י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עוד מכה ל'ברית האחים': תקציב ההתנחלויות הוקפא

שר האוצר יאיר לפיד הקפיא את העברות הכספים ליישובי יהודה ושומרון • הרקע: טענות על שימוש לא תקין בכספים

עוד מכה ל'ברית האחים': תקציב ההתנחלויות הוקפא
פלאש 90

בעקבות חשיפת פרשן ערוץ 2 אמנון אברמוביץ, על כך שמועצת יש"ע קיבלה כספים כפיצוי על ההקפאה משנת 2009, הודיע הערב (מוצ"ש), שר האוצר יאיר לפיד על הקפאת כל העברות הכספים להתנחלויות.

הנחיית שר האוצר הינה להקפיא את העברות הכספים עד לסיום בדיקת העברות הכספים. במקביל הוא הורה לחשבת הכללית וליועה"מ של המשרד לבדוק את העברות הכספים לרשויות ביהודה ושומרון.

לטענתו של לפיד, מלבד חשיפת אברמוביץ, לידי משרד האוצר הגיע מידע נוסף המעיד על כך שכספים שהוענקו לרשויות הועברו באופן בלתי חוקי לידי עמותת מועצת יש"ע, שהיא עמותה פרטית, שאף מממנת פעילות נגד מדיניות הממשלה.

"לאור המידע, כאילו אותם כספים לא משמשים לייעודם המקורי כמו: ביטחון, תחזוקת בתי ספר וגני ילדים, אלא מועברים בדרך לכאורה לא חוקית למועצת יש"ע, המשתמשת בכספים לצרכים פוליטיים, בחלקם לפעילות נגד מדיניות הממשלה - הורה שר האוצר לעצור מידית את התשלומים העתידיים" נאמר בהודעת משרד האוצר.

כאמור, בחדשות 2 נחשפה הקלטה מישיבת מועצה באפרת המתעדת העברות כספים שהתקבלו כפיצוי על הקפאת הבניה ב2009. הנימוק לתקציב המיוחד הינו פיצוי על הפסדים ישירים ועקיפים כתוצאה מההקפאה כגון הפסד תשלומים מארנונה ועוד. בנוסף, נחשף בהקלטה כי אחוז נכבד מהעברות הכספים המדוברות מופנה ישירות לידיה של מועצת יש"ע.
ערוץ 10 הקפאה תשלומים כסף שר אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד