כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יאיר נתניהו! קדש לך בת ישראל • טור אורח

רבה של מזכרת בתיה, הרב אפרים זלמנוביץ, פונה בטור אישי לבנו של ראש הממשלה, ומבקש: "בחר לך אישה יהודיה"

יאיר נתניהו! קדש לך בת ישראל • טור אורח

כבן לראש ממשלת ישראל, אני פונה אליך יאיר נתניהו! בחר לך יהודיה. אם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר. האויב הגדול ביותר לעם היהודי הוא ההתבוללות. רבים חלליה. אין ספור נפלו ברשתה. אילמלי כן, מן הסתם היינו רבים כמספר הסינים ואף יותר. צא וחשוב! איך אביך, ראש הממשלה, ישכנע את העולם שחובה לשמור על מדינת ישראל כמדינה של יהודים, אם בנו חלילה וחס ייקח אישה שאיננה יהודיה?! אני סמוך ובטוח, שלא מעט בנות יהודיות טובות, יפות תואר ויפות מראה, ישמחו להשתדך אתך, אז מדוע לרעות בשדות זרים!? מקשה הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי מזכרת בתיה.

התורה מצווה לנו "כי יביאך ה' אלוהיך אל הארץ אשר אתה בא שמה לרישתה, ונשל גויים רבים מפניך... ונתנם ה' אלוהיך לפניך והכתם, החרם תחרים אותם, לא תכרות להם ברית ולא תחונם. ולא תתחתן בם, בתך לא תתן לבנו ובתו לא תקח לבנך. כי יסיר את בנך מאחרי ועבדו אלוהים אחרים וחרה אף ה' בכם והשמידך מהר" (דברים ז'). זאת יש לזכור, על פי ההלכה, הילדים הנולדים ליהודי מאשה נוכריה, אינם יהודים. זו משפחה שאבדה לעם היהודי. התלמוד למד מהאיסור "לא תתחתן בם" ש"הנוכרית אין קידושין תופסים בה" (קידושין ס"ח). אם התגיירה כהלכה מותר להתחתן עמה. כהן אסור בגיורת.

הרמב"ם פסק שאסור לבעול גויה בין דרך חתנות בין דרך זנות... ודבר זה הלכה למשה מסיני הוא וראיה לדבר זה מעשה פנחס בזמרי" (ספר קדושה, הלכ' איסורי ביאה פי"ב ה"ד). "הרי עונשו מפורש בדברי קבלה שהוא בכרת שנאמר כי חלל יהודה את קדש ה' אשר אהב ובעל בת אל נכר, יכרת ה' לאיש אשר יעשנה ער ועונה. אם ישראל הוא לא יהיה לו ער בחכמים ועונה בתלמידים ואם כהן הוא לא יהיה לו מגיש מנחה לה' צבאות. הנה למדת שהבועל גויה כאילו התחתן לעבודה זרה שנאמר ובעל בת אל נכר ונקרא מחלל קדש" (שם ה"ו). עונש כרת הכוונה מיתה בידי שמים. אכן אין ספק שמי שמביא ילדים מהנוכריה כורת את הקשר של ילדיו והעם היהודי. "ודבר זה גורם להדבק בגויים שהבדילנו הקדוש ברוך הוא מהם. ולשוב מאחרי ה' ולמעול בו" (שם).

יהודי! עצה טובה אני נותן לך. אין אפוטרופוס לעריות, אשר על כן, הינזר מכל נגיעה או חיזור יתר לפני שקדשת בחופה וקידושין כדת משה וישראל את בת זוגתך היהודיה או אז תזכה לבנות בית נאמן בישראל מתוך אהבה אחוה שלום ורעות. אהבת אמת ללא נגיעות וסתירות אלא מתוך לב ישר ונבון.
קידושין יאיר התבוללות יהודיה מזכרת בתיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד