כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"ארביב יצא מגדרו להכביד עול על הרב"

פרשת הרב פינטו לוהטת: היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין נפגש שוב עם פרקליטיו של הרב יאשיהו פינטו, כמו גם עם נציגי הפרקליטות • השאלה המרכזית: האם יוגש כתב אישום נגד הרב? או שמא בעקבות החומר שהעבירו הפרקליטים יוחלט לוותר? • העיתונאי יואב יצחק תוקף את התנהלותו הקלוקלת של ניצב מנשה ארביב בפרשה

הרב פינטו. צילום ארכיון
הרב פינטו. צילום ארכיון



היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נפגש היום (ה) עם פרקליטי הרב יאשיהו פינטו ואנשי פרקליטות המדינה, ששטחו בפניו את עמדתם.

פרקליטיו הרב דרשו לקבל עבורו חסינות מלאה מפני העמדה לדין בפרשת אפרים ברכה, זאת בכדי לקדם את חקירת פרשת השוחד בה חשוד ניצב מנשה ארביב.

היועץ עדיין בוחן ולומד את טענות הסנגורים, ועד כה טרם החליט האם להגיש כתב אישום נגד הרב פינטו בגין הצעת שוחד לברכה וארביב, וכן האם לפתוח בחקירה פלילית נגד ניצב מנשה ארביב - החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב.

אתמול החליט וינשטיין כי די בחומר שאספה מח"ש כדי לפתוח בחקירה פלילית גלויה נגד ארביב, אך היא אינה מחייבת פתיחת חקירה פלילית בפועל.

פרקליטי הרב ואנשיו הזרימו מידע וחומרים למח"ש נגד ארביב שקיבל טובות הנאה בעת ששימש כראש להב 433, עוד בטרם התלונן כי הרב הציע לו שוחד בתמורה למידע בחקירה בה היה עניין לרב.

השאלה הגדולה היא האם יוגש כתב אישום נגד הרב, או שבתמורה למידע שיעביר למח"ש - יגנזו את כתב האישום. ההחלטה ככל הנראה תלויה באיכות החומר שיעביר הרב.

התנהגות פסולה של ארביב

העיתונאי יואב יצחק, מעלה באתר NEWS1 סדרה קשה של תמיהות באשר להתנהלות התיק ובעיקר באשר לגישתו של מנשה ארביב לפרשה.

"ניצב ארביב קיבל לידיו את תיק החקירה ואת ניהולה. הוא האיש שקיבל את ההחלטות בנוגע לתיק ברכה-פינטו, שהובילו את המשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד פינטו בסוגיה זו", מקדים יצחק. "ניצב ארביב שיבש הליכי חקירה ומשפט, כאשר נמנע מלגלות למפקדיו ולחוקרים, כי פינטו דיווח לו, בזמן אמת, כמו גם לחוקרי ה-FBI, על מתן טובות הנאה לברכה בהיקף של עשרות אלפי דולרים, ועל בקשתו של ברכה לקבל סכום משמעותי נוסף - הוא הסכום שנחקר כהצעת שוחד;

"ניצב ארביב לא גילה למפקדיו, כמו גם ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה, על ניגוד עניינים מהותי ביותר שבו הוא נתון: הוא עצמו קיבל טובות הנאה ממקורבי הרב פינטו, ובסיועו הפעיל של הרב, בעת שכיהן כנציג המשטרה בארה"ב. למרות זאת, כאמור, ארביב לא פסל עצמו מלפקד על הצוות שחקר את פינטו ולקחת חלק פעיל, כאמור, בהליכי החקירה", מוסיף יצחק ומטיח.

"כשהחל "לנצנץ" המידע בדבר טובות הנאה שקיבל ארביב, הוא השיב למפקדיו, ובראשם למפכ"ל יוחנן דנינו ולראש אגף החקירות דאז, ניצב יואב סגלוביץ', כי בזמנו - כשכיהן כנציג המשטרה בארה"ב - סייעו אנשיו של פינטו לבנו-הגדול, שביקש להשתקע בארה"ב למשך כמה שנים. ארביב הצליח לשכנע כי מדובר בסיוע פעוט ולא משמעותי;

"ארביב הסתיר את העובדה שקיבל טובות הנאה משמעותיות במשך תקופה ארוכה. גם כשפינטו ואנשיו החלו להזרים את המידע לחוקרי המשטרה, הוא המשיך להכחיש. ולשקר. למעשה, ניתן לקבוע כי ארביב קיבל במרמה ובתחבולה את תפקידו כראש להב 433;

"ארביב ידע היטב כי הוא נתון בסיכון. לכן הוא נקט קו-פעולה שתכליתו להחמיר עוד יותר עם הרב, ולהרחיק כל חשד שעלול לעלות נגדו. ומה עשה לשם כך? הוא דיווח לפתע על הצעת שוחד שקיבל, כביכול, מפינטו. התנהגותו במקרה זה מזכירה, להבדיל אלף אלפי הבדלות, משתפי-פעולה שיוצאים מגדרם ומתנדבים להרוג כמה יהודים כדי "להתנקות" מחשד שהם משתפי-פעולה עם הישראלים..."

לסיום, מסכם יצחק: "ואכן, ארביב יצא מגדרו להכביד עולו על הרב. הוא מסר עדות, והפך בעצמו לעד מרכזי נגד פינטו. טיוטת כתב האישום שהוכנה נגד פינטו כוללת שני סעיפי אישום מרכזיים: הצעת שוחד לברכה; והצעת שוחד לארביב".
שוחד הרב משה פינטו חקירה יועץ משפטי ארביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד