כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

עכשיו זה רשמי: השלום חזר בין הראשונים לציון

במהלך השבת הגיע הרב הראשי הספרדי הגר"י יוסף, לשהות לצד מחותנו הגרש"מ עמאר, בשבת חתן בר מצווה לנכדם המשותף • השניים עשו הכל כדי להבהיר שהידידות ביניהם חזרה • הגרש"מ הרעיף כיבודים על מחותנו והגר"י גמל לו בדברי ברכה • בני משפחה: "מקורבים ניסו לעורר מחלוקת ומדנים" • הגרש"מ: "הגר"ע יוסף אמר שכל היצחקים מוצלחים"

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

בסימן אחדות: הראשונים לציון הגרש"מ עמאר והגר"י יוסף שבתו יחד בשבת חתן לנכדם המשותף והפגינו ידידות פומבית זה לזה, שיבחו זה את זה ועשו הכל כדי להבהיר: השלום חזר לשרור בין שני המחותנים.

קרובי המשפחה אמרו ל'בחדרי חרדים': "יש אחדות מוחלטת בין הרבנים, מי שמנסה ליצור מחלוקת ומדנים זה מקורבים ו'גיחזים' שסביב הרבנים".

מסתמן כי לחיצת היד שהייתה השבוע בין הגרש"מ עמאר והגר"י יוסף בבר מצווה לנכדם המשותף, הייתה תחילת הדרך להשלמה לאחר המתח ששרר בין השניים מאז הבחירות לרבנות הראשית.

הראשון לציון הגר״י יוסף הגיע הבוקר (שבת) לבית הכנסת "אהבת שלום" שבראשות מחותנו הראשון לציון הגרש"מ עמאר בשכונת גבעת המבתר בירושלים, לרגל שבת בר מצוה לנכדם המשותף יצחק - בנו בכורו של הגאון רבי עובדיה יוסף ראש ישיבת חזון עובדיה.

הגר״י יוסף צעד רגלית ממלון רמדה בירושלים, שם שהה במהלך השבת בכנס רבני ערים שארגן הרב יוסף שלוש. במהלך התפילה ישבו שני הרבנים זה לצד זה בבית הכנסת והרעיפו ברכות אחד על השני.

הגרש"מ עמאר כיבד את הגר"י בפתיחת ההיכל ובירך אותו. בעליית שישי כובד הגרש"מ ובעלית מפטיר כובד הגר"י כשהשניים מברכים אחד את השני בסיום העלייה.

לאחר התפילה נערך קידוש והגר״י נשא נאום ברכה למחותנו תוך שהוא מפגין ידידות רבה. הוא ציין את גדולתו בתורה ובהנהגה.

בבר המצווה שנערכה השבוע אמר הגרש"מ לגר"י יוסף על חתן הבר מצווה שנקרא יצחק, כי "מרן הגר"ע אמר שכל היצחקים מוצלחים". הגר"י השיב לו: "עם סבא כמו כבודו ודאי יגדל בתורה ויראת שמיים".

עם סיום הקידוש והדרשות חזר הגר״י למלון רמדה למסור שיעור לרבני הערים.

קרוב משפחה הסביר ל'בחדרי חרדים': "השלום שורר בין הרבנים ורק גיחזים ומקורבים למיניהם מנסים להפרו, בשבת לא שהו המקורבים במקום ולכן שרר שלום. בבר המצווה הם ניסו להרוס את זה כאן הם לא הגיעו, השלום ימשיך והראשונים לציון ייפגשו יותר ממה שהיה עד עתה".
שבת ש''ס אחדות הרב עמאר הרב יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד