י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קרע גלוי: 'תולדות אהרון' נגד 'אתרא קדישא'

לראשונה מפרסמים ראשי חצר 'תולדות אהרון' מודעות מחאה נגד ארגון 'אתרא קדישא' • הרקע: דברים נגד האדמו"ר שהושמעו בעצרת של הארגון • באחת המודעות מואשמים אנשי הארגון ברצון 'לקעקע את העדה החרדית' • איש 'אתרא קדישא' גורש מבית המדרש של 'תולדות אהרון' במהלך השבת • הגאב"ד יבקר בבית שמש וינסה להביא להרגעת הרוחות

האדמור מתולדות אהרון. צילום: ארכיון
האדמור מתולדות אהרון. צילום: ארכיון



ראשי חסידות 'תולדות אהרון' תוקפים לראשונה את ארגון 'אתרא קדישא' ואת ראשיו.

חסידות 'תולדות אהרן' המשתייכת לחוגי 'העדה החרדית' מוחים נגד ארגון "אתרא קדישא", לאחר שביום רביעי האחרון הותקף האדמו"ר בעצרת של הארגון נגד העבודות במתחם גולובנציץ.

העצרת התקיימה בבית הכנסת "אוהל רחל" של סאטמאר ברחוב יואל בירושלים, ובה הותקפה 'תולדות אהרון', על ידי הרב חזקיהו אי"ש טורצין חתנו של יו"ר אתרא קדישא הרב דוד שמידל.

במודעה חריפה שנתלתה בערב השבת האחרונה בביהמ"ד הגדול של תולדות אהרן, מוחים ראשי החסידות נגד "דברי הבלע והדופי" שהושמעו על החסידות והאדמו"ר.

מודעה נוספת התפרסמה בכתב יד ובה הובהר כי אין לסטות מקביעת הבד"צ והאדמו"ר, "ואם הם עומדים בצד ולא רוצים להשתתף בכל המחאות וההפגנות ולא הולכים או אומרים למחות אע"פ שיש עליהם לחץ ועומדים בתוקף על עמדתם, גם אנו גם בצד ואף אחד לא ישנה הנהגתנו".

ועוד מודעה ברוח הדברים האלה התפרסמה בקהילה, "שמועה רעה רדפתנו, כי ביום רביעי זה התייצבו מטיפים בלי מדע והשכלה וגבם לארון הקודש בביהמ"ד "אהל רחל" ברחוב יואל ירושלים, בחרצובות לשונם פערו פיהם בדברי הבל והשחתה על קהילות הקודש ומסורת אבות, דברי לעג וחתירה תחת סמכות התורה והנהגת הדור, לקעקע אחרי ביצתה של העדה החרדית וקהילותיה הקדושים.

כותבי המודעה מאשימים את התוקפים ברדיפה היסטורית של החסידות: "מיום היווסד חבורתנו וקהילתנו הקדושה, קמו לה פטרונים ומטיפים אשר המה לשטן ולהשחית את שארית הפליטה, השרידים אשר לה' קוראים, וכגלגל החוזר קמו המה נצבים להריע ולהפריע בעבודתו בקודש של אדמו"ר הזקן זיע"א בפעיה"ק ירושלים, ורדפו והבאישו את ריחו הטהור של מרן אדמו"ר מייסד מוסדותינו מוהרא"י זיע"א, והם המה העומדים עתה לשטן להכפיש ולפגוע בקהילתנו הקדושה והמעטירה ובמוסדותיה הקדושים העומדים לנס בראשות ובנשיאות מרן אדמו"ר שליט"א, הללו פוגעים ומצליפים תוך הרס וארס והשחתת המידות באלפי חברינו ונאמני קהילתנו ובתלמידנו שהם סלתה ושמנה של היהדות החרדית".

והכותבים מסיימים: "חובה עלינו למחות את מחאת התורה מול הפוגעים בכבוד התורה והחותרים חתירה להרוס את קהילות הקודש".

גורמים בחסידות מוסרים, כי מודעה זו מהווה תמרור אזהרה לפלג המקומי של חסידי סאטמאר, אשר בחסותו נעשים כל מעשי אתרא קדישא נגד קהילת תולדות אהרן והעדה החרדית.

עוד בנושא:
"יראי ה' מוכים, נמרטים ונרמסים בחמת רצח"
ב'אתרא' מתגוננים: הרב זורגר התיר 'ערכאות'
הגאב"ד: "אנשים מרשים לעצמם לפנות לערכאות"
המלחמה ב'עדה החרדית': נפרצו משרדי הבטאון
גולובנציץ: "אתרא קדישא" נחלו תבוסה
יום שגרתי בגולובנציץ: המשטרה עצרה שישה מפגינים
מכות בבית שמש: שני עצורים, פלאי בבית החולים
'אתרא' לחץ לעצרת מחאה - גאב"ד 'העדה' סירב
חילופי מהלומות בין סיקריק ליעקב פלאי

גירוש הסיקריק

כהמשך לכך, סולקו מהחסידות 'סיקריקים' תומכי 'אתרא קדישא', אשר לדברי הקהילה מפיצים שקרים ועלילות על האדמו"ר ואנשי החסידות.

בין המגורשים, יעקב דוידוביץ שארגן את העצרת בה הותקפו בדברים הראב"ד וקהילת תולדות אהרן.

דוידוביץ נוהג למסור שיעור בבית מדרשה של תולדות אהרון, בעת סעודה שלישית, בשבתות בהן האדמו"ר אינו עורך את שולחנו בית המדרש.

בערב השבת החולפת, נמסרה לו התראה, שעליו לחדול ממסירת השיעור. אך הוא לא התייחס לאזהרה. כאשר החל למסור את שיעורו, הוא גורש מבית המדרש על ידי אחד הנוכחים.

תגובתו של דוידוביץ לא התקבלה עדיין, ותפורסם לכשתתקבל.

הגאב"ד בבית שמש

תוך כך, הרב אברהם סלונים, הצהיר במודעה שפורסמה בעיתונות החרדית בשבוע האחרון, כי ניתק כל קשר עם 'גבעת ירושלים'. אך לפני ימים ספורים, קיבל סלונים איומים מצד מספר רבנים בארה"ב, שהודיעו לו כי הם מתכוונים להטיל עליו חרם.

סלונים נבהל, ושיגר משלחת דחופה אל בית הגאב"ד. במשלחת היו מספר מוצ"ים של הבד"ץ יחד עם איש העדה החרדית, הרב ראובן צבי דווידוביץ ומספר עסקנים נוספים.

בעיצומה של השיחה במעון הגאב"ד, התלהטו הרוחות והגאב"ד נזף בהם: "מחוצפים צאו מביתי!"

מוקדם יותר, באירוע שבע ברכות של העסקן הרב דוד רובינשטיין מצאנז, נרשמה סערה נוספת:

היה זה, כאשר הבדחן שאל בסרקזם: "אני לא מבין, למה אנשים נוסעים למירון ואלפי מיילים להתפלל על קברי אבות, בעוד ממש חצי שעה מירושלים יש לנו בית קברות של קדמונינו".

משמשו של הגאב"ד הרב עמרם שפירא, שנכח במקום, גער בבדחן בזעם: "מחוצף, צא מפה".

הגאב"ד עצמו צפוי להגיע לראשונה, לשבות בעיר בית שמש בשבת הקרובה. לפני כן, ביום חמישי בערב, מתוכננת להיערך לכבודו קבלת פנים מיוחדת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מטרת הביקור היא הרצון להפיג את המתיחות הרבה השוררת בעיר, מאז פרצה פרשית הקברים.

אנשי בית הגאב"ד כבר פנו לקהילות המקומיות של דושינסקיא ותולדות אהרן, שאינם נמנים עם מצדדי עמדת 'אתרא קדישא', כאשר מנהיגי החצרות, כמו גם העסקנים הרב פפנהיים (שנמנה עם אנשי תולדות אהרן) והרב שישא (הנמנה עם חצר דושינסקיא) אף ספגו מידי פעיליו הכפשות - וביקשו מהם שישתתפו במעמד, כאות פיוס.

עם זאת, גורמים בבית שמש חוששים, כי פעילי אתרא קדישא מבקשים להביא את הגאב"ד לזירת המאבק ביום ראשון למחרת השבת, כמחאה, נגד החפירות שמבוצעות על פי הוראות ראב"ד העדה החרדית ולמורת רוחו של הגאב"ד.






תולדות אהרון אתרא קדישא מחאה גאבד בית שמש גולבנציץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד