י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גם בצבא: קצינים הושעו בגלל הודעות ווטסאפ

שלושה קצינים ששלחו הודעות ווטסאפ בהן קיללו את מפקדם באופן בוטה - הושעו • גורם: "מעשה חתרנות מובהק"

גם בצבא: קצינים הושעו בגלל הודעות ווטסאפ
ווטסאפ צילום: צילום לוגו

הטכנולוגיה כבשה גם את צה"ל: אפליקציית ההודעות הפופולארית ווטסאפ הביאה לכך ששלושה קצינים בדרגת סרן, המשרתים בבית הספר ללוחמה בטרור בצה"ל, הושעו מתפקידם, לאחר שקיללו באופן חריף את מפקדם בשיחות פרטיות באפליקציה הפופולרית. כך פירסמה כתבת קול ישראל כרמלה מנשה.

לפי גורם צבאי, הפרשה החלה כאשר אחד הקצינים פתח קבוצת ווטסאפ הכוללת את כל הקצינים והחיילים במדור, ללא ראש המדור. הקבוצה היתה פלטפורמה לעלבונות חמורים כלפי ראש המדור. על פי הפרסום, אחד הקצינים כתב בקבוצה, בין השאר: "הייתי הורג אותו". לאחר שהדברים נודעו, החליטו מפקד היחידה וקצין חי"ר וצנחנים ראשי להשעות את הקצינים, והם התבקשו לעזוב את היחידה. לטענת חיילים ביחידה, מדובר בקצינים מצטיינים ובהתכתבות פרטית בטלפונים פרטיים, שאיש לא התכוון להפיץ.

לפי גורם צבאי, "מדובר במעשה חתרנות מובהק, שנעשה ביודעין תוך כדי שיתוף החיילים, רמיסת המפקד וטשטוש גבולות מוחלט. לנוכח חומרת האירוע הקצינים הושעו בהמלצת מפקד לוט"ר ובהחלטת קחצ"ר". הגורם מדגיש כי "טרם הסתיים הבירור, ועל כן הקצינים הושעו ולא הודחו. צה"ל רואה בחומרה מקרים של אלימות מילולית מכל סוג שהוא".

מדובר צה"ל נמסר: "הקצינים המדוברים פעלו באופן בלתי הולם, תוך כדי רמיסה בוטה של ערכי צה"ל, ובניגוד למצופה מהמפקדים בשורותיו. בשל כך הושעו מתפקידם עד סיום בירור הנושא".
צבא צהל ווטסאפ מפקדים אפילקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד