כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

קרי מזהיר: ישראל עומדת בפני חרם בינלאומי

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי מזהיר את ישראל: "יש כרגע שגשוג וביטחון רגעיים בישראל - אבל זו אשליה" • סגן שר הביטחון: "לא ננהל משא ומתן עם אקדח ברקה" • נפתלי בנט: מצפים מבעלת ברית לא להיות שופר של חרם אנטישמי" • סאיב עריקאת נציג הפלסטינים הטיח בישראלים: "משפחתי גרה ביריחו עוד לפני יהושע בן נון - אנחנו צאצאי הכנענים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הזהיר היום (שבת) בוועידת הביטחון במינכן, גרמניה, כי ישראל עומדת בפני חרם בינלאומי.

"כישלון המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים אינו אופציה", אמר, "עם זאת הוא הודה כי לנוכח המצב הסבוך במזרח התיכון, אין להוציא מכלל אפשרות אי השגת הסדר.

"יש כרגע שגשוג וביטחון רגעיים בישראל", אמר, "אבל זו אשליה. כל זה ישתנה אם השיחות ייכשלו. הסיכונים גבוהים מאוד עבור ישראל. מה תהיה תגובת האכזבה של הפלסטינים והערבים? האם נראה יותר קיצוניות? אלימות? מה כישלון השיחות יסמן לגבי יכולתה של ישראל להישאר מה שהיא היום - מדינה דמוקרטית ויהודית? במסגרת מבנה דו לאומי אנשים ידרשו את זכויותיהם המלאות. ישנה מערכה הולכת וגוברת של דה-לגיטימציה נגד ישראל. אנשים מדברים על חרם. זה יחריף במקרה של כישלון. לכולנו יש עניין מאוד חזק בפיתרון הסכסוך הזה".

קרי התייחס לביקורת שמתח עליו שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ואמר שהוא מופתע מהטענות שהינו משיחי ואוססיבי: "אנחנו עובדים קשה. אני מוכן לקחת סיכונים, אבל אני לא אתלה את עצמי כאן בהערכה על סיכויי ההצלחה. אני לא אדבר על אופטימיות אלא על מחויבות. אני והנשיא אובמה מחויבים באופן מלא לעניין, כי אנחנו חושבים שהסכם כזה הוא מפתח לשנות את כל המזרח התיכון".

סגן שר הביטחון, דני דנון, אמר בתגובה "אנו מכבדים את מזכיר המדינה קרי אך לא ננהל משא ומתן עם אקדח מוצמד לרקה, ידידים אינם מציבים אולטימטום לביטחון מדינת ישראל".

עוד הוסיף "אנחנו נקבל החלטות השומרות על האינטרסים של מדינת ישראל. אם היינו מקבלים החלטות לפי כל התחזיות החרם למיניהם - לא היינו כאן כיום. ראינו כבר בעבר, שבכל מקום שצה"ל אינו נוכח בו הטרור מכה שורשים".

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב ואמר: "עוד לא נולד העם שיוותר על ארצו בגלל איומים כלכליים, גם לא אנחנו. רק ביטחון יביא יציבות כלכלית, לא מדינת טרור ליד נמל התעופה בן גוריון".

"אנחנו מצפים מידידותינו בעולם לעמוד לצידנו, מול ניסיונות החרם האנטישמי נגד ישראל, ולא להיות השופר שלהם".

השר אורי אריאל הגיב לאיומיו של קרי, "הדברים היחידים שהינם אשליה הם סיסמאות השלום שמנסה למכור קרי למדינת ישראל. סיסמאות שמכסים על סכנה קיומית למדינת ישראל. הפלסטינים לא מאמינים כיצד שפר מזלם לקבל מתווך 'הוגן' שכזה".

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר היום (שבת) כי הוא מקווה להביא להסכם שלום בין ישראל לבין הפלסטינים, יישא פרי. במקביל, הזהיר כי כישלון השיחות עלול להוביל לחרם עולמי ומסע של דה לגיטימציה.

לדבריו, שגשוג הכלכלה הישראלית הוא אשליה שעלולה להתפוגג אם התהליך המדיני ייקלע למבוי סתום. "כולי תקווה ואנחנו נמשיך לעבוד על זה", אמר קרי במהלך ועידת הביטחון במינכן.

בשולי ועידת הביטחון במינכן נועדה השרה ציפי לבני עם טוני בלייר, השליח המיוחד של הגוף הבינלאומי לענייני המזרח התיכון.

אמש, חבר הצוות הפלסטיני למשא ומתן עם ישראל, סאיב עריקאת, הטיח בלבני שהוא ובני משפחתו גרו ביריחו 3,000 שנה, עוד לפני שיהושע בן נון כבש את העיר: "הפלסטינים ואני כנציגם", אמר, "הם למעשה צאצאי הכנענים ולכן יש להם יותר זכויות על אדמות פלסטין מאשר ליהודים".

לבני השיבה שישראל והפלסטינים לא צריכים לשאול איזה נרטיב צודק יותר, אלא איך בונים עתיד.
שלום פלשתינים ארה''ב קרי מינכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד