור חי מול המצלמות בתכנית הבוקר של קשת, והביאו ממיטב המעדנים להנאת הצופים. לייבל'ה רק תהה האם מדובר כקדימון שהכין מוטי ל'קידוש' שייערך השבת לבתו בבית המדרש של חסידי גארליץ בשכונת שיכון ה' בבני ברק?



לייבל'ה, שלצערו לא יוכל להשתתף במאורע הקולינארי הצפוי - עקב התחייבויות קודמות, יודע לספר כי חברים טובים הבטיחו את בואם מרחוק וצפוי להם 'עונג שבת' עסיסי במיוחד, כמותו לא ראו קירות גארליץ מאז הוקם בית המדרש בגוטמכר.











• גם מוטי קליין, האיש וה'פינה הירושלמית' מבני ברק, אירח בליל שישי צוות צילום של 'יס', שבחרו את חנותו כ"אוכל היהודי הטוב ביותר".











• ועוד בבני ברק וענייני מזון: הקלידן הנודע שייקה גרינשפן חנך חנות אוכל יהודי ברחוב רבי עקיבא בואכה ז'בוטינסקי, צפו למנת 'צלילי הגפילטע'.



• ואחרון בתחום הקולינאריה הבני ברקית: חברון גרנביץ', האיש והפינה המתוקה, חנך את הרחבת חנותו שבפינת רחוב רבי עקיבא. אביו של חברון התכבד בתלישת הסרט, האדמו"ר מאשלג חזון איש כובד ב'לחיים', והמחנך הנודע מוטקה בלוי הגיע לודא שלא מוכרים 'הפלס' חלילה.



צילום: יהודה פרקוביץ'






• העיתונאי יהודה שלזינגר, הכתב לענייני של שלדון, קם ביום רביעי בבוקר על צד שמאל: בדף ה'פייסבוק' שלו פרסם שלזינגר סטטוס זועם במיוחד על כתב 'יתד נאמן' יחיאל סבר, שבישר לקוראים כי אמש נערך כנס של רבני הציונות הדתית כנגד הבית היהודי ונפתלי בנט.



שלזינגר תהה על כך שסבר, שלא נכח במקום, כתב שהכינוס היה נגד בנט, בעוד בכינוס לא הוזכרה מילה על שר הכלכלה. לייבל'ה ציין מתחת לשפמו כי סבר יכל להתייעץ גם עם אחד העיתונאים שכן הגיעו, ובהם: אברהם פרסטר, יקי אדמקר, משה ויסברג, קובי נחשוני, איציק הלפרין, משה פלדמן ועוד.











• ובעוד שלזינגר מצייץ, ידידיה מצלם: ידידיה מאיר, הנוהג לפרסם תדיר בטורו שבעיתון ב'בשבע' תמונות שצילם באמצעות מכשיר הסמארטפון, נצפה ברחוב רשב"ם בבני ברק כשהוא מתעד את בית הגר"ח קנייבסקי. הצלם משה גולדשטיין [פעם שלישית גלידה] הנציח.








• יום שני בבוקר, שעות אחדות לפני בר המצווה ההיסטורית לנכד הראשל"צים הגר"י יוסף והגרש"מ עמאר, מצייץ עורך 'משפחה' כמנהגו בטוויטר: "התנגשות בלתי נמנעת: בתאונת דרכים כעת בירושלים מעורבים רכבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, ורכבו של בן משפחת הגר"ש עמאר. לצדדים שלום".



לייבל'ה, שלא מפספס אף ציוץ של אליטוב, בדק ומצא כי אמו של חתן הבר מצווה יהודית יוסף, בתו של הרב עמאר וכלתו של הרב יוסף, הייתה מעורבת בתאונת דרכים ליד מסוף האוטובוסים בשכונת רמות ד'. ברכב השני היה יוסי סלטון, נהגו של אריה דרעי, שפונה במצב קל ל'שערי צדק'.











• ואם באריה דרעי עסקינן, השבוע, במסגרת סיור שערך בישיבת בית ה' בראשות הרב יצחק בן גירא, השוכנת בשכונת עין כרם בירושלים, תקפה אותו רוח ספורטיבית. יעקב כהן המשועשע הנציח ושיגר ללייבל'ה.








• בטקס חניכת שלושה אופנועים חדשים בסניף איחוד הצלה בני ברק, השתתפו בין היתר: ראש העיר חנוך זייברט, ח"כ משה גפני, המחנך הנודע מוטק'ה בלוי ועוד.



במהלך הטקס שאל זייברט את גפני, מתי הוא מתכוון לבוא לבקר את מנחם שפירא, גפני העמיד פני מודאג והתעניין לפשר הסקרנות שתקפה את ראש העיר. זייברט: "אולי על הדרך תבקר גם אותי..."



עוד באירוע: ניצב משנה אלברט אוחיון הבחין כי ראש העיר מביט יותר מידי לכיוון האופנועים החדשים, ואמר בקול: "אני לא יודע מה איתכם, אבל הבחנתי שראש העיר לא מוריד את העיניים מהאופנוע האמצעי (400 סמ"ק), שהוא גדול יותר מהאחרים.."



בערב, לאחר האירוע, לייבל'ה והמתנדבים פנו להתפנק קצת בבריכה הסמוכה, שם הוטבע יוני מרטין, עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ יעקב אשר, עם בגדיו. מרטין הבחין בלייבל'ה מתעד - בסמארטפון הכשר, השביע אותו לבל יפרסם את התמונה, והבטיח סדרת אייטמים עסיסית במיוחד כפיצוי, לייבל'ה ממתין...



• וגם זה קרה השבוע ב'איחוד הצלה': במבצע מיוחד הועלו 12 אופנולנסים לגג ישיבת אש התורה, הממוקם בגובה 7 קומות מעל רחבת הכותל המערבי בירושלים. שם הושקו האופנועים לכבוד התורם.



צפו בוידאו:


• בהמשך לחשיפה המסעירה של לייבל'ה בשבוע שעבר, על היועץ החרדי הצפוי להתמנות לסגן שר הדתות אלי בן דהן, לייבל'ה נענה לתחינות היועץ, והוא ימתין עם פרסום המבזק עד לרגע ה'לחיים'.



• לאחר שהוועדה הרוחנית של 'בחדרי חרדים' צינזרה ללייבל'ה את השגיאות התמוהות שחלפו מתחת עיניהם של המבקרים ב'המודיע' וב'המבשר' בשבועות האחרונים, צדה השבוע את עינו של לייבל'ה מודעה שפורסמה במדור 'מכתבים למערכת' בעיתון הכלכלי של המודיע - 'מדורים', היוצא ביום שלישי, ובה נכתב: "הגיעה העת למחשבה נדמה לי שמה שקורה בתחום המדיני אמור לעורר סוף סוף את אנשי הבית היהודי להבין שהברית שלהם עם לפיד ויש עתיד מחסלת את העתיד ומסכנת אותו", על החתום: נפתלי ב. רעננה.



האם מישהו במערכת חשב שנפתלי בנט עצמו ניסח את המכתב? לעורכי 'המודיע' פתרונים.








• הסבא הטרי אריאל אטיאס כובד בסנדקאות בשמחת הברית לנכדו הראשון שנערכה בשבת האחרונה בבאר שבע. הרך הנימול, נכד משותף לאטיאס ולגאון רבי יהודה דרעי, נקרא 'יהודה'.



• ישראל פרידמן, האיש ו'מוסף שבת קודש' של 'יתד נאמן', אירס את בתו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה בדק בענף המשפחתי של החתן וגילה כי שושי העיתונות נעוצים עמוק, וכי דודו משמש כחבר מערכת ותיק ומוערך באתר 'בחדרי חרדים' וב'בקהילה'.



• המנצח והמעבד משה מרדכי (מונה) רוזנבלום, האיש והנגינה היהודית, אירס בשעה טובה ומוצלחת את בנו אברהם, מבחירי ישיבת חברון.



• ועוד במוזיקה: הזמר הלונדוני שלומי גרטנר נצפה היום ברחובות בני ברק, כשהוא מטייל להנאתו עם בני משפחתו.
















שבוע עמוס בכיכר ספרא

• כמידי שבוע, לייבל'ה טורח לבלות שעות ארוכות בכיכר ספרא, כשהוא סמוך ובטוח שעודף הנציגים החרדים במקום יספקו את הסחורה. גם השבוע הכיכר לא אכזבה, ולייבל'ה חזר עם סדרת אייטמים מכובדת.

ביום שלישי האחרון התכנסו חברי סיעת אגודת ישראל בעירייה בלשכתו של המ"מ והסגן יוסי דייטש, שם דנו על חלוקת התיקים הפנימית. לאחר שעתיים של ויכוחים וצעקות יצא עשן לבן והחברים הגיעו להסכמות.

בין השאר, דייטש לא 'נפל מהכסא' מתיק הרישוי החרדי והמשנה לתכנון ובנייה שקיבל, משום שלטענתו זה 'ריק מתוכן'. היועץ החרדי אברמי קרויזר שחשש לכישלון, התערב במהירות ודאג להרחבת הסמכויות ולתופינים נוספים, עד שכולם מרוצים.

לייבל'ה גם צפה היום בליצמן ובפרוש שנכנסו בזה אחר זה [בנפרד כמובן] ללשכתו של הראיס ניר ברקת, ובזמן שדייטש מחככך את ידיו בהנאה – נודע ללייבל'ה כי ישראל קניג שהיה עוזרו של דייטש בעבר, צפוי להתמנות למנהל המחלקה המוניציפאלית באגודת ישראל [התפקיד המקביל של מנחם שפירא ב'דגל'], האם הגלגל סובב ודייטש יהיה כפוף לקניג? ימים יגידו...

• עוד ב'ספרא': יצחק פינדרוס לא טומן את ידו בצלחת, ואחרי שלייבל'ה חשף פה את תפקידו החדש בעיריית בית שאן, מתברר כי פינדרוס ממשיך להפתיע בג'ובים ובמשכורות. השבוע הוא מונה לכהן כמנכ"ל מוסדות 'לב החינוך' בירושלים, הכוללים תלמודי תורה, בתי ספר וישיבות.

מקורב לפינדרוס פלט בסמוך ללייבל'ה, שכבר היום, סגן ראש העיר המודח הכפיל את משכורתו בשוק הפרטי, ונדמה כי קלרמן יכול לנשום לרווחה. עם זאת, ברגע האחרון התברר ללייבל'ה כי יתכן שהמינוי החדש נגוע בניגוד אינטרסים . אלא שעינו החדה של לייבל'ה צדה מסמך שנשר מתיקו של פינדרוס, ובו אישור משפטי לכהן בתפקיד. לפני שלייבל'ה החזיר את המסמך לבעליו - הוא השיג עותק.





• בכלל, יום עמוס בעיריית ירושלים: הערב בישיבת המועצה אושרה הקמת ועדת איתור לבחירת בכירים בעירייה. מדובר בוועדה שתאשר כל מינוי רם-דרג בעירייה. חברי הוועדה הם ראש העיר ניר ברקת, יוסי דייטש, המנכ"ל הנכנס ומשה ליאון.

בעוד חברותו של דייטש בוועדה כבר נחשפה פה , התפלא לייבל'ה מעודף הנדיבות שמגלה ברקת כלפי ליאון, כשהוא אף מגיע לנחם אותו על פטירת אמו, שם ניצפו צמד היריבים משוחחים בחמימות ומהדקים יחסים.

• וגם זה קרה היום, ערב ראש חודש, נערך המנין הקבוע לתפילת 'יום כיפור קטן' ברחבת הכותל המערבי בו משתתפים - מלבד לייבל'ה - הגר"ש כהן, הגר"ד לאו, רב הכותל הגר"ש רבינוביץ, דייטש, קלרמן, גוטרמן, קרויזר ואישים נוספים.

לייבל'ה שמח לגלות בין המשתתפים את אלימלך פירר, שהגיע היישר מטקס קבלת עיטור הנשיא עליו דווח פה . עמיתו לזכיה, הגרי"ד גרוסמן, חגג את המאורע עם תלמידיו ומעריציו במסעדת 'אהבת הים'.

בשולי התפילה נצפה גם חיים רוחמקין מ'בני תורה' ב"ב, שסביבו התחוללה התרחשות - אותה בלם אחד המשתתפים בתפילה.





• ואחרון מהכיכר, ובעצם דווקא משוויץ: ישעיהו ויין, סגן עורך 'הפלס' וראש לשכתו של חיים אפשטיין, ניצל את שהות הבוס בארה"ב וחמק למנוחה בשוויץ, שם הוא מתכוון להירגע מהמתקפה שספג לאחרונה.

מתברר כי גם שוויץ כבר אינה מקום מפלט בטוח, ואחד המועמדים לתפקיד רל"ש בכיכר ספרא דאג להנציח את ה'פלסניק' הנופש ולהעביר את התמונה ללייבל'ה.



ה'מויפת' של רובי ריבלין

• במהלך השבוע ביקר יו"ר הכנסת בעבר והנשיא המועדף על לייבל'ה בעתיד, רובי ריבלין, את ילדי משפחת גרוס בבית החולים 'שניידר' בפתח תקוה, כפי שסוקר בהרחבה פה . לפני שעזב את המקום, שוחח ריבלין עם ההורים, והאב אף נתן לו מספר פתקים עם שמות הילדים לתפילה.

בהמשך השבוע, כאשר מחצית הכנסת נסעה לאושוויץ, נמנה ריבלין בין קבוצת הח"כים שנתקעו במטוס. חברי הכנסת יצחק כהן ויצחק ועקנין מש"ס ששהו באותה טיסה, לא בזבזו זמן וארגנו מניין לתפילה.

ריבלין פשפש בכיסיו ומצא את הפתקים, וכך, מיד לאחר התפילה ערכו הח"כים מניין תהילים לרפואת הילדים. עם הגיעם לישראל, שמעו חברי הכנסת על ההטבה במצב הילדים, והתקשרו לספר לאב על התפילה המיוחדת באושוויץ.

הח"כ והאדמו"ר סגרו 'דיל' בתמיר

• 'דגל' ו'קרלין' בקשר חזק מתמיד: טובי הפרשנים ייחסו את זכייתו בתפקיד סגן הראיס במודיעין עילית של מרדכי גולדברג מ'דגל התורה', לזכותו של יו"ר התנועה משה גפני, וכפי שדווח פה .

כזכור, גפני הטיל את כל כובד משקלו נגד מינויו של טוביה פריינד, נציג קרלין המזוהה כ'איש של ליצמן וככתב 'המודיע', ובין השאר ביקר גם אצל מורו ורבו של קליין - האדמו"ר מקרלין סטולין - והצליח לשכנעו שלא להילחם עבור המשרה הנחשקת.

משה גולדשטיין, צלם החצרות הזריז, הנציח את המפגש בין הח"כ והאדמו"ר באולמי תמיר בירושלים.





• לעומת זאת, מי שנמלט ממודיעין עילית לטובת סגן ראש עיר בבני ברק, מנחם שפירא, קבע השבוע מזוזה בחנות החדשה של אפרים הספר בעיר. הצלם יעקב כהן הקדיש את הצילום ללייבל'ה.



מן העיתונות:

• עורך 'בקהילה', אברהם דוב גרינבוים, חנך השבוע טור חדש בשם 'הישורת האחרונה'. הטור - כדרכו של גרינבוים - שנון, מבריק, קצר וקולע, וככל הנראה יתרום רבות ל'בקהילה פלוס'.

אממה, לייבל'ה נבר בזכרונו וגילה כי העיצוב דומה להפליא לטור דומה בשם 'פרשות השבוע' של סיון רהב-מאיר בעיתון 'ידיעות אחרונות'. גרינבוים בתגובה: "אני אחראי על תחומים רבים במערכת. גרפיקה זה התחום החלש שלי". הישורת האחרונה: הטור מצוין, העיצוב מוכר.





• החילופים בתחנות הרדיו הכו את כולם בהלם, לאחר שנחשף כי יו"ר 'עזר מציון' הרב חנניה צו'לק יגיש תכנית בשם 'פלא יועץ' במשך שעתיים ברדיו קול ברמה מידי יום שני בערב, בשעות בהן היה מגיש עד כה חיים ולדר - שנטש לטובת רדיו 'קול חי'.

לייבל'ה שמע שבעקבות הפייט המיידי הצטננה ההתלהבות בקול חי מהרכש הטרי שמספק עצות מהחיים. לייבל'ה יודע לספר גם כי ב'יום הסגירה' - יום שני האחרון - נצפו צו'לק ומנהל התוכניות אבי מימרן ברחוב חזון איש בבני ברק.

• שלמה קוק, האיש שהביא לעולם את המושג "דובר הבית של גדול בישראל", קיבל שלשום הודעת אס.אם.אס מאחד ממוקדי הנייעס, וזו לשונה: "שלמה קוק מונה לראש דסק חרדים בקבוצת 'מעריב' ו'מקור ראשון'".

לייבל'ה הנרגש מהגיור המהיר שעבר 'מעריב', אץ רץ לחפש את הדסק, ובסוף מצא בקושי חלקיקים. מתברר כי אכן יש דברים בגו, וההצעה בעינה עומדת, אבל טקס ה'לחיים' עוד רחוק.

לייבל'ה מבטיח לעקוב ולעדכן, אך בינתיים משה גולדשטיין [זריז, כבר אמרנו] הנציח את קוק כשהוא מתברך השבוע מהגר"ח קנייבסקי בשמחת ברית משפחתית ב'לדרמן'.

האם הגר"ח נתן ברכתו להקמת הדסק? ימים יגידו



קיוסקים שנשתבחה בהם בני ברק

• אם אתם חובבי הרינג מעושנים וסלטים טובים קבלו המלצה חמה במיוחד: 'מעדני זהבה' בבעלותם של האחים מוטי ושמעון כהן - החוסים בצל סינרו של אביהם רבי אביגדור הכהן. מכל רחבי הארץ צובאים חרדים, דתיים וחילונים על החנות בסופי השבוע כדי לזכות בפיסת הרינג עסיסית.

ביום שישי האחרון התארחו השניים בשידור חי מול המצלמות בתכנית הבוקר של קשת, והביאו ממיטב המעדנים להנאת הצופים. לייבל'ה רק תהה האם מדובר כקדימון שהכין מוטי ל'קידוש' שייערך השבת לבתו בבית המדרש של חסידי גארליץ בשכונת שיכון ה' בבני ברק?

לייבל'ה, שלצערו לא יוכל להשתתף במאורע הקולינארי הצפוי - עקב התחייבויות קודמות, יודע לספר כי חברים טובים הבטיחו את בואם מרחוק וצפוי להם 'עונג שבת' עסיסי במיוחד, כמותו לא ראו קירות גארליץ מאז הוקם בית המדרש בגוטמכר.





• גם מוטי קליין, האיש וה'פינה הירושלמית' מבני ברק, אירח בליל שישי צוות צילום של 'יס', שבחרו את חנותו כ"אוכל היהודי הטוב ביותר".





• ועוד בבני ברק וענייני מזון: הקלידן הנודע שייקה גרינשפן חנך חנות אוכל יהודי ברחוב רבי עקיבא בואכה ז'בוטינסקי, צפו למנת 'צלילי הגפילטע'.

• ואחרון בתחום הקולינאריה הבני ברקית: חברון גרנביץ', האיש והפינה המתוקה, חנך את הרחבת חנותו שבפינת רחוב רבי עקיבא. אביו של חברון התכבד בתלישת הסרט, האדמו"ר מאשלג חזון איש כובד ב'לחיים', והמחנך הנודע מוטקה בלוי הגיע לודא שלא מוכרים 'הפלס' חלילה.

צילום: יהודה פרקוביץ'


זעם ותדהמה בגירסת 'ישראל היום'

• העיתונאי יהודה שלזינגר, הכתב לענייני של שלדון, קם ביום רביעי בבוקר על צד שמאל: בדף ה'פייסבוק' שלו פרסם שלזינגר סטטוס זועם במיוחד על כתב 'יתד נאמן' יחיאל סבר, שבישר לקוראים כי אמש נערך כנס של רבני הציונות הדתית כנגד הבית היהודי ונפתלי בנט.

שלזינגר תהה על כך שסבר, שלא נכח במקום, כתב שהכינוס היה נגד בנט, בעוד בכינוס לא הוזכרה מילה על שר הכלכלה. לייבל'ה ציין מתחת לשפמו כי סבר יכל להתייעץ גם עם אחד העיתונאים שכן הגיעו, ובהם: אברהם פרסטר, יקי אדמקר, משה ויסברג, קובי נחשוני, איציק הלפרין, משה פלדמן ועוד.





• ובעוד שלזינגר מצייץ, ידידיה מצלם: ידידיה מאיר, הנוהג לפרסם תדיר בטורו שבעיתון ב'בשבע' תמונות שצילם באמצעות מכשיר הסמארטפון, נצפה ברחוב רשב"ם בבני ברק כשהוא מתעד את בית הגר"ח קנייבסקי. הצלם משה גולדשטיין [פעם שלישית גלידה] הנציח.



"דרעי, תן לו מכה חזקה לפינה"

• יום שני בבוקר, שעות אחדות לפני בר המצווה ההיסטורית לנכד הראשל"צים הגר"י יוסף והגרש"מ עמאר, מצייץ עורך 'משפחה' כמנהגו בטוויטר: "התנגשות בלתי נמנעת: בתאונת דרכים כעת בירושלים מעורבים רכבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, ורכבו של בן משפחת הגר"ש עמאר. לצדדים שלום".

לייבל'ה, שלא מפספס אף ציוץ של אליטוב, בדק ומצא כי אמו של חתן הבר מצווה יהודית יוסף, בתו של הרב עמאר וכלתו של הרב יוסף, הייתה מעורבת בתאונת דרכים ליד מסוף האוטובוסים בשכונת רמות ד'. ברכב השני היה יוסי סלטון, נהגו של אריה דרעי, שפונה במצב קל ל'שערי צדק'.





• ואם באריה דרעי עסקינן, השבוע, במסגרת סיור שערך בישיבת בית ה' בראשות הרב יצחק בן גירא, השוכנת בשכונת עין כרם בירושלים, תקפה אותו רוח ספורטיבית. יעקב כהן המשועשע הנציח ושיגר ללייבל'ה.



לא משעמם ב'איחוד הצלה'

• בטקס חניכת שלושה אופנועים חדשים בסניף איחוד הצלה בני ברק, השתתפו בין היתר: ראש העיר חנוך זייברט, ח"כ משה גפני, המחנך הנודע מוטק'ה בלוי ועוד.

במהלך הטקס שאל זייברט את גפני, מתי הוא מתכוון לבוא לבקר את מנחם שפירא, גפני העמיד פני מודאג והתעניין לפשר הסקרנות שתקפה את ראש העיר. זייברט: "אולי על הדרך תבקר גם אותי..."

עוד באירוע: ניצב משנה אלברט אוחיון הבחין כי ראש העיר מביט יותר מידי לכיוון האופנועים החדשים, ואמר בקול: "אני לא יודע מה איתכם, אבל הבחנתי שראש העיר לא מוריד את העיניים מהאופנוע האמצעי (400 סמ"ק), שהוא גדול יותר מהאחרים.."

בערב, לאחר האירוע, לייבל'ה והמתנדבים פנו להתפנק קצת בבריכה הסמוכה, שם הוטבע יוני מרטין, עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ יעקב אשר, עם בגדיו. מרטין הבחין בלייבל'ה מתעד - בסמארטפון הכשר, השביע אותו לבל יפרסם את התמונה, והבטיח סדרת אייטמים עסיסית במיוחד כפיצוי, לייבל'ה ממתין...

• וגם זה קרה השבוע ב'איחוד הצלה': במבצע מיוחד הועלו 12 אופנולנסים לגג ישיבת אש התורה, הממוקם בגובה 7 קומות מעל רחבת הכותל המערבי בירושלים. שם הושקו האופנועים לכבוד התורם.

צפו בוידאו:

נפתלי ב. מרעננה כותב ל'המודיע'

• בהמשך לחשיפה המסעירה של לייבל'ה בשבוע שעבר, על היועץ החרדי הצפוי להתמנות לסגן שר הדתות אלי בן דהן, לייבל'ה נענה לתחינות היועץ, והוא ימתין עם פרסום המבזק עד לרגע ה'לחיים'.

• לאחר שהוועדה הרוחנית של 'בחדרי חרדים' צינזרה ללייבל'ה את השגיאות התמוהות שחלפו מתחת עיניהם של המבקרים ב'המודיע' וב'המבשר' בשבועות האחרונים, צדה השבוע את עינו של לייבל'ה מודעה שפורסמה במדור 'מכתבים למערכת' בעיתון הכלכלי של המודיע - 'מדורים', היוצא ביום שלישי, ובה נכתב: "הגיעה העת למחשבה נדמה לי שמה שקורה בתחום המדיני אמור לעורר סוף סוף את אנשי הבית היהודי להבין שהברית שלהם עם לפיד ויש עתיד מחסלת את העתיד ומסכנת אותו", על החתום: נפתלי ב. רעננה.

האם מישהו במערכת חשב שנפתלי בנט עצמו ניסח את המכתב? לעורכי 'המודיע' פתרונים.



פינת המזלטי"ם וכל השאר

• הסבא הטרי אריאל אטיאס כובד בסנדקאות בשמחת הברית לנכדו הראשון שנערכה בשבת האחרונה בבאר שבע. הרך הנימול, נכד משותף לאטיאס ולגאון רבי יהודה דרעי, נקרא 'יהודה'.

• ישראל פרידמן, האיש ו'מוסף שבת קודש' של 'יתד נאמן', אירס את בתו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה בדק בענף המשפחתי של החתן וגילה כי שושי העיתונות נעוצים עמוק, וכי דודו משמש כחבר מערכת ותיק ומוערך באתר 'בחדרי חרדים' וב'בקהילה'.

• המנצח והמעבד משה מרדכי (מונה) רוזנבלום, האיש והנגינה היהודית, אירס בשעה טובה ומוצלחת את בנו אברהם, מבחירי ישיבת חברון.

• ועוד במוזיקה: הזמר הלונדוני שלומי גרטנר נצפה היום ברחובות בני ברק, כשהוא מטייל להנאתו עם בני משפחתו.



בעלזא מוזיקה ריבלין כיכר ספרא לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד