י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרוש תוקף: "המסיתים קיבלו סטירת לחי מצלצלת"

בנאום לוחמני במליאה הגיב ח"כ מאיר פרוש לפרסומים על אבטלה סמויה בצבא, ותקף את דורשי ה'שוויון בנטל'

פרוש. צילום: עוזי ברק
פרוש. צילום: עוזי ברק

במהלך הצעה לסדר בנושא הפרסום על אבטלה של אלפי חיילים בצבא, תקף בחריפות ח"כ מאיר פרוש את הממשלה, חברי הכנסת, ואותן קבוצות וארגונים המסיתים נגד הציבור החרדי, על הצביעות בטענה שצריך לגייס בכפייה לומדי תורה, בכדי שיהיה מצב של 'שוויון בנטל', כאשר ישנם אלפי חיילים שהצבא אינו זקוק להם.

את דבריו פתח פרוש בסקירה שהביאה לחקיקת החוק, כינון הוועדה, והשימוש השקרי בסיסמה 'שוויון בנטל'. "כתוצאה מביטול חוק טל לפני כשנה וחצי הרי לצורך הסדרת מעמדם של בני הישיבות מול שלטונות הצבא, החליטה הממשלה על חקיקה, המלווה בסיסמה 'שוויון בנטל'. הועדה שקמה לאחר שהחוק עבר בקריאה ראשונה, מטרתה בעיקר לדון בנושא הסדרת מעמדם של בני הישיבה, ואף הוסיפה ומבקשת לדון גם בתוספת של מספר חודשי שירות לאלה הבנות המשרתות בצבא, וגם אודות הארכת שירותם הצבאי של תלמידי ההסדר ועוד.

"לנו ברור שהסיסמה שוויון בנטל באה בכדי להפנות זרקור כנגד הציבור החרדי, שעל ידי כך ידברו ויסיתו כביכול על ה'שוויון בנטל' שאינו קיים בציבור החרדי. כאשר העיסוק בחוק יעזור ויסייע להסתה נגד הציבור החרדי, אשר מאמין שהתורה מגנא ומצלא, וכל קיומנו כאן הוא בזכות לימוד התורה של אותם עשרות אלפים שממתים עצמם באהלה של תורה".

"ברגע של אמת", הוסיף הרב פרוש, "אפשר לשמוע בקרב חברי הכנסת, חברי הועדה, הלא החרדים, המודים שגם בין המתגייסים כיום אין מציאות כזו של 'שוויון בנטל', שכן אינו דומה אותו חייל שמשרת בגבול לבנון, לאותו חייל שיושב במדור שכר בקריה או בצריפין להכין את תלושי השכר. אבל ברור שאף אחד לא ייצא כנגד הסיסמא איתה אנו חיים כבר תקופה ארוכה, הסיסמה השקרית של 'השוויון בנטל".

"אבל דווקא את סטירת הלחי המצלצלת ביותר קיבלו בימים האחרונים אלה שמבקשים להסית נגד הציבור החרדי, בדיווח אקראי שהתפרסם ביום שישי מתברר שאלפים או אולי עשרות אלפים מאלה שמתגייסים כהיום, אפשר לוותר עליהם, כי מדובר על אותם חיילים המשרתים בקריה, בצריפין או בשלישות, ובפועל היום הם מגיעים לבסיס לשעות ספורות, וגם לא לחמשת ימי השבוע. באים לארבעה ימים, נמצאים שעתיים שלוש והולכים הביתה. ואני שואל, איך אפשר להסית עם שלם נגד ציבור שיושב ולומד, שמאמין שהמעשה שלו חשוב מבחינתו הרבה יותר. איך אפשר לפנות לציבור ולדרוש ממנו השתלבות לשאת בנטל, כאשר אנו יודעים היום שצה"ל לא צריך ויכול לוותר, אולי מתבייש לוותר, על אותם אלפים".
פרוש חיילים אבטלה מליאה גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד